Νissan Leaf

Οι δύο υποδοχές στο εμπρός άκρο αφορούν στα καλώδια για γρήγορη και για κανονική διαδικασία φόρτισης του κινητήρα.

Το μικρό φωτοβολταϊκό που φέρει στην οροφή του το Leaf, τροφοδοτεί με ενέργεια τις περιφερειακές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως π.χ. τον κλιματισμό.

Νissan Leaf

Διαβάστηκε από 1206 αναγνώστες -

Το Leaf είναι για τη Nissan ο πρώτος εκπρόσωπος της νέας εποχής. Το ηλεκτρικό μοντέλο έχει ήδη ξεκινήσει να παράγεται, απευθυνόμενο βέβαια σε αγορές που έχουν την υποδομή να στηρίξουν τις απαιτήσεις του σε παροχές ρεύματος για φόρτιση και που δίνουν στους οδηγούς σημαντικά κίνητρα για την απόκτηση φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.

 
Η Nissan τονίζει ότι στην Ευρώπη το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του Leaf θα πάει, για τους παραπάνω λόγους, στην Πορτογαλία, στην Ιρλανδία, στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ολλανδία. To μήκους 4,45 μέτρων αυτοκίνητο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει ισχύ 80 kW (περίπου αντίστοιχη με 109 ίππους) και ροπή 280 Nm, με τελική ταχύτητα 144 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας, βάρους περίπου 300 κιλών, τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με παραγόμενη ισχύ άνω των 90 kW. Μια πλήρης φόρτιση των μπαταριών προσφέρει αυτονομία πάνω από 160 χλμ. (υπολογίζεται στα 175 χλμ.). Το Leaf είναι πλήρως εξοπλισμένο, με χαρακτηριστικά όπως σύστημα πέδησης για ανατροφοδότηση ενέργειας, κλιματισμό, navigation, κάμερα παρκαρίσματος και εξελιγμένα συστήματα τηλεματικής. Ο έλεγχος της κίνησης γίνεται μέσω ενός διακόπτη, δίκην αυτόματου επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος έχει επιλογές D (Drive), Eco, N (νεκρά) και R (όπισθεν).

Διαδικασία φόρτισης μπαταρίας

Η Nissan υπολογίζει ότι ακόμα και 10 χρόνια μετά, η μπαταρία θα έχει περίπου το 60% της ισχύος της. Η φόρτισή της μπορεί να γίνει μέσω των δύο ειδικών υποδοχών που υπάρχουν ακριβώς κάτω από το λογότυπο Nissan στο εμπρός άκρο του αυτοκινήτου. Η πρώτη υποδοχή αφορά στη διαδικασία γρήγορης φόρτισης (ακόμα και σε χρόνο 30 λεπτών), η οποία πρέπει να γίνεται σε ειδικό παροχέα ρεύματος. Η δεύτερη υποδοχή αφορά φόρτιση σε οικιακή πρίζα 230V, με διαδικασία που διαρκεί περίπου 8 ώρες. Με τιμές κιλοβατώρας στην Ελλάδα, υπολογίζεται ότι η φόρτισή του κοστίζει περίπου 1,6 ευρώ/100 χλμ. Εν τω μεταξύ, η Nissan εξέλιξε το σύστημα τηλεματικής CARWINGS, οι πληροφορίες από το οποίο προβάλλονται στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Από αυτό, ο οδηγός ενημερώνεται για το σύνολο των παραμέτρων σχετικά με τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος. Οι σημαντικότερες είναι η κατάσταση της μπαταρίας, το πόσο οικονομικά οδηγεί, πόση ενέργεια καταναλώνει ο κλιματισμός, κ.ά. Ακόμα ενημερώνεται για το πού υπάρχει κοντά σημείο ανεφοδιασμού, ενώ διαθέτει και λειτουργία timer, μέσω της οποίας μπορεί να επιλεχθεί η φόρτιση να γίνεται σε συγκεκριμένες ώρες.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ένα μικρό φωτοβολταϊκό που τοποθετείται στο πίσω σπόιλερ, με σκοπό την υποβοήθηση στη φόρτιση της δεύτερης μπαταρίας των 12V, η οποία τροφοδοτεί τις λεγόμενες περιφερειακές λειτουργίες, όπως π.χ. το ηχοσύστημα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ