Η νέα εποχή της αεριοκίνησης ξεκίνησε
Διαβάστηκε από 1387 αναγνώστες -
Ο αριθμός των πρατηρίων φυσικού αερίου αναμένεται να πολλαπλασιαστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα σαφή οφέλη που το εν λόγω καύσιμο προσφέρει στους κατόχους επαγγελματικών οχημάτων, κάνουν την επιλογή ενός επιβατικού ή επαγγελματικού οχήματος κινούμενο με φυσικό αέριο, να φαντάζει εξαιρετικά δελεαστική.
Η νέα Skoda Octavia G-TEC εφοδιάζεται από έναν κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Η νέα Octavia διαθέτει στάνταρ το πακέτο εξοπλισμού Green Τec που περιλαμβάνει τεχνολογίες, όπως είναι το σύστημα Start-Stop και το Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης κατά την επιβράδυνση, ενώ ο turbo κινητήρας πληροί τις νέες προδιαγραφές Euro6. Η αυτονομία της νέας Skoda Octavia 1.4 G-TEC -με αποκλειστική χρήση CNG- φτάνει τα 410 χλμ. με ένα και μόνο ανεφοδιασμό και με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 3,5 κιλά/100 χλμ, ενώ ο κάτοχος δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα μόλις 97 γρ./χλμ.
Στη λειτουργία με αμόλυβδη βενζίνη η αυτονομία αγγίζει τα 920 χλμ. και συνολικά η Octavia G-TEC μπορεί να διανύσει έως και 1.330 χλμ. με έναν πλήρη ανεφοδιασμό. Επιπλέον, η Octavia G-TEC επιταχύνει σε 10,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα τα 195 χλμ./ώρα. Οι δύο δεξαμενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 97 λτ. ή 15 κιλά υπό πίεση 200 bar. Είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η πρακτικότητα του αυτοκινήτου, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 460 λτ.
Το Mercedes-Benz Sprinter NGT (Natural Gas Technology) είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μονό τύπο καυσίμου (φυσικό αέριο) ή διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο). Ανάλογα με το μεικτό βάρος του οχήματος (3,5t. ή 5,0t.), το Sprinter NGT μπορεί να εφοδιαστεί με έξι δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, ή τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 39 κιλών αντίστοιχα.
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το γερμανικό μοντέλο είναι πως, ο 1.800άρης κινητήρας του (156 ίπποι, 240Nm ροπής) είναι σε θέση να λειτουργήσει μόνο με φυσικό αέριο (στις εκδόσεις μονού καυσίμου) με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει χωρητικότητα μόλις 15 λτ. που επαρκούν για την εκκίνηση του κινητήρα και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπου δεν είναι δυνατός ο ανεφοδιασμός του οχήματος με φυσικό αέριο.
Στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι χωρητικότητας 100 λτ. Σε κάθε περίπτωση, το Mercedes-Benz Sprinter NGT εμφανίζει μέγιστη αυτονομία έως και 1.200 χλμ. με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του να κυμαίνεται από τα 1.150 – 3.466 κιλά ανάλογα με την έκδοση.
Γνωρίζετε ότι…
… ο αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 130, έναντι 90+ της αμόλυβδης βενζίνης;