Στο εμπρός άκρο του Prius Plug-in Hybrid συναντάμε το θερμικό μοτέρ, τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και την πρίζα για το φορτιστή. Στο πίσω μέρος διακρίνουμε τις κόμπακτ διαστάσεων εξελιγμένες μπαταρίες του.

Mε μέση κατανάλωση καυσίμου 2,6 λτ./100 χλμ., το Prius Plug-in Hybrid είναι, σύμφωνα με την Toyota, η ιδανική λύση για οικολογικές μετακινήσεις, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Διαβάστηκε από 2009 αναγνώστες -

Το υβριδικό, αλλά και σε πρίζα επαναφορτιζόμενο, Prius Plug-in Hybrid θα δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες για τα επόμενα 3 χρόνια. Όταν ξεκινήσει να παράγεται μαζικά, θα προσφέρει σημαντικές λύσεις στην κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας.

 
Η εξέλιξη των ηλεκτρικών, συνεπώς και απολύτως οικολογικών, αυτοκινήτων περιορίζεται κάπως στη λογική των αστικών μετακινήσεων, αφού για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτονομία μεγάλων αποστάσεων απαιτούνται σήμερα ογκώδεις, πολύ βαριές και πολύ ακριβές μπαταρίες. Ακριβώς για αυτό το λόγο, η επίσημη θέση της Toyota είναι ότι η τεχνολογία plug-in hybrid είναι η πλέον εφικτή και αποτελεσματική λύση βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, με φόντο την επένδυση στην ηλεκτροκίνηση. Σήμερα κυκλοφορούν σε επιλεγμένες χώρες (Πορτογαλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Φινλανδία, Ισπανία, Νορβηγία, Βέλγιο) περίπου 600 μονάδες του Prius Plug-in Hybrid, στα πλαίσια ενός προγράμματος δοκιμών υπό πραγματικές συνθήκες, που ανάλογα την περίσταση θα διαρκέσει περίπου 3 χρόνια.

Τι περιλαμβάνει η τεχνολογία του

Ένα Plug-in Hybrid Vehicle (PHV) χρησιμοποιεί την πλήρως υβριδική τεχνολογία της Toyota. Πρόκειται για εξελιγμένη μορφή του συστήματος που γνωρίζουμε από τα σημερινά Prius και Auris HSD το οποίο ενσωματώνει ένα βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, συνδυαστικής ισχύος 136 ίππων. Επιπλέον, όμως, διαθέτει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να επαναφορτιστεί σε μία στάνταρ, οικιακής χρήσεως, πρίζα 230V μέσα σε μόλις 1,5 ώρα. Σε μικρές αποστάσεις, μπορεί να οδηγηθεί ως ηλεκτρικό όχημα για αθόρυβες μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών CO2. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις, το PHV λειτουργεί ως συμβατικό υβριδικό, προσφέροντας όλα τα οφέλη της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας της Toyota. Ο ηλεκτροκινητήρας του λειτουργεί και στις υψηλές ταχύτητες και συγκεκριμένα έως τα 100 χλμ./ώρα, σε αντίθεση με τα 40 χλμ./ώρα του «απλού» Prius 3ης γενιάς. Η αυτονομία, αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, είναι 20 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 2,6 λτ./100 χλμ. (δηλαδή 30% λιγότερη κατανάλωση σε σχέση με το «συμβατικό» Prius που υπάρχει ήδη στην αγορά) και οι εκπομπές CO2 στα 59 γρ./χλμ.

Ο κρίσιμος ρόλος των μπαταριών

Προκειμένου να επενδύσει στην εξέλιξη των μπαταριών για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τον Ιούνιο του 2008 η Toyota εγκαινίασε το δικό της Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης μπαταριών στην Ιαπωνία, απασχολώντας σήμερα εκεί περισσότερα από 100 εξειδικευμένα στελέχη. Επίσης, προχώρησε σε μία πολύ σημαντική συμφωνία συνεργασίας με την εταιρεία Primearth EV Energy (PEVE), η παραγωγική δυνατότητα της οποίας ξεπερνά τα 1,1 εκατομμύρια σύνολα μπαταριών το χρόνο.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ