Καύσιμο του μέλλοντος; Υδρογόνο χωρίς δεύτερη σκέψη

2.845 επισκέψεις στο άρθρο

Αναρωτιέστε για το πόσο μεγάλα θα είναι τα οφέλη από το υδρογόνο; Καιρός είναι να αρχίσουμε να το συζητάμε ακόμα πιο πολύ.

Μία από τις κύριες μορφές καθαρής ενέργειας, η οποία μαζί με άλλες, θα έχουν καθοριστική συμβολή στην ενεργειακή μετάβαση προς οικονομίες μηδενικών ρύπων, αναμένεται να είναι το υδρογόνο. Αυτό ήταν το θέμα εκδήλωσης της ΡΑΕ στα πλαίσια της 85ης ΔΕΘ.

Kοινοποίησε το »


 Η εκδήλωση με τίτλο «Η εποχή του υδρογόνου: Η μετάβαση προς μία οικονομία μηδενικών ρύπων» εξέπεμψε ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και αισιόδοξα μηνύματα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τη διεθνή κοινότητα και για την επίτευξη των στόχων, τους οποίους η ίδια έθεσε μέσω Παρισιού «Συνθήκης των Παρισίων».

Που χρησιμοποιείται σήμερα το υδρογόνο;

Ο κ. Σπύρος Κιαρτζής, διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας των ΕΛΠΕ τόνισε ό,τι «το υδρογόνο σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως στη βιομηχανία και πολύ λιγότερο -σχεδόν καθόλου- στη χώρα μας, στους άλλους δύο τομείς στους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί, δηλαδή, στις μεταφορές και στη θέρμανση», για να προσθέσει «το πράσινο υδρογόνο θα ήταν ιδανικό καύσιμο, αλλά δεν υπάρχει σήμερα κάποιο διυλιστήριο, που μπορεί να το κάνει σε ποσότητα. Για αυτό κατευθυνόμαστε στο μπλε υδρογόνο, το οποίο δεσμεύει πολλαπλάσιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα». Επιπροσθέτως, σημείωσε ό,τι το διυλιστήριο της Ελευσίνας των ΕΛΠΕ είναι ένα πρότυπο ενεργειακής μετάβασης στη χώρα.

Οι πρωτοβουλίες της ΡΑΕ για το ρυθμιστικό πλαίσιο

Ο πρόεδρος της ΡΑΕ, κ. Θανάσης Δαγούμας, υπογράμμισε ό,τι «ευελπιστούμε να είμαστε από τους πρωτοπόρους στην Ευρώπη στην ενσωμάτωση του ρυθμιστικού πλαισίου για το υδρογόνο», ενώ ξεκαθάρισε ό,τι υπάρχει συνεργασία με όλους τους φορείς ενέργειας χωρίς να δημιουργούνται ρυθμιστικά εμπόδια. Επιπροσθέτως, ο αντιπρόεδρος ΑΆ, κ. Δημήτριος Ψυχογυιός τόνισε χαρακτηριστικά ό,τι «χωρίς το υδρογόνο, συνεπικουρούμενο βέβαια και από άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δεν είναι δυνατόν να πιάσουμε τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού», ενώ σημείωσε ό,τι «νομίζω, ότι είμαστε η γενιά, η οποία θα πρέπει να πληρώσει για να κάνει αυτή τη μετάβαση προς ένα καθαρό περιβάλλον».

Σημαντικό το οικονομικό όφελος, τεράστιο το μερίδιο στην αγορά

Για ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με το φυσικό αέριο, έκανε λόγο ο  πρόεδρος Επιτροπής για την Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο, Παντελής Κάπρος, σημειώνοντας ό,τι «μακροχρόνια, ίσως το 2030, το υδρογόνο είναι δυνατόν να παρέχεται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από το φυσικό αέριο». Την ίδια στιγμή τόνισε ό,τι «θα έχουμε τις δυνατότητες να αρχίσει η υποκατάσταση, το ξεκίνημα των συνθετικών καυσίμων στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης, για τα αεροπλάνα, τα μεγάλα οχήματα, κ.α. Πρώτη ύλη, θα είναι το υδρογόνο για τα πράσινα καύσιμα, θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος».

Παράλληλα, ο  διευθυντής Στρατηγικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Χρηματιστήριο Ενέργειας, Βασίλης Γκουντής, αναφερόμενος στις προοπτικές της αγοράς υδρογόνου, υπογράμμισε «εκτιμάται ό,τι το 2050 θα είναι μια αγορά περί τα 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, όλων των τύπων, μπλε, πρασίνου, ή γκρι», για να προσθέσει «πολλές στρατηγικές αναπτύσσονται ταχύτατα σε αυτή τη προοπτική».

Η συζήτηση για το υδρογόνο, έρχεται από παλιά, αλλά τώρα φαίνεται να είναι πιο κοντά όσο ποτέ. Η πρόκληση είναι μεγάλη. Αναρωτιέστε για το πόσο μεγάλα θα είναι τα οφέλη από το υδρογόνο; Καιρός είναι να αρχίσουμε να το συζητάμε ακόμα πιο πολύ.
 

Kοινοποίησε το »