Πυρά ΟΛΘ κατά ΤΑΙΠΕΔ με αφορμή το περιβάλλον

1.820 επισκέψεις στο άρθρο

Απώλεια εσόδων και σοβαρές οικονομικές ζημίες, που ποσοτικοποιούνται συνολικά σε εκατομμύρια ευρώ, καταγράφουν την τελευταία διετία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Νέα σφοδρή επίθεση στο ΤΑΙΠΕΔ για σκόπιμη υποβάθμιση της αξίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και κατά συνέπεια για «εγκληματική συμπεριφορά» απέναντι σε δημόσια περιουσία εξαπέλυσαν σήμερα (Δευτέρα) τα σωματεία των εργαζομένων στον ΟΛΘ σε συνεργασία αυτή τη φορά με το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Σε συνέχεια της μηνυτήριας αναφοράς και του συμπληρωματικού υπομνήματος προς τον εισαγγελέα Διαφθοράς Αθηνών, Ιωάννη Δραγάτση το περιεχόμενο του οποίου αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο ακόμη και για υποβάθμιση του περιβάλλοντος της πόλης, εξαιτίας της μη εκτέλεσης έργων που ακυρώθηκαν από τους σχεδιασμούς του λιμανιού.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης προσέφυγε στην επιτροπή περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας λόγω της όχλησης που προκαλείται από τη φόρτωση και μεταφόρτωση νικελίτη και άλλων συναφών υλικών χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλοι φράχτες για τη σκόνη που σηκώνεται κατά την εκτέλεση των εργασιών. Κι ενώ στα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ υπήρχε πρόβλεψη να κατασκευαστούν οι σχετικοί φράχτες τα έργα ακυρώθηκαν με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με πρόστιμο το λιμάνι.

Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κώστας Γιουτίκας επιβεβαίωσε στην «Εφ.Συν.» το πρόβλημα και μάλιστα όπως είπε θα προβούν λίαν συντόμως και σε δεύτερο έλεγχο. Ενόψει αυτού εξάλλου, η διοίκηση του ΟΛΘ προχώρησε σε «ανέγερση» τείχους από... κοντέινερ προκειμένου να σώσει ότι μπορεί.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών-Οδηγών μηχανημάτων του ΟΛΘ, Λάζαρος Τανταλίδης «τα περιβαλλοντικά έργα δεν έχουν συμπεριληφθεί στις υποχρεωτικές επενδύσεις της κοινοπραξίας που θα αναλάβει τις τύχες του λιμανιού. Το λιμάνι ρυπαίνει την πόλη ατμοσφαιρικά και θαλάσσια. Όποιος πει το αντίθετο είναι ψεύτης. Ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο περιφερειάρχης έπρεπε να είναι στα κάγκελα και να ζητούν να υλοποιηθούν τα περιβαλλοντικά έργα».

Για άλλη μια φορά τα σωματεία εργαζομένων κατηγόρησαν το ΤΑΙΠΕΔ ως υπεύθυνο για την ακύρωση του έργου της 6ης προβλήτας, την μη πρόσληψη προσωπικού και την υπολειτουργία των γερανογεφυρών του λιμένα. Για τα σωματεία όπως τόνισε η γραμματέας της ΟΜΥΛΕ και πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του ΟΛΘ, Φανή Γουργούρη όλα τα προηγούμενα «συνέτειναν για να πέσει η αξία του λιμανιού, προκειμένου να πωληθεί φθηνά». Χαρακτηριστικά όπως τόνισε ακόμη και η κινητοποίηση των τελωνειακών οφείλεται στην ακύρωση των προσλήψεων και άρα τη μη λειτουργία του χώρου εναπόθεσης.

«Το λιμάνι υπονομεύεται από τους κυβερνώντες» είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, τονίζοντας πως «το λιμάνι είχε 90 εκατομμύρια διαθέσιμα και εύκολη πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, οπότε μπορούσε να υλοποιήσει τις επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που τώρα αναλαμβάνει να κάνει ο ιδιώτης» και υπολόγισε ότι με την ανάπτυξη το λιμάνι θα έφτανε τα 50 εκατομμύρια κέρδη τον χρόνο».

Τα σωματεία δεν υποστέλλουν πάντως τη σημαία των κινητοποιήσεων καθώς όπως είπε και ο Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ «θα γίνουν παρεμβάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και στο Ευρωκοινοβούλιο» ακόμη και ένσταση στην έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο φάκελο του παραχωρησιούχου όπως είχαν κάνει και στην περίπτωση του λιμανιού στον Πειραιά. 

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών