Έρευνα για τριπλασσιασμό της αυτονομίας των ηλ. οχημάτων

2.937 επισκέψεις στο άρθρο

Η κατασκευή μίας μπαταρίας με όλα τα επιθυμητά χαρακτηριστικά όπως γρήγορη φόρτιση, υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλό κόστος, με μεγάλη χωρητικότητα και διάρκειας ζωής, αποτελεί αντικείμενο έρευνας όλης της βιομηχανίας.

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Waterloo στο Οντάριο του Καναδά υποστηρίζει ότι η χρήση αρνητικών ηλεκτροδίων από μεταλλικό λίθιο θα μπορούσε να αυξήσει δραματικά την χωρητικότητα των μπαταριών, η οποία με τη σειρά της θα βελτιώσει δραστικά την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Κουανκουάν Πανγκ, πρόσθεσαν μία χημική ένωση από στοιχεία φωσφόρου και θείου σε υγρό ηλεκτρολύτη, ο οποίος μεταφέρει το φορτίο μέσα στις μπαταρίες. Η ένωση αυτή αντιδρά με το ηλεκτρόδιο μεταλλικού λιθίου σε μια μπαταρία και το περιβάλλει με ένα εξαιρετικά λεπτό προστατευτικό στρώμα. Αυτή η προστασία υποτίθεται ότι επιτρέπει τη χρήση μεταλλικών ηλεκτροδίων λιθίου μέσα στις μπαταρίες, αυξάνοντας τη χωρητικότητα χωρίς προβλήματα απόδοσης, ασφάλειας και διάρκειας ζωής. Αυτή η βελτίωση θα μπορούσε να τριπλασιάσει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε μικρότερη κλίμακα, αυτή η ανακάλυψη μπορεί να αυξήσει την χωρητικότητα των συμβατικών μπαταριών. Αν εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα στα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούσε μία ενεργειακή επανάσταση, καθώς η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι ένας από τους σημαντικότερους περιορισμούς της βιομηχανίας σήμερα.

Τα περισσότερα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εμπόριο σήμερα έχουν αυτονομία τουλάχιστον 160 χιλιομέτρων, με κάποια νέα μοντέλα όμως να ξεπερνούν τα 350 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Ωστόσο, η εμπορική εφαρμογή απέχει σημαντικά από τα εργαστηριακά επιτεύγματα, και η κατασκευή μίας μπαταρίας με όλα τα επιθυμητά χαρακτηριστικά όπως γρήγορη φόρτιση, υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλό κόστος, με μεγάλη χωρητικότητα και διάρκειας ζωής, αποτελεί αντικείμενο έρευνας όλης της βιομηχανίας χωρίς να έχει επιφέρει ακόμα το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ