Ψηφίστηκε το ν/σ για την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος

2.115 επισκέψεις στο άρθρο

Με ευρεία πλειοψηφία!

Ευρεία πλειοψηφία εξασφάλισε η ψήφιση του νομοσχεδίου "Έλεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος" δεδομένου ότι "υπέρ" της αρχής τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ αλλά και ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι. "Κατά" του νομοσχεδίου τάχθηκαν το ΚΚΕ και η ΧΑ και "παρών" δήλωσε η Ένωση Κεντρώων. 

«Έγιναν αρκετές αλλαγές, όχι μόνο στο πλαίσιο της Ολομέλειας, αλλά και τις προηγούμενες εβδομάδες στη συζήτηση του νομοσχεδίου στην κοινοβουλευτική επιτροπή με τους φορείς, όπως και στη διαβούλευση που προηγήθηκε τους προηγούμενους μήνες. Θεωρώ ότι μπορεί να αποτελέσει ένα νομοσχέδιο μεγάλης σύγκλισης και αυτό θα είναι ένα ισχυρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι μαζί θέλουμε να δουλέψουμε τα μεγάλα θέματα του νομοσχεδίου και να υπάρξει η καλύτερη δυνατή λύση», είπε λίγο πριν την έναρξη της ψηφοφορίας ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης. 

Ο υπουργός ανέφερε ότι με το νομοσχέδιο απλοποιείται η διαδικασία της αδειοδότησης και άρα διευκολύνεται η κατασκευή κτιρίων, η οποία υπόκειται πλέον στην ευθύνη του μηχανικού και των επιθεωρητών. Ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε επίσης ότι δημιουργείται πλέον ένας μηχανισμός ελέγχου που μπορεί να λειτουργήσει και να κάνει τη δουλειά του σε περιφερειακό και αποκεντρωμένο επίπεδο. 

Επίσης, αναφέρθηκε στα δρακόντεια μέτρα για την αποτροπή νέας γενιάς αυθαιρέτων και επισήμανε ότι μαζί με τα μέτρα για δάση, κτηματολόγιο, χωρικός σχεδιασμός στους δήμους, τα τοπικά χωρικά σχέδια για κατοικία τουρισμό κλπ, αλλάζει η νοοτροπία στο θέμα της αδειοδότησης και του ελέγχου. Ταυτόχρονα, επισήμανε πως στο σκέλος των προστίμων, εισάγονται δύο καινούργιες κοινωνικές ομάδες, με πολύ ελαφρύτερα πρόστιμα για ανέργους και εκείνους που λαμβάνουν κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, ενώ διευκολύνεται και η ιδέα της τακτοποίησης. 

Ο κ. Σταθάκης έκανε ειδική αναφορά στο ζήτημα της μεταφοράς του συντελεστή, για να υπογραμμίσει πως οι αποφάσεις του ΣτΕ είναι απόλυτα σαφείς και απαγορεύουν την εμπορευματική μεταφορά. Ταυτόχρονα, όπως σημείωσε, με το σχέδιο και την πρόκληση να προχωρήσουν οι δήμοι στα τοπικά χωρικά σχέδια, είναι διαφορετική η κλίμακα πάνω στην οποία θα σχεδιάζουν ώστε να αποκτήσουν χώρους υποδοχής και να αποκτήσει νόημα η μεταφορά συντελεστή στη δόμηση χωρίς εμπορευματική χρήση, τηρώντας απόλυτα την απόφαση και νομολογία του ΣτΕ.