ΣΕΦ: Η κοινοτική & εθνική νομοθεσία για την αυτοκατανάλωση ενέργειας

ΣΕΦ: Η κοινοτική & εθνική νομοθεσία για την αυτοκατανάλωση ενέργειας

  • ΣΕΦ: Η κοινοτική & εθνική νομοθεσία για την αυτοκατανάλωση ενέργειας
  • ΣΕΦ: Η κοινοτική & εθνική νομοθεσία για την αυτοκατανάλωση ενέργειας

ΣΕΦ: Η κοινοτική & εθνική νομοθεσία για την αυτοκατανάλωση ενέργειας

Σχολιάστε
1.252 επισκέψεις στο άρθρο (31/05/2024)

- Σε αναμονή της υπουργικής απόφασης για το Net-Billing βρίσκεται η αγορά των ΑΠΕ
- Πώς θα πάψει να είναι θολό το τοπίο στο καθεστώς των έργων αυτοπαραγωγής-αυτοκατανάλωσης
- Η ανακοίνωση του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ)

Σε αναμονή της υπουργικής απόφασης για το Net-Billing βρίσκεται η αγορά Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, προκειμένου να πάψει να είναι θολό το τοπίο στο καθεστώς των έργων αυτοπαραγωγής-αυτοκατανάλωσης. Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) ζητά να μην καθυστερήσει εκ νέου η έκδοση της υπουργικής απόφασης για το Net-Billing, υπογραμμίζοντας παράλληλα τις θετικές προβλέψεις υπέρ της αυτοκατανάλωσης, που γνωρίζουμε ήδη πως υπάρχουν στην εθνική και την κοινοτική νομοθεσία.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Μέρος της ανακοίνωσης του ΣΕΦ:

Την ώρα που έχουν περάσει ήδη 14 μήνες από την ψήφιση του ν.5037/2023 που ρυθμίζει τα της αυτοκατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και αναμένουμε ακόμη την εφαρμοστική υπουργική απόφαση για το net-billing, προέκυψαν εσχάτως απόψεις για αναστολή της έκδοσης αυτής της υπουργικής απόφασης "μέχρι να κοπάσει η επενδυτική υπερθέρμανση της αγοράς των ΑΠΕ”. Και όλα αυτά εν ονόματι της προστασίας των υφιστάμενων παραγωγών ΑΠΕ από μελλοντικές περικοπές.

Ξεπερνώντας την βαθιά συντεχνιακή και ιδιοτελή λογική πίσω από την πρόταση αυτή, ας δούμε τι προβλέπει η Κοινοτική και εθνική νομοθεσία και αποτελεί συνεπώς υποχρέωση της χώρας.

Το άρθρο 63 του ν.5037/2023, κατΆ εφαρμογή του άρθρου 21 της Οδηγίας 2018/2011, αναφέρει τα εξής:

"Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να ενεργούν ως αυτοκαταναλωτές ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, είτε μεμονωμένα, είτε μέσω φορέων σωρευτικής εκπροσώπησης και να:

(α) παράγουν ενέργεια, και για δική τους κατανάλωση, να αποθηκεύουν ενέργεια, να πωλούν την πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια, ιδίως μέσω συμβάσεων αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και συμβάσεων εμπορίας, χωρίς διαμεσολάβηση,

(β) εγκαθιστούν και λειτουργούν συστήματα αποθήκευσης ενέργειας σε συνδυασμό με εγκαταστάσεις που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές,

(γ) μπορούν να λαμβάνουν αποζημίωση, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4414/2016 (ΑΆ 149) ή μέσω του εκάστοτε καθεστώτος στήριξης, για την ηλεκτρική ενέργεια, την οποία παράγουν οι ίδιοι, από ανανεώσιμες πηγές που διοχετεύουν στο δίκτυο, η οποία αποτυπώνει την αγοραία αξία της εν λόγω ηλεκτρικής ενέργειας και λαμβάνει υπόψη τη μακροπρόθεσμη αξία της για το δίκτυο, το περιβάλλον και την κοινωνία”.

Ως γνωστόν, με το άρθρο 110 του ν.5106/2024, καταργήθηκε η δυνατότητα εφαρμογής του ενεργειακού συμψηφισμού (net-metering) για την πλειονότητα των καταναλωτών (και σίγουρα για όλα τα νοικοκυριά πλην ευάλωτων, αλλά και για όλες τις επιχειρήσεις). Τυχόν αναστολή της έκδοσης της εφαρμοστικής υπουργικής απόφασης για το net-billing στερεί πρακτικά την μεγάλη πλειονότητα των πολιτών από την άσκηση του δικαιώματος να γίνουν  αυτοκαταναλωτές και προφανώς δεν συνάδει ούτε με την Κοινοτική ούτε με την εθνική νομοθεσία.