Συνδέσου και ξεκίνα το πετάλι!

7.208 επισκέψεις στο άρθρο

Ηλεκτρικά ποδήλατα για να μην σε εμποδίζει τίποτα στις βόλτες σου! Γυμνάζεσαι και δεν πληρώνεις βενζίνες ενώ η μπαταρία μπαίνει στην πλάτη για να μην έχεις έξτρα βάρος! Κάνε πετάλι τώρα!

  • Με το ηλεκτρικό ποδήλατο γυμνάζεσαι και γλιτώνεις τις  βενζίνες!
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι για εκείνους που δε θέλουν να ασκούνται, αλλά στην πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίθετο.
Τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι για εκείνους που θέλουν να ασκούνται ακόμα κι όταν οι συνθήκες δεν ευνοούν!
Οι άνθρωποι επιλέγουν ηλεκτρικό ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους γιατί θέλουν να ασκούνται και να είναι περισσότερο δραστήριοι.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κάνουν την ποδηλασία προσβάσιμη στο 99% του πληθυσμού που δεν είναι ήδη τακτικοί ποδηλάτες. Κάποιοι από αυτούς είναι σκεπτικοί για τις ανηφόρες ή την απόσταση που πρέπει να διανύσουν, κάποιοι άλλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, είναι ηλικιωμένοι ή δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση, ενώ μερικοί σκέφτονται το ότι θα φτάσουν στον προορισμό τους ιδρωμένοι και κουρασμένοι. Μια σημαντική μερίδα επίσης απλώς θέλει να κάνει τη ζωή της πιο εύκολη και να χρησιμοποιεί συνεχώς ποδήλατο.
Οπότε, το ερώτημα διαμορφώνεται ως εξής: είναι καλύτερα να μετακινείσαι με ηλεκτρικό ποδήλατο το οποίο σου επιτρέπει να κάνεις πετάλι για τις μετακινήσεις σου και απλώς η υποβοήθηση σε διευκολύνει όπου το έχεις ανάγκη ή να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου;
Για πολλούς επίσης, η χρήση ηλεκτρικού ποδηλάτου αποτελεί το πέρασμα, την «πύλη», στη χρήση ποδηλάτου και άρα, σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Με τον καιρό, όταν συνηθίζουν και δυναμώνουν, κάποιοι μειώνουν το επίπεδο υποβοήθησης ή ακόμη, την κλείνουν τελείως.
  • Η μπαταρία του ποδηλάτου μπαίνει σε τσάντα πλάτης για να έχει μειωμένο βάρος!
Η εξέλιξη των ποδηλάτων και των συστημάτων ηλεκτροκίνησης αλλά και των μπαταριών, πιέζει διαρκώς τα βάρη προς τα κάτω και την απόδοση προς τα πάνω. Οι επιλογές των καταναλωτών διευρύνονται συνεχώς, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι.
Οι ποδηλάτες που θέλουν να κάνουν ανενόχλητοι βόλτες σε δύσκολες διαδρομές, χωρίς extra βάρος στο ποδήλατο μπορούν να επιλέξουν ηλεκτρικό ποδήλατο όπου η μπαταρία τοποθετείται σε τσάντα πλάτης.  
Καβαλήστε  το ποδήλατο και «καλωδιωθείτε» με την πηγή ενέργειας του μοτέρ ούτως ώστε να κινείστε απρόσκοπτα και όχι με περιττό βάρος επάνω στο ποδήλατο!
  • Πλέον δεν χρειάζεται να κατεβαίνεις από το ποδήλατο στις ανηφόρες για να σπρώξεις!
Επίλεξε το ηλεκτρικό ποδήλατο που σου ταιριάζει. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να υποβοηθούν τον ποδηλάτη με τη δύναμη ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, για περισσότερη άνεση και ξεκούραστες διαδρομές. Ωστόσο, ο σκοπός και ο τρόπος χρήσης παίζει ρόλο. Ένα θέλετε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για την πόλη διαφέρει από αυτό του βουνού.  Όσο ανεβαίνει το υψόμετρο το βάρος του ποδηλάτου θα πρέπει να μειώνεται για να μην υπάρχουν δυσκολίες στην χρήση του. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πολύ ικανά στην ανάβαση λόφων και στην ουσία εκμηδενίζουν όλες  τις  κλίσεις  εκτός  από  τις  τελείως  απόκρημνες.  Η  ανησυχία  του  ποδηλάτη  να  κατεβεί  από  το  ποδήλατο  για  να  σπρώξει  δεν  υφίσταται  πλέον.

Οι τιμές για ένα απλό  ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης ξεκινούν από τα 400 ευρώ ενώ η τιμή αυξάνεται όταν περνάμε από την άσφαλτο στο ανηφορικό βουνό, με το κόστος αγοράς του μοτέρ να κυμαίνεται στις 2.500ευρώ.
  • Μια μπαταρία, ένας ηλεκτρικός ελεγκτής και ένας μετατροπέας αρκούν για να ξεκινήσεις τις βόλτες σου!
Ηλεκτρικά ονομάζονται τα ποδήλατα με μπαταρία, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται συνήθως στον μπροστινό τροχό. Ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται είτε άμεσα με το γκάζι στο χερούλι είτε κάνοντας πεντάλ, ενώ παράλληλα «ανοίγουμε» το γκάζι στο χερούλι.

Μπαταρία
Το θέμα των μπαταριών είναι πολύ σημαντικό και πολύ ευρύ. Η ενεργειακή χωρητικότητα μιας μπαταρίας ηλεκτρικού ποδηλάτου κυμαίνεται συνήθως στα 200‐560Wh. Στα ηλεκτρικά ποδήλατα  χρησιμοποιούνται  διάφορα  είδη τεχνολογίας επαναφορτιζόμενων  μπαταριών.
Οι  νέου  τύπου, "έξυπνες  μπαταρίες"  διαθέτουν  ένα  ενσωματωμένο  κύκλωμα  ελέγχου  της  φόρτισης,  το  οποίο  συχνά  έχει  και  φωτεινή  ένδειξη  στάθμης  φόρτισης.  Επίσης,  συχνά  δίνουν  ένδειξη  στάθμης  στον  ελεγκτή  του  ποδηλάτου,  ο  οποίος  την  προβάλλει  στην  οθόνη  ελέγχου.
Οι φορτιστές μετατρέπουν το εναλλασσόμενο ρεύμα  της  ΔΕΗ  σε  συνεχές  σε  τάση  συμβατή  με  τη  μπαταρία  και  με  πρόσθετα  κυκλώματα  παρακολουθούν  την  πορεία  της  φόρτισης  και  την  συντηρούν  στο  ρυθμό  που  πρέπει,  ενώ  τη  διακόπτουν  όταν  η  μπαταρία  γεμίσει,  ώστε  να  μην  προκαλείται  βλάβη  στα  στοιχεία  και  να  εξασφαλίζεται  η  μακροζωία  τους. Η φόρτιση  διαρκεί 3‐8 ώρες,  ανάλογα  με  την  τεχνολογία  της μπαταρίας και τις επιλογές του κατασκευαστή.
 
Ηλεκτρικό μοτέρ (motor)
Υπάρχουν  διάφοροι  τρόποι  που  χρησιμοποιούνται  για  να  τοποθετηθεί  το  ηλεκτρικό  μοτέρ  στο  ποδήλατο,  καθένας  από  τους  οποίους  έχει  πλεονεκτήματα  και  μειονεκτήματα.  Ο  πιο  συνήθης  είναι  αυτός  στον  οποίο  το  μοτέρ  βρίσκεται  στο  κέντρο  του  μπροστινού  τροχού.  Σε  αυτήν  την  περίπτωση  ο  ηλεκτροκινητήρας  είναι  απομονωμένος  από  το  υπόλοιπο  του  ποδηλάτου  και  επομένως  είναι  αρκετά  απλός  και  εύκολος  τρόπος  προσαρμογής  του στο  ποδήλατο. Με αυτόν τον τρόπο το οπίσθιο σύστημα ταχυτήτων μένει άθικτο, που είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Τα περισσότερα κιτ μετατροπής συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά χρησιμοποιούν αυτό το είδος διαμόρφωσης καθώς είναι πολύ απλό και εύκολο να εγκατασταθεί αφού απαιτείται σχεδόν απλή αντικατάσταση της παλαιάς ρόδας με μια νέα ρόδα που περιλαμβάνει το ηλεκτρικό μοτέρ. Η  ισχύς  των  μοτέρ  των  ηλεκτρικών  ποδηλάτων  κυμαίνεται  έως  τα  250 W,  καθώς  για  να  μην  απαιτείται δίπλωμα, άδεια, και ασφάλιση θα πρέπει να έχει μοτέρ μέχρι 250 Watt, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο ήχος που παράγεται από τη λειτουργία του μοτέρ που φέρουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πολύ χαμηλός,
 γι¶αυτό και μπορούν να χαρακτηριστούν  ως αθόρυβα.

Ηλεκτρονικός ελεγκτής (controller)
Ένας  ηλεκτρονικός  ελεγκτής  παρακολουθεί  την  ταχύτητα  περιστροφής  των  πεταλιών  ή/και  την  δύναμη  που  ασκεί  ο  ποδηλάτης  στα  πετάλια,  την  ταχύτητα  του  ποδηλάτου  και  άλλες  παραμέτρους (πχ. στατικός ή/και δυναμικός ρυθμιστής χειρός) και ενεργοποιεί το  μοτέρ.

Οθόνη ελέγχου (console)
Η  οθόνη  ελέγχου  δίνει  χρήσιμες  πληροφορίες  στον  αναβάτη  για  τη  λειτουργία  του  ποδηλάτου,όπως ένδειξη υπολοίπου μπαταρίας, ένδειξη στιγμιαίας ισχύος λειτουργίας του κινητήρα σε Watt,ρύθμιση & ένδειξη ταχύτητας κ.α., διαθέτει συνήθως ολικό χιλιομετρητή, ημερήσιο χιλιομε-τρητή, επιλογέα κλίμακας υποβοήθησης και φωτισμό για το βράδυ.

Εσύ έχεις οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό ποδήλατο;
Πόσο θα σου έλυνε τα χέρια ένα ηλ. ποδήλατο;