Με τη συγκεκριμένη έρευνα προσπαθήσαμε να «αποκρυπτογραφήσουμε» τις προθέσεις των υποψήφιων αγοραστών, όσον αφορά στα φωτοβολταϊκά συστήματα

Το 14% έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στην κατοικία του.

Το 52% θα προχωρήσει σε εγκατάσταση.

Προτίμηση στα οικιακά συστήματα.

Κύριος ανασταλτικός παράγοντας η ύφεση.

Εγγυημένες οι αποδόσεις σύμφωνα με το 75%.

Ποια τα κριτήρια σας κατά την επιλογή εταιρείας φωτοβολταϊκών.

Το 40% δεν έχει ενημέρωση για τα συγκεκριμένα προγράμματα.

Έρευνα Πρόθεσης Αγοράς Φωτοβολταϊκών

Διαβάστηκε από 1562 αναγνώστες -

Ακρως ενδιαφέροντα ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας του περιοδικού «ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ & ΚΤΙΡΙΟ», η οποία αποτυπώνει τις μελλοντικές κινήσεις και τις απόψεις των υποψήφιων επενδυτών σε φωτοβολταϊκά.

 
Τα ερωτήματα που θέσαμε
1. Έχετε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκό σύστημα στην οικία σας;
2. Πότε σκοπεύετε να επενδύσετε σε φωτοβολταϊκά;
3. Σε τι ακίνητο θα εγκαταστήσετε φωτοβολταϊκά;
4. Ποιοι οι λόγοι που αναβάλλετε την απόφασή σας;
5. Πώς κρίνετε τα φωτοβολταϊκά σαν επένδυση;
6. Ποια τα κριτήρια σας κατά την επιλογή εταιρείας;
7. Πώς κρίνετε τα επιτόκια χρηματοδότησης φωτοβολταϊκών;

Με τη συγκεκριμένη έρευνα προσπαθήσαμε να «αποκρυπτογραφήσουμε» τις προθέσεις των υποψήφιων αγοραστών, όσον αφορά στα φωτοβολταϊκά συστήματα. Όπως θα διαπιστώσετε διαβάζοντας τις παρακάτω σελίδες, το 52% συνολικά θα προχωρήσει σε επένδυση μέσα στο 2012, με τη συντριπτική πλειοψηφία να δηλώνει ότι θα κάνει εγκατάσταση σε κατοικία. Επίσης, οι ερωτηθέντες δείχνουν την απόλυτη εμπιστοσύνη τους στην απόδοση των φωτοβολταϊκών κρίνοντας ότι αποτελούν την καλύτερη δυνατή επένδυση τη δεδομένη στιγμή. Από τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι, η οικονομική συγκυρία αποτελεί το σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα για τους υποψήφιους επενδυτές, ενώ τα επιτόκια χρηματοδότησης φωτοβολταϊκών από τις τράπεζες θεωρούνται υψηλά.

2.356 συμμετέχοντες
Η έρευνα σχετικά με την πρόθεση αγοράς που πραγματοποίησε το περιοδικό ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ & ΚΤΙΡΙΟ, διεξήχθη με αποστολή e-mails, σε άτομα που προέρχονται από τη βάση των συνδρομητών όλων των ηλεκτρονικών εκδόσεων της AUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε. Το τελικό δείγμα (τα άτομα δηλαδή που απάντησαν), ανήλθε στα 2.356 άτομα.

Έχετε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά;
Ο χώρος των φωτοβολταϊκών έχει πραγματοποιήσει τεράστια βήματα ανάπτυξης το τελευταίο διάστημα, ενώ οι ειδικοί αναφέρουν ότι η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Στην ερώτηση σχετικά με το πόσοι έχουν εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στην κατοικία τους, το 14% αναφέρει πως διαθέτει, ενώ το 86% δηλώνει ότι δεν έχει προχωρήσει στη συγκεκριμένη επένδυση. Επομένως, ο συγκεκριμένος τομέας αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα.

Πότε θα προχωρήσετε σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών;
Με το συγκεκριμένο ερώτημα προσπαθήσαμε να αποσαφηνίσουμε τις μελλοντικές κινήσεις των υποψήφιων επενδυτών (οικιακών και μη). Με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το 10% προτίθεται να εγκαταστήσει άμεσα φωτοβολταϊκά, το 16% εντός 6μήνου, το 26% μέσα στο 2012 και το 48% αργότερα. Αθροίζοντας τα αποτελέσματα εξάγεται το συμπέρασμα ότι, το 52% ή 1.225 άτομα πρόκειται να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά συστήματα μέσα στο έτος.

Σε τι είδους ακινήτου θα εγκαταστήσετε φωτοβολταϊκά;
Το 69% δηλώνει ότι θα εγκαταστήσει φωτοβολταϊκό σύστημα στην κατοικία του, το 16% σε επαγγελματικό ακίνητο και το 15% ότι θα δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στο χώρο. Όπως προκύπτει, τα οικιακά φωτοβολταϊκά δείχνουν να έχουν τη μεγαλύτερη δυναμική, ενώ σημαντικά ποσοστά καταγράφουν και οι περιπτώσεις που θέλουν την εφαρμογή των συστημάτων σε επαγγελματικά ακίνητα. Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι, ο χώρος των φωτοβολταϊκά και των ΑΠΕ, γενικότερα, αναμένεται να προσελκύσει και άλλες επιχειρηματικές επενδύσεις, αποτελώντας ουσιαστική διέξοδο από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Ποιοι οι λόγοι που αναβάλετε την απόφασή σας;
Με βάση τις απαντήσεις που έδωσαν οι ερωτηθέντες, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης αναβάλλουν την επένδυση σε φωτοβολταϊκά οι περισσότεροι (55%), παρότι η απόδοση είναι εγγυημένη σε κάθε περίπτωση. Όσον αφορά στις υπόλοιπες απαντήσεις, το 25% θεωρεί ότι το κόστος αγοράς-εγκατάστασης είναι υψηλό, ενώ το 20% αναφέρει ως ανασταλτικό παράγοντα το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα φωτοβολταϊκά.

Πώς κρίνετε τα φωτοβολταϊκά σαν επένδυση;
Η πλειοψηφία (57%) κρίνει θετικά τα φωτοβολταϊκά σαν επένδυση, αναφέροντας ότι τα κέρδη είναι εγγυημένα έναντι οποιασδήποτε άλλης μορφής επένδυσης, αποδεικνύοντας την απόλυτη εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης, μόλις το 18% δηλώνει ότι τα φωτοβολταϊκά έχουν ικανοποιητική απόδοση σαν επένδυση, ενώ το 25% αναφέρει ότι δεν γνωρίζει αρκετά στοιχεία για το χώρο (συνολικά το 75% κρίνει θετικά την απόδοση των φωτοβολταϊκών). Επομένως, ένα σημαντικό ποσοστό (43%) δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς για τα οφέλη (οικονομικά και περιβαλλοντικά) των φωτοβολταϊκών.

Στην «ποιότητα» η μεγαλύτερη βαρύτητα
Με τη συγκεκριμένη ερώτηση προσπαθήσαμε να εκμαιεύσουμε τα κριτήρια επιλογής εταιρείας των υποψήφιων αγοραστών αλλά και εκείνων που ήδη έχουν προχωρήσει σε εγκατάσταση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 48% αναφέρει ότι τα σημαντικότερα κριτήρια είναι η επωνυμία της εταιρείας και οι εγγυήσεις που τους δίνονται, για το 32% βασικό κριτήριο είναι οι τιμές, ενώ το 20% αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο παίζει το «όνομα» της εταιρείας και τα έργα που έχει πραγματοποιήσει.

Πώς κρίνετε τα επιτόκια δανειοδότησης φωτοβολταϊκών;
Όπως είναι γνωστό, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ή η δραστηριοποίηση στο συγκεκριμένο χώρο επιχειρηματικά, μπορούν να χρηματοδοτηθούν, αφού οι περισσότερες τράπεζες διαθέτουν αυτού του είδους προϊόντα. Το 49% όμως κρίνει ότι τα επιτόκια των συγκεκριμένων δανείων είναι υψηλά, το 40% δηλώνει ότι δεν έχει επαρκή ενημέρωση για τα συγκεκριμένα τραπεζικά προϊόντα, ενώ μόλις το 11% θεωρεί ότι τα επιτόκια για φωτοβολταϊκά κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Επομένως οι τράπεζες θα πρέπει να “καλύψουν” μεγαλύτερο δρόμο, όσον αφορά στην επικοινωνία των συγκεκριμένων προγραμμάτων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ