Έτοιμες οι προδιαγραφές για τους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων

Διαβάστηκε από 1558 αναγνώστες -

Καθορίστηκαν από το ΥΠΕΚΑ όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικοί προδιαγραφές για τους φορτιστές των ηλεκτρικών οχημάτων.

 
Με απόφαση που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προχώρησε στον ορισμό των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών των συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, για την εγκατάσταση αυτών σε «Πρατήρια παροχής Καυσίμων και Ενέργειας», σε στεγασμένους και υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και σε δημόσια ή ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ακόμη… βήμα για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα.

Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ, πλην του ορισμού των τεχνικών προδιαγραφών για τις συσκευές φόρτισης, καθορίζει και τις ελάχιστες εσωτερικές αποστάσεις ασφαλείας, τη χωροταξική θέση εγκατάστασης των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και την αδειοδοτική-εγκριτική διαδικασία για την εγκατάστασή τους.


Οι αποδεκτές μέθοδοι φόρτισης
Σύμφωνα λοιπόν, με όσα αναφέρονται στην απόφαση του ΥΠΕΚΑ, οι αποδεκτές μέθοδοι φόρτισης των συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που δύνανται να εγκατασταθούν στις υφιστάμενες ή υπό αδειοδότηση εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων είναι η μέθοδος 3 (Mode 3 AC Charging) και η μέθοδος 4 (Mode 4 DC Charging), όπως αυτές καθορίζονται από το πρότυπο IEC 61851−1 «Electric Vehicle Conductive Charging System». Επίσης, οι αποδεκτοί ακροδέκτες των εν λόγω συσκευών φόρτισης καθορίζονται από το πρότυπο IEC 62196−2 «Plugs Socket−outlets, Vehicle Couplers and Vehicle Inlets −Conductive Charging of Electric Vehicles».


Οι κατηγορίες των ηλεκτρικών οχημάτων
Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ, αναφέρει και τις 3 κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών δίτροχων, οι οποίες και είναι οι εξής:

  1. Επαναφορτιζόμενα υβριδικά με ηλεκτρική ενέργεια από εξωτερική πηγή (Plug−in Hybrid Electric Vehicles − PHEV), στα οποία η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνηση τους παρέχεται κυρίως από το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.
  2. Ηλεκτροκίνητα με συσσωρευτές και ηλεκτροπαραγωγική μονάδα (Extended Range Electric Vehicles− Ε−REV), η οποία δεν συνδέεται με τους κινητήριους τροχούς του οχήματος και δεν σχετίζεται με την πρόωση του. Το όχημα κινείται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα (ή τους ηλεκτροκινητήρες), η κίνηση του είναι αμιγώς ηλεκτρική όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά οχήματα τύπου BEV.
  3. Ηλεκτροκίνητα με συσσωρευτές (Battery Electric Vehicles − BEV), τα οποία είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η κίνηση των οποίων παρέχεται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε στις 15 Ιανουαρίου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ