Σημαντικά θέματα για τις τεχνολογικές εξελίξεις αναδείχθηκαν στην ημερίδα του ΣΕΦ
2.177 επισκέψεις στο άρθρο
Μια από τις σημαντικότερες ημερίδες της χρονιάς για την ενέργεια, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία από τον Σύνδεσμο Εταιριών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) την προηγούμενη εβδομάδα στην Αίγλη Ζαππείου.
Την ημερίδα με θέμα: “Φωτοβολταϊκά 2020: Ο ενεργειακός μετασχηματισμός ξεκίνησε”, παρακολούθησαν περισσότεροι από 400 επαγγελματίες (και χιλιάδες μέσω internet live streaming), μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι της πολιτείας, φορείς του κλάδου και εταιρίες φωτοβολταϊκών.
Λεπτομέρειες για τις τεχνολογικές εξελίξεις στους inverters αναλύθηκαν από τον κ Κώστα Φλώρο (head Of Sales – KOSTAL Sales Center II) όταν ο σύμβουλος του ΣΕΦ, κ. Στέλιος Ψωμάς τον κάλεσε στο βήμα μαζί με τον κ Δημήτρη Κυριακόπουλο από την HUAWEI, οι οποίοι καθοδηγούμενοι από ερωτήσεις του κ Ψωμά, ανέλυσαν τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί και έδωσαν τη δική τους οπτική για τις τάσεις και εξελίξεις της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την πρόσφατη τάση της χρήσης string inverters ακόμη και σε μεγάλους φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ο κ Φλώρος ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογικό, καθώς ενώ το μεγαλύτερο προσόν των κεντρικών inverters ήταν το αρχικό κόστος εγκατάστασης, πλέον (καθώς τα κόστη είναι πλέον συγκρίσιμα) αυτό που μετράει είναι παράγοντες όπως, η ανάγκη αποκέντρωσης του κινδύνου να μείνει ένα μικρό ή μεγάλο μέρος της εγκατάστασης εκτός παραγωγής, το πόσο γρήγορα μπορείς να έχεις ανταπόκριση και το πόσο εξαρτάσαι από τον επαγγελματισμό μιας εταιρίας τεχνικής υποστήριξης. Κατά συνέπεια ναι, υπάρχει λογική και γι` αυτό οι string inverters κυριαρχούν.
Σχετικά με ερώτηση για τα trends στους μικρούς inverters, ο κ Φλώρος επισήμανε ότι, αν και στην Ελλάδα ακόμη το πλαίσιο δεν το ευνοεί, είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα πάμε προς την αποθήκευση ενέργειας. Εκτός όμως από την αποθήκευση, καθώς επικρατεί ολοένα και περισσότερο το μοντέλο smart home, το inverter επιβάλλεται να μπορεί να διαχειριστεί έξυπνα την ενέργεια. Συνεπώς, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα λήψης σωστών αποφάσεων, σχετικά με το πότε θα φορτίσει/αποφορτίσει τις μπαταρίες, πότε θα ζεστάνει το νερό ή πότε θα ενεργοποιηθεί η θέρμανση. Θα πρέπει ο inverter να γίνει τόσο έξυπνος ώστε να λαμβάνει υπόψιν του ακόμη και το δελτίο καιρού. Αυτό σημαίνει ότι τελικά δεν είναι το κόστος κτήσης αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, όσο η καλύτερη διαχείριση της ενέργειας.
Η τρίτη ερώτηση αφορούσε τη μείωση των τιμών των inverters, αν αυτή θα συνεχίσει, ή αν τελικά υπάρχει «πάτος στο βαρέλι». Στους μικρούς inverter, όπως είπε ο κ Φλώρος, επειδή γίνονται όλο και πιο πολύπλοκοι, καθώς πρέπει να εξυπηρετούν πάρα πολλά επίπεδα δια-λειτουργικότητας, να συνεργάζονται με smart controllers και διάφορες μπαταρίες (στοιχεία που αυξάνουν το κόστος), τα πράγματα είναι κάπως περιορισμένα και μάλλον δεν θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις.
Σχετικά με το repowering και τις εγγυήσεις. Το repowering γίνεται τις περισσότερες φορές κατ` ανάγκη και όχι κατ` επιλογή, διότι ο inverter έχει χαλάσει και δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθήσει κάποιος να τον φτιάξει, διότι ο καινούργιος κοστίζει πολύ λιγότερο και έχει καλύτερη απόδοση. Σχετικά με τις εγγυήσεις, το θέμα είναι τεράστιο διότι υπάρχουν πάρα πολλές άγνωστες εταιρείες οι οποίες υπόσχονται τα πάντα, καθότι είναι πολύ εύκολο να τάξεις, εφόσον γνωρίζεις δεν θα είσαι ποτέ σε θέση να υλοποιήσεις. ¶λλωστε μια υπόσχεση είναι κάτι που δεσμεύει μόνο αυτόν που τη δέχεται. Έχουμε δει ακραία πράγματα γύρω από τις εγγυήσεις, από εταιρίες που όμως την επόμενη ημέρα δεν υπήρχαν. Επίσης, ενώ στα μεγάλα πάρκα αυτό που μετράει είναι πόσα inverters χάλασαν και πόσο γρήγορα μπορείς να τα αντικαταστήσεις , στα μικρότερα τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Δεν έχει σημασία μόνο αν θα προβείς σε μια αντικατάσταση ή όχι. Έχει σημασία και τι υποστήριξη μπορείς να παρέχεις στον εγκαταστάτη, ο οποίος δεν μπορεί να γνωρίζει σε βάθος όλα αυτά που χρειάζεται. Έτσι, η εταιρία έκτος από τη διάρκεια ζωής του inverter, θα πρέπει επιπλέον να μπορεί να υποστηρίξει τον τελικό της πελάτη, να μπορεί να δώσει γνώση και καθοδήγηση. Αν δεν υπάρχει ένα άνθρωπος να απαντήσει σε ένα τηλέφωνο, τα πράγματα περιπλέκονται και δεν νομίζω ότι λέγεται εγγύηση. Η KOSTAL είναι μια εταιρία με ιστορία πάνω από 100 χρόνια, πάρα πολύ συντηρητική στο τι κάνει και στο τι υπόσχεται. Το Ελληνικό γραφείο (το οποίο τον ερχόμενο μήνα κλείνει τα 10 χρόνια του), από την ώρα που κατέρρευσε η αγορά, δεν έκανε καμία υποχώρηση ή την παραμικρή έκπτωση υπηρεσιών η μείωση προσωπικού ή παροχών. ¶ρα το θέμα είναι τι δίνεις, πως το δίνεις και πότε το δίνεις και δεν είναι ίδιο για όλες τις εταιρίες.
Τέλος ο κ Ψωμάς, βάζοντας τον εαυτό του στην θέση τυχαίου τελικού καταναλωτή, ζήτησε 3 bullets με τα οποία θα μπορούσε να πειστεί για την υπεροχή των προϊόντων. Ευελιξία, συνδεσιμότητα και υποστήριξη.
Η KOSTAL δεν έφτασε τυχαία τα εκατό χρόνια ιστορίας, είναι μια εταιρία που εκτός από inverters, κατασκευάζει ηλεκτρονικά συστήματα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την εμπιστεύονται οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές. ¶ρα περισσότερο από όλα, το θέμα είναι αξιοπιστία της εταιρίας.