Ισπανία: Παραγωγή κηροζίνης από ήλιο και νερό

Διαβάστηκε από 1158 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/9/2019

Λίγο έξω από τη Μαδρίτη λειτουργεί ο πρώτος αντιδραστήρας που παράγει κηροζίνη από τον ήλιο, το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα. Θα είναι αυτό μία διέξοδος από την κλιματική κρίση λόγω των αερομεταφορών;

 

Το πρόσωπο του Μάνουελ Ρομέρο λάμπει: Το γεγονός ότι εξακολουθεί να είναι μέρος μιας πρωτοποριακής επιτυχίας στην ηλικία των 60 ετών κάνει τον χημικό μηχανικό περήφανο. «Είμαι διευθυντής αυτού το εγχειρήματος εδώ και μόλις τρία χρόνια», σημειώνει. Η εγκατάσταση, την οποία ίδρυσε σε συνεργασία με συναδέλφους του από τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ολλανδία και τη Σλοβενία βρίσκεται στην ισπανική πόλη Μόστολες κοντά στη Μαδρίτη. Πρόκειται για τον πρώτο αντιδραστήρα που παράγει κηροζίνη με ηλιακή ενέργεια.

Η κηροζίνη είναι το καύσιμο που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα και θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβές για το περιβάλλον. Ως εκ τούτου υπάρχουν ήδη πολλά ερευνητικά έργα με σκοπό την παραγωγή συνθετικής κηροζίνης, δηλαδή χωρίς πετρέλαιο. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη βιομηχανική περιοχή του Μόστολες είναι μάλιστα το εξής: ανάμεσα σε ένα εμπορικό κέντρο και μία αντιπροσωπία αυτοκινήτων, σε ένα χώρο μικρής έκτασης, παράγεται όχι απλώς συνθετική κηροζίνη, αλλά κηροζίνη που προέρχεται από ηλιακή ενέργεια. 

Επενδύσεις σε νέες μορφές κηροζίνης για τις αερομεταφορές

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα καθώς το «Sun-to-liquid», όπως ονομάζεται, καταναλώνει σημαντικά λιγότερους πόρους και χώρο από ό,τι για παράδειγμα η βιο-κηροζίνη. Όταν η συνθετική κηροζίνη καίγεται στον αέρα της μηχανής του αεροσκάφους δεν προκαλεί βέβαια απαραίτητα λιγότερους ρύπους από την συμβατική πετρελαϊκή κηροζίνη.

Η διαφορά ανάμεσα σε αυτές έγκειται κυρίως στον τρόπο παραγωγής τους. Για την βιο-κηροζίνη «καταστρέφονται τα δάση ώστε να παραχθούν οι πρώτες ύλες», λέει ο Ρομέρο. «Επιπλέον, εξαιτίας της τεράστιας ζήτησης συγκεκριμένων φυτών, οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν». Για την βιολογική κηροζίνη που παράγεται στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Sun-to-liquid" από την άλλη πλευρά χρειάζεται μόνο ηλιακό φως, νερό και διοξείδιο του άνθρακα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lufthansa είναι μία από τις αεροπορικές εταιρείες που ήδη ερευνούν εναλλακτικές λύσεις για τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στις αερομεταφορές. Σε συνεργασία με την Windstrom παράγει συνθετική κηροζίνη στο διυλιστήριο Heide της Βόρειας Γερμανίας. Πρόκειται επίσης για έναν εναλλακτικό τρόπο παραγωγής καύσιμης ύλης για αερομεταφορές και μάλιστα πιο βιώσιμο από άλλα γνωστά βιοκαύσιμα. Εντούτοις αυτή η μορφή συνθετικής κηροζίνης δεν είναι ακόμη ανταγωνιστική σε σύγκριση με τη συμβατική κηροζίνη.

Πηγή: naftemporiki.gr

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ισπανία: Παραγωγή κηροζίνης από ήλιο και νερό

Γιατί η Ινδονησία αναγκάζεται να αλλάξει πρωτεύουσα

Το κλειδί για το μέλλον

Αμαζόνιος: Η αποψίλωσή του διπλασιάστηκε σε έναν χρόνο

Σιβηρία: Απειλείται από «οικολογικό Τσερνόμπιλ»

Ρωσία: Πρωτοπορία ή «πλωτό Τσερνομπίλ»;

Οι Γερμανοί επενδύουν στον άνεμο και τον ήλιο της Ελλάδας

Εκπέμπουν SOS οι πόλεις για το κλίμα

Γερμανία: Εισβολή ακτιβιστών σε ανθρακωρυχείο

Από ηλιακή και αιολική ενέργεια το 50% της παγκόσμιας παραγωγής το 2050

Λιγότερα ταξίδια λόγω κλιματικής αλλαγής;

Δύο δισεκατομμύρια τόνοι αστικών στερεών αποβλήτων κάθε χρόνο!

Η κόντρα για τα σκουπίδια των ωκεανών και η ανακοίνωση των... 19

Για «κλιματικό απαρτχάιντ» προειδοποιεί ο ΟΗΕ

H άνοδος της θερμοκρασίας απειλεί το 17% της ζωής στους ωκεανούς

Καναδάς: Τέλος τα πλαστικά μιας χρήσης από το 2021

Γροιλανδία: Έχασε 2 γιγατόνους πάγων σε μία ημέρα

Φόρο στην κηροζίνη εξετάζει η Κομισιόν

Ν. Αφρική: Πρωτοπόρος στην προστασία του κλίματος

Ιταλοί κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

περισσότερα »