Chevrolet Volt

Opel Ampera

Επαναφορτιζόμενη συστοιχία μπαταριών λιθίου φιλοξενούν τα Chevrolet Volt και Opel Ampera, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εκτεταμένη αυτονομία τους.

Chevrolet Volt & Opel Ampera

Διαβάστηκε από 1085 αναγνώστες -

Αναπτύχθηκαν εντός των κύκλων της GM, στην οποία ανήκουν οι Chevrolet και Opel, και έχουν ήδη ξεκινήσει να παράγονται σταδιακά, προκειμένου να ενταχθούν σε ειδικούς στόλους και να βελτιστοποιηθεί η εξέλιξή τους.

 
Τα Volt και Ampera για τα οποία μιλάμε, ενσωματώνουν μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 16 kWh, η οποία τροφοδοτεί μία ηλεκτρική μονάδα που κινεί τους τροχούς του αυτοκινήτου για 40-80 χλμ. (ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης), εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Όταν η ισχύς των μπαταριών καταναλωθεί, τότε ο κινητήρας βενζίνης / Ε85 (λειτουργεί και με αιθανόλη) αναλαμβάνει να κινήσει μία γεννήτρια, η οποία παρέχει συνεχόμενη ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ παράλληλα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα λειτουργίας επεκτείνει την αυτονομία των δύο αυτοκινήτων για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μέχρις ότου επαναφορτιστεί η μπαταρία. Αυτό μπορεί να γίνει σε λιγότερο από τρεις ώρες και μέσω μιας συνηθισμένης οικιακής παροχής 230V. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης των Volt και Ampera αποδίδει 150 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ παράλληλα η τελική τους ταχύτητα φτάνει τα 161 χλμ./ώρα. Με τις μπαταρίες φορτισμένες, τα δύο ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούν να διανύσουν 70 χιλιόμετρα με ταχύτητες μέχρι και 160 χλμ./ώρα χωρίς να χρησιμοποιηθεί καν ο βενζινοκινητήρας. Όταν αυτές αδειάσουν, αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας, που παράγει την απαιτούμενη ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ προκειμένου να συνεχιστεί η διαδρομή. Σύμφωνα με την GM, η οδήγηση ενός Volt κοστίζει περίπου 2 λεπτά/χλμ. με την ισχύ της μπαταρίας.

Με 4 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας

Μέσω του διακόπτη «Drive Mode», ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των 4 προγραμμάτων (Normal, Sport, Mountain ή City mode), τα οποία βελτιστοποιούν τη διαχείριση της ενέργειας σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες.

Το Normal mode είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση. Όταν το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας πέσει κάτω από το λειτουργικά προκαθορισμένο όριο, αρχίζει να λειτουργεί το πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας με την αυτόματη ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα για τη διατήρηση της φόρτισης και τη δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού. Η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται μέσω της αναγεννητικής πέδησης, έτσι ώστε ο κινητήρας-γεννήτρια να μη λειτουργεί σε μεγάλες κατηφόρες.

Το Sport mode προσφέρει νέα χαρτογράφηση πεντάλ του γκαζιού για ταχύτερη απόκριση. Αν και το Sport mode δεν παράγει υψηλότερη ισχύ, εν τούτοις προσφέρει ταχύτερη αντίδραση στις εντολές του οδηγού.

Το Mountain mode ρυθμίζει αυτόματα το σύστημα για να παράγει την απαραίτητη ισχύ σε ορεινές περιοχές, όπου συνήθως επηρεάζονται οι επιδόσεις των συμβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Mountain mode επιτρέπει την ενεργοποίηση της επέκτασης της αυτονομίας πριν η μπαταρία φτάσει στο ελάχιστο όριο φόρτισης. Οι οδηγοί πρέπει να επιλέγουν αυτό το πρόγραμμα μετά από μία πλήρη φόρτιση ή 10-15 λεπτά πριν μπουν σε ορεινή περιοχή για να μπορεί το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις των παρατεταμένων ανωφερειών.

Το City mode προσαρμόζει τη διαχείριση της μπαταρίας στις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων των σύγχρονων οδηγών. Η επιλογή του City mode ενεργοποιεί άμεσα τη γεννήτρια, εξοικονομώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία. Όταν απενεργοποιείται το City mode, η γεννήτρια σβήνει και το Ampera μπορεί να χρησιμοποιεί την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία για αμιγή ηλεκτροκίνηση, για παράδειγμα σε αστικές περιοχές ή ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ