Ηλεκτρικό ποδήλατο Electra από την Cinzia.

Όσο και αν το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής, τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν τον παρακάμπτουν, αλλά τον προσεγγίζουν από μια διαφορετική σκοπιά.

1. Φορτίζουμε την μπαταρία σε μια κοινή πρίζα 220V για 4-8 ώρες ανάλογα με τον τύπο του συσσωρευτή. Συνήθως υπάρχει οπτική απεικόνιση για το ποσοστό ενέργειας που υπάρχει διαθέσιμο.

2. Τοποθετούμε την μπαταρία στην ειδική υποδοχή που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του ποδηλάτου. Στις αξιόλογες κατασκευές υπάρχει κλειδαριά για ευνόητους λόγους.

3. Καβαλάμε το ποδήλατο, όπως θα κάναμε σε ένα 100% συμβατικό ποδήλατο χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Ανοίγουμε το διακόπτη και επιλέγουμε το βαθμό της υποβοήθησης που θέλουμε.

4. Γυρνώντας τα πετάλια ο ηλεκτροκινητήρας θα κάνει τη δουλειά που πρέπει μέχρι τα 25 χλμ./ώρα γλιτώνοντάς μας από κόπο, κούραση και αρκετό ιδρώτα, ειδικά τώρα που τα θερμόμετρα έχουν ανέβει για τα καλά!

«Σπαστό» ηλεκτρικό ποδήλατο Urban από την Εcobike.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι όλων των ειδών. Από «σπαστά» μέχρι με τρακτερωτά ελαστικά για περιπέτειες σε χωμάτινες επιφάνειες.

Για μια αξιόλογη και αξιόπιστη επιλογή ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, το κόστος ξεκινάει από τα 1.300 και ξεπερνά τα 3.000 ευρώ.

Από (ηλεκτρο)μηχανής θεός

Διαβάστηκε από 5735 αναγνώστες -

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι ούτε σκούτερ, ούτε εναλλακτική λύση για τεμπέληδες. Παραμένουν ποδήλατα που όμως, στη δύσκολη στιγμή της ανηφόρας ή της κούρασης, θα δώσουν το απαραίτητο «σπρωξιματάκι» στον αναβάτη για να συνεχίσει χωρίς να… ιδρώσει.

 
Eνα είναι σίγουρο: τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπαίνουν στη ζωή μας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν σκοπό (ούτε πρόκειται) να εκτοπίσουν τα ποδήλατα, όπως τα ξέρουμε και που σίγουρα απαιτούν κόπο και ιδρώτα για να σε μεταφέρουν, ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές. Όπως και να έχει, πρέπει να τονιστεί πως τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι… ποδήλατα. Με άλλα λόγια αν δεν δουλέψουμε τα ποδαράκια μας κάνοντας πετάλι, δεν πρόκειται να κινηθούμε. Απλά, η προσπάθειά μας (αυτή που θα κάναμε σε ένα κανονικότατο ποδήλατο) συνεπικουρείται για λιγότερα ή περισσότερα χλμ. και μέχρι φυσικά να εξαντληθούν τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας. Ξέροντας ότι δε θα εγκαταλείψουμε ή ότι στο κάτω-κάτω δε θα φτάσουμε κάθιδροι και εξαντλημένοι στη δουλειά, στη σχολή, στην αγορά, στο σπίτι του φίλου, τα ηλεκτρικά ποδήλατα μας προτρέπουν να ξεχάσουμε ακόμη περισσότερο το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα, το πρόβλημα του παρκαρίσματος, του κόστους της βενζίνης, της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Όσο και αν το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής, τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν τον παρακάμπτουν, αλλά τον προσεγγίζουν από μια διαφορετική σκοπιά. Δεν είναι όλοι γεννημένοι αθλητές, ούτε πρέπει όσοι αποφάσισαν να βάλουν το ποδήλατο στη ζωή τους να νιώσουν ότι τιμωρούνται. Με την ηλεκτρική υποβοήθηση στα ποδήλατα ακόμα και αρχάριοι ή λιγότερο fit αναβάτες θα μπορέσουν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα και να ανεβούν ανηφόρες που θα τους τρόμαζαν. Το σημαντικότερο είναι πως θα μπορέσουν να νιώσουν τη χαρά της ποδηλασίας, κάτι που με ηλεκτρικά σκούτερ ή κάθε τι άλλο που δεν θεωρείται «ποδήλατο» δε θα είχαν τη δυνατότητα να αισθανθούν.

Με το γράµµα του νόµου
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται αυτά τα οποία έχουν υποβοήθηση στα πεντάλ, όχι γκάζι στο τιμόνι. Κάποια ποδήλατα που έχουν εμφανιστεί στην αγορά με γκάζι στο τιμόνι δεν θεωρούνται ποδήλατα, αλλά ηλεκτρικά scooters, τα οποία θέλουν δίπλωμα και άδεια κυκλοφορίας. Το ηλεκτρικό ποδήλατο επίσης έχει έναν κινητήρα μέχρι 250 W και μια μπαταρία που αμφότερα, σκοπό έχουν να υποβοηθούν τον ποδηλάτη στο πετάλι και να κάνουν πολύ πιο άνετη την ποδηλασία σε κάθε έδαφος. Βασικός κανόνας στα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πως καμία έξτρα δύναμη δεν ασκείται αν τα πετάλια δε γυρνάνε. Μην περιμένετε λοιπόν να καταφέρετε την επόμενη ανηφόρα κάνοντας τίποτα! Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε πως ο κινητήρας υποβοηθά μέχρι τα 25 χλμ./ώρα, με την ένταση της δύναμης να μειώνεται σταδιακά μέχρι αυτή την ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνουν δράση τα… ποδαράκια σας και μόνο. Τέλος όταν ο αναβάτης φρενάρει έστω και για λίγο η υποβοήθηση διακόπτεται αυτόματα. Φυσικά τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν καθαρόαιμα ποδήλατα αν δεν ανοίξεις το διακόπτη του σχετικού κυκλώματος. Ακόμα, θα πρέπει να γνωρίζετε πως τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν φορτίζουν καθώς κάνετε πετάλι ή όταν φρενάρετε, όπως συμβαίνει σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο π.χ. Η πηγή ενέργειας είναι η μπαταρία που φορτίζεται σε μια κοινή πρίζα 220V για 3-4 ώρες και έχει διάρκεια ανάλογα με τη χρήση και το βαθμό υποβοήθησης, που απαιτείται. Η υποβοήθηση γίνεται είτε απ’ ευθείας στα πετάλια (σπανιότερα), είτε στο κέντρο του εμπρός τροχού (το πλέον συνηθισμένο).

Αξίζουν
Αν θέλετε να βάλετε το ποδήλατο στη ζωή σας και σας φαίνεται δύσκολο, με τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν έχετε καμία δικαιολογία πλέον. Προσφέρουν την χαρά και την οδηγική αίσθηση ενός ποδηλάτου συνδυασμένη όμως με την… βοήθεια που χρειάζεται κανείς για να κάνει τη δουλειά του χωρίς να στάζει στον ιδρώτα. Χωρίς την παραμικρή υπερβολή τα e-bikes είναι σε θέση να σας αλλάξουν τη ζωή, γλιτώνοντας άγχος, λεφτά και ταλαιπωρία. Το κυριότερο όμως είναι ότι θα νιώσετε ξανά ελεύθερος. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι μια πιθανώς επαναστατική εφαρμογή της τεχνολογίας που θα αλλάξει τη μετακίνηση για πάντα. Καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι ζούνε σε πόλεις, οι ταχύτητες και οι αποστάσεις, του ταιριάζουν απόλυτα. Αν είναι και σπαστό, η λεγόμενη μικτή μετακίνηση (ποδήλατο σε συνδυασμό με αυτοκίνητο, τραίνο, τραμ, λεωφορείο ή ταξί) το κάνει ακόμα πιο πιθανό να γίνει μέρος της ζωής σας!

Όλως των ειδών
Γράψαμε πως τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν παύουν να είναι… ποδήλατα και αυτό μεταφράζεται σε ποικιλία επιλογών για όλα τα γούστα και τις ανάγκες. Έτσι υπάρχουν κλασικά ποδήλατα, «σπαστά», γυναικεία, με τη μεσαία μπάρα χαμηλά ή ψηλά, για χώμα, για την πόλη, με τροχούς 28 ή 26 ιντσών. Μπορούν φυσικά να εξοπλιστούν με όλα τα γνωστά αξεσουάρ, όπως φτερά, κουδούνια, καθρέφτες, καλάθια, φώτα κτλ..

Κοστίζουν…
Τα μοναδικά μειονεκτήματα ίσως των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι το βάρος (23-25 κιλά κατά μέσο όρο μαζί με την μπαταρία) και το κόστος αγοράς, αν μιλάμε για μια αξιόλογη και αξιόπιστη επιλογή. Για μια τέτοια λοιπόν το κόστος αγοράς ξεκινάει από 1.200 ευρώ και μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 3.000 ευρώ. Μπορεί να φαίνονται πολλά (και είναι) με την πρώτη ματιά, αλλά φτηνές λύσεις παραπέμπουν περισσότερο σε παιχνίδια, χωρίς προδιαγραφές, διάρκεια ζωής και ικανότητες. Ακόμα και αν η κατασκευή τους είναι κορυφαία μια φθηνή μπαταρία μπορεί να είναι αρκετή για να σας κάνει τη ζωή… ποδήλατο, αφού δε θα έχει ισχύ και διάρκεια. Δεν έχει νόημα λοιπόν να αγοράσετε κάτι φθηνό και μετά να το πληρώσετε 2 και 3 φορές σε μπαταρίες ή αξιοπιστία. Το ηλεκτρικό ποδήλατο θα πρέπει να το δείτε σαν μια σοβαρή επένδυση ζωής η απόσβεση της οποία μπορεί να γίνει ακόμα και σε ένα χρόνο!

Από την πρίζα µέχρι το… πετάλι
1. Φορτίζουµε την µπαταρία σε µια κοινή πρίζα 220V για 4-8 ώρες ανάλογα µε τον τύπο του συσσωρευτή. Συνήθως υπάρχει οπτική απεικόνιση για το ποσοστό ενέργειας που υπάρχει διαθέσιµο.
2. Τοποθετούµε την µπαταρία στην ειδική υποδοχή που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του ποδηλάτου. Στις αξιόλογες κατασκευές υπάρχει κλειδαριά για ευνόητους λόγους.
3. Καβαλάµε το ποδήλατο, όπως θα κάναµε σε ένα 100% συµβατικό ποδήλατο χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Ανοίγουµε το διακόπτη και επιλέγουµε το βαθµό της υποβοήθησης που θέλουµε.
4. Γυρνώντας τα πετάλια ο ηλεκτροκινητήρας θα κάνει τη δουλειά που πρέπει µέχρι τα 25 χλµ./ώρα γλιτώνοντάς µας από κόπο, κούραση και αρκετό ιδρώτα, ειδικά τώρα που τα θερµόµετρα έχουν ανέβει για τα καλά!


Πριν την τελική απόφαση
Πριν αποφασίσετε τι ηλεκτρικό ποδήλατο σας ταιριάζει θα πρέπει να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα για να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει απόλυτα και που θα σας κάνει χαλαλίσετε στο τέλος τα (αρκετά) ευρώ που θα δώσετε για την απόκτησή του.
-Πόσα λεφτά θέλετε να ξοδέψετε; (Σκεφτείτε το συνολικά το θέμα του κόστους όμως και μακροπρόθεσμα.)
-Έχετε όρεξη να μαστορέψετε ένα ήδη υπάρχον ποδήλατο;
-Τι αποστάσεις θα διανύετε συνήθως με το ποδήλατο;
-Πόση υποβοήθηση θέλετε;
-Τι υψομετρικές διαφορές θα καλύπτετε;
-Πόσο απότομες κλίσεις;
-Τι ταχύτητες θέλετε;
-Πόσο εύκολα θέλετε να ανεβοκατεβαίνετε στο ποδήλατο; (Να έχει μπάρα στην μέση ψηλά ή όχι;)
-Θα το ανεβοκατεβάζετε σε σκάλες συχνά;
-Θα χρειαστεί να το αποθηκεύετε σε μικρούς χώρους ή πορτ – μπαγκάζ;
-Ποιο είναι το ύψος σας;
-Ποιο είναι το βάρος σας;
-Πόσο θέλετε να ασχολείστε με το ποδήλατο;

Aντιπρόσωποι
ΕCOBIKE: ΛΑΜΔΑ ΑΕ, τηλ: 210 62 00 010
KONA: Tsirikos Bikes, τηλ: 210 67 15 814
ΕSPERIA, ITALWIN: Γκατσούλης Bikes, τηλ: 210 25 12 779
CINZIA: Kassimatis Cycling, τηλ: 210 41 22 596
EZEE: Εzeebike.gr, τηλ: 210 34 16 880

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ