«Πράσινη» προσπέραση για το φυσικό αέριο κίνησης

1.887 επισκέψεις στο άρθρο

Το φυσικό αέριο κίνησης αφήνει πίσω του τα συμβατικά καύσιμα και κερδίζει την εμπιστοσύνη ιδιωτών και επαγγελματιών οδηγών όπως διαφαίνεται και από την αύξηση στην κατανάλωση που καταγράφτηκε το 2016.

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση κατά 220% της κατανάλωσης σε σχέση με το 2015, η οποία σύμφωνα με τα τελευταία απολογιστικά στοιχεία διαμορφώθηκε στα 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου έναντι των 640.000 κιλών που πωλήθηκαν τα 2015.

Tο φυσικό αέριο κίνησης θεωρείται "καθαρό" καύσιμο επειδή εκπέμπει τους λιγότερους ρύπους σε σχέση με άλλα συμβατικά καύσιμα αλλά και επειδή δεν νοθεύεται. Σε αντίθεση με τα αυξανόμενα περιστατικά νοθείας καυσίμου και τα περιστατικά πειραγμένης αντλίας που καταγράφονται σε πρατήρια συμβατικών καυσίμων, το φυσικό αέριο κίνησης δεν μπορεί να νοθευτεί γιατί  η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ` ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.

 Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η εγγύηση ότι οι καταναλωτές «παίρνουν ό,τι πληρώνουν»: ένα "καθαρό" καύσιμο, ασφαλές, το οποίο θεωρείται το οικονομικότερο της αγοράς και το λιγότερο ρυπογόνο.

Η χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές μειώνει τη ρύπανση  (ατμοσφαιρική και ηχορύπανση). Πρόκειται για το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας πολύ λιγότερους ρύπους σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου. Ένα όχημα φυσικού αερίου που λειτουργεί σε σχετικά υψηλά φορτία συνήθως εκπέμπει περίπου 25% λιγότερο CO2 από ένα παρόμοιο όχημα που λειτουργεί με βενζίνη ή diesel.
Ακόμη, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.

Χάρη στο χαμηλό κόστος παραγωγής και διάθεσης, των παρεχόμενων φορολογικών κινήτρων και των επιδοτήσεων οχημάτων CNG, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελεί μια ιδιαίτερα οικονομική επιλογή για 
Οικονομία στην οδήγηση με αποδείξεις
Όπως έχει προκύψει από τις σχετικές δοκιμές, οχήματα φυσικού αερίου διένυσαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη αποκλειστικά με τη χρήση φυσικού αερίου χάρη στο διευρυμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Η αυτονομία με τα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου γεμάτα ήταν γύρω στα 300 χλμ (επομένως για την απόσταση μέχρι τη Θεσσαλονίκης αρκεί ένα ενδιάμεσο γέμισμα). Το κόστος του καυσίμου ήταν περίπου 4ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και για το σύνολο της διαδρομής δεν ξεπέρασε τα 25 ευρώ, στοιχείο που καθιστά το φυσικό αέριο το πιο οικονομικό καύσιμο από όλα τα υπόλοιπα.