Τα θέματα 4green στα Google News
NEWSletter: 3 φορές την βδομάδα, στο e-mail σου Κάνε εγγραφή >
Οι μεταφορές με το αεροπλάνο όλο και αυξάνονται. Το διάστημα μεταξύ 2009 και 2014 η επιβατική κίνηση στους αιθέρες αυξήθηκε κατά περίπου 30%. Το συγκεκριμένο διάστημα περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποίησαν ετησίως το αεροπλάνο για τις μεταφορές τους. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Ασία.
Πρόκειται για μια τάση η οποία συνεχίζεται. Στη Γερμανία υπολογίζεται ότι μέχρι το 2030 οι επιβάτες θα αυξηθούν στα 175 εκατομμύρια το χρόνο. Το 2014 ήταν «μόλις» 105 εκατομμύρια.
Στο αεροδρόμιο της Κολωνίας/Βόννης τα πράγματα είναι ακόμη σχετικά ήρεμα μια και η περίοδος που οι περισσότεροι φεύγουν για διακοπές δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Ο Πιτ και η Κλάουντια ετοιμάζονται να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Όπως λένε, δεν αισθάνονται τύψεις για τις εκπομπές ρύπων που θα προκαλέσουν με την πτήση τους. «Πετάμε μόνο κάθε δυο με τρία χρόνια. Εκτός αυτού, πάμε για ταξίδι του μέλιτος», όπως αναφέρουν.
Σε άλλη αίθουσα ο Σεργκέι περιμένει έναν ξάδερφό του. «Εγώ πετάω 4 με 5 φορές το χρόνο», λέει ο φοιτητής που ονειρεύεται να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Και το κλίμα; «Ούτως ή άλλως όλα κάνουν κακό στο κλίμα», λέει.
Καθαρή «πράσινη» συνείδηση
Πλέον υπάρχει τρόπος να πληρώσει κανείς για να έχει καθαρή ή «πράσινη» τη συνείδησή του. Οργανώσεις όπως η myclimate ή η atmosfair υπολογίζουν την ποσότητα βλαβερών ουσιών που προκαλεί ένας ταξιδιώτης με το μεταφορικό μέσο της επιλογής του και πόσα χρήματα χρειάζονται για να εξισορροπηθεί η ζημιά που γίνεται στο κλίμα, για παράδειγμα μέσω της ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε αναπτυσσόμενες χώρες.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, για να περιοριστεί η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς Κελσίου θα πρέπει ο κάθε Γερμανός να μην ξεπερνά τον ένα τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο. Με την πτήση τους για τη Θεσσαλονίκη ο Πιτ και η Κλάουντια ευθύνονται μαζί για περισσότερο από 1,4 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Η τιμή που προτείνεται από τις οργανώσεις για να εξισορροπηθεί αυτή η ποσότητα ανέρχεται στα 34¤ ανά κατεύθυνση.
Ο ¶ρνε Φέλμαν, ειδικός σε ζητήματα πολιτικής μεταφορών επισημαίνει ωστόσο: «Κατά την πτήση εκπέμπεται άμεσα διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον, η αντιστάθμιση όμως γίνεται καταρχήν μόνο στα χαρτιά. Και ενώ η πτήση προκαλεί άμεσες επιπτώσεις στο κλίμα, τα μέτρα προστασίας του κλίματος και προκειμένου να έχουν αποτέλεσμα θα πρέπει να σχεδιάζονται σωστά και να υλοποιούνται σε μακροπρόθεσμη βάση».
Η ΕΕ δεν φορολογεί τα καύσιμα
Γι` αυτό και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος ζητά να καταργηθούν οι φοροελαφρύνσεις που ισχύουν σήμερα για τις αεροπορικές εταιρείες. Στη Γερμανία, όπως και στις περισσότερες χώρες της ΕΕ οι εταιρείες δεν πληρώνουν φόρους στα καύσιμα. Για τη Γερμανία αυτό συνεπάγεται απώλειες ύψους 7 δις ευρώ μόνο για το 2012. Σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν που δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη, η φορολόγηση της κηροζίνης θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 16,4 εκ. τόνους το χρόνο.
Οι καταναλωτές από την πλευρά τους θα μπορούσαν να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους με αεροπλάνα και να απευθύνεται στις οργανώσεις που αναλαμβάνουν τη λεγόμενη αντιστάθμιση του διοξειδίου του άνθρακα.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ - ΨΥΞΗ | ΗΛΙΟΘΕΡΜΙΑ |
ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ | ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ |
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΕΡΑ - ΝΕΡΟΥ | |
Ψάχνεις; Βρίσκεις με 1 κλίκ εδώ >> |
Διπλό ενεργειακό τζάμι νέας γενιάς & τέλος στην απώλεια θερμότητας
Αντλίες θερμότητας: Τα δυνατά τους σημεία
Σύγκριση Μεθόδων Θέρμανσης 2024: Ποιo είδος θέρμανσης να επιλέξετε για το σπίτι σας;
Νερό αφυγραντήρα: Γιατί δεν πρέπει να το πετάμε;
Δες πώς εξοικονομείς 30% καυσίμου από το λέβητα!
Ένα ηλιακό σύστημα για όλα: Κλιματισμός, θέρμανση & ζεστό νερό
Ρεύμα: Αλλαγές στα οικιακά τιμολόγια
Υγραέριο: Οικονομία, αυτονομία και ευκολία για την επιχείρηση
Net Metering vs. Net Billing: Ποιο σύστημα φωτοβολταϊκών είναι καλύτερο για εσάς;
ΑΝΑΚΑΙΝΙΖΩ: Λύσεις 2024 + Top Experts
Home | Sitemap | Συνεργασία | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - 4green.gr