Νέα οικονομικά κίνητρα για χρήση φυσικού αερίου

Διαβάστηκε από 1768 αναγνώστες -

Νέα οικονομικά κίνητρα προσφέρονται από την κυβέρνηση, την ΕΕ αλλά και την αγορά φυσικού αερίου για χρήση του «πράσινου καυσίμου» στις μεταφορές, τις επιχειρήσεις και τα κτίρια.

 
Στόχος η σύνδεση της εξοικονόμησης ενέργειας με δύο διαφορετικούς άξονες εξίσου σημαντικούς: την προστασία του περιβάλλοντος και την επανεκκίνηση της οικονομίας. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αποσκοπούν να θέσουν ένα σαφές νομικό/οικονομικό πλαίσιο για την διεύρυνση της χρήσης φυσικού αερίου από οδηγούς οχημάτων, βιομηχανικούς και οικιακούς καταναλωτές ενώ στοχεύουν μεταξύ άλλων στη συμμόρφωση με τους Κανονισμούς που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη σύνδεση των επιδοτήσεων με την προώθηση της καινοτομίας και της έξυπνης ανάπτυξης.

Απαλλαγή από τα τέλη για αυτοκίνητα με φυσικό αέριο


Η κυβέρνηση προωθεί συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να επωφεληθούν οι καταναλωτές από τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου με πιο πρόσφατη πρωτοβουλία την απαλλαγή των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο από την καταβολή τέλους αδείας. Έτσι, δεν θα ισχύσει το τέλος των 75 ευρώ για τα οχήματα στα οποία εγκαθίσταται σύστημα CNG (όπως είχε αρχικά θεωρηθεί από τους καταναλωτές) καθώς πρόκειται για μετατροπή που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση χρημάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Την σχετική απόφαση υπέγραψε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, προκειμένου μεταξύ άλλων, να αποσαφηνιστεί και η παρερμηνεία που είχε δημιουργηθεί με την πρόβλεψη καταβολής τέλους αδείας στις περιπτώσεις αλλαγής κύριων χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων. Όπως ανάφερε ο υφυπουργός: «Η τοποθέτηση φυσικού αερίου ή υγραερίου δεν αποτελεί αλλαγή καυσίμου, αλλά δυνατότητα κυκλοφορίας εναλλακτικά με δύο είδη καυσίμων (προσθήκη δεύτερου καυσίμου) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία της αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών. Εκτός αυτού αποτελεί πρόσθετη επιβάρυνση των πολιτών, οι οποίοι, με την τοποθέτηση των εναλλακτικών καυσίμων, εξοικονομούν χρήματα στις μετακινήσεις τους αφενός και αφετέρου δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον», δήλωσε ο υφυπουργός.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική απόφαση προέβλεπε φορολογική επιβάρυνση για τους οδηγούς που έχουν εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης/αεριοκίνησης. Η συγκεκριμένη απόφαση έγειρε αντιδράσεις από την πλευρά των ιδιωτών και επαγγελματιών οδηγών που τοποθετούσαν φυσικό αέριο, οι οποίοι αποκάλεσαν την ρύθμιση αμιγώς «φοροεισπαρκτική» με αποτέλεσμα το υπουργείο να προχωρήσει σε άρση του συγκεκριμένου μέτρου.


Tags: NO TAGS 2014
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Δωρεάν, πράσινη θέρμανση για πάντα!

Μην ζεσταίνεστε με δόσεις, πληρώστε με δόσεις!

Επιτυχές το συνέδριο για τους υδρογονάνθρακες και το φυσικό αέριο

CLIMATHERM-ENERGY 2015 - «Μαζί για ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον»

Νικητές των European Business Awards for the Environment

Πότε συμφέρει πραγματικά η αντικατάσταση του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού

Το πιο μικρό αλλά άνετο «πράσινο» σπίτι του κόσμου

Θερμαντικά Σώματα Magma

Όσα δεν ξέρετε για την οικονομία στη θέρμανση

Νομοσχέδιο για την καταστροφή των δασών;

Βιοκλιματική αναβάθμιση του Νοσοκομείου Καλαμάτας

Καλές προοπτικές για τις αντλίες θερμότητας στην Ευρώπη

MEAZON και ΖΕΒ μαζί στην παροχή υπηρεσιών ενεργειακής διαχείρισης κτιρίων

Σταθερότητα στο δίκτυο ενέργειας από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων

Μειώσεις 20% στις τιμές του φυσικού αερίου το 2015

Σε διαβούλευση η μεθοδολογία κόστους των Υδροηλεκτρικών Μονάδων

Επιδοτήσεις για την ενέργεια και την καινοτομία

Πρόγραμμα «Ηλεκτρικό ρεύμα για όλους»

Απόφαση της ΡΑΕ για τη σύνδεση μικρών ανεμογεννητριών στο δίκτυο

Νέα οικονομικά κίνητρα για χρήση φυσικού αερίου

περισσότερα »