Ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στον πίσω τροχό scooter.

Οι μπαταρίες εξελίσσονται με φρενήρεις ρυθμούς. Εδώ βλέπουμε συστοιχίες μπαταριών στην αγωνιστική μοτοσικλέτα της αμερικάνικης MotoCzysz.

Green Motors Brizzato L Τιμή: 3.150€

Green Motors Brizzato L

Lucky Lion SXG 2 Τιμή: 1.195€

Lucky Lion SXG 2

Peugeot E-Vivacity

Στην ψηφιακή οθόνη θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Τρεις ενδείξεις θερμοκρασίας (μοτέρ, μπαταρίας και περιβάλλοντος), χιλιομετρητή, μετρητή για την μπαταρία, ένδειξη αυτονομίας, αλλά και εικονίδιο για την επιλεγμένη λειτουργία.

Στο ρύγχος αλλά και κάτω από τη σέλα, θα βρείτε χώρους που θα σας αφήσουν έκπληκτους. ένα full-face και ένα jet κράνος χωρούν άνετα.

Peugeot E-Vivacity

Piaggio MP3 300 LT Hybrid Τιμή: 8.600€

Η αλλαγή ανάμεσα στα τέσσερα modes γίνεται από αυτό εδώ το κουμπί.

Piaggio MP3 300 LT Hybrid

High Voltage!

Διαβάστηκε από 2295 αναγνώστες -

Αστείο μας φαινόταν πριν από λίγα χρόνια, να φανταζόμαστε πως το μέλλον θα ανήκε σε κάποιον κινητήρα διαφορετικό από τον θερμικό -δηλαδή τον βενζινοκινητήρα. Τα γεγονότα όμως προχωρούν με βήμα τόσο ταχύ, ώστε το ερώτημα σήμερα να μην αφορά στο αν πρόκειται τελικά να αντικατασταθεί ο βενζινοκινητήρας, αλλά στο πόσο άμεσα;

 
Tο μέλλον είναι εδώ, και όσο πιο γρήγορα συμφιλιωθούμε μαζί του, τόσο το καλύτερο. Σε λίγο θα κοιτάμε νοσταλγικά πίσω, αναπολώντας τον θόρυβο του τετράχρονου μοτέρ, τις ανοιχτές εξατμίσεις, τη μυρωδιά του καυσαερίου, το βήχα που μας έφερνε το νέφος. Ναι, ήταν εξαίσια εποχή… αλλά πέρασε. Το έτος 2011 οι κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων δίκυκλων είναι αρκετοί και ήδη υπάρχουν διαθέσιμα μοντέλα στην ελληνική αγορά.

Green Motor Brizzato L Enjoy the silence
Είναι να απορείς γιατί πάνω στη σέλα του Brizzato έρχονται κάθε φορά στο µυαλό αυτοί οι δηµοφιλείς στίχοι από το κοµµάτι των Deepest Mode; Μα γιατί αυτό το πρωτοποριακό scooter είναι τελείως αθόρυβο, αφού κινείται µε ηλεκτρισµό!
Σταματώ στο φανάρι και ίχνος κραδασμού δεν υπάρχει, στρίβω το δεξί γκριπ και υπόνοια θορύβου δεν φτάνει στα αυτιά μου, ενώ εκείνο επιταχύνει δυναμικά. Ονειρεύομαι ή μήπως μια μαγική μηχανή του χρόνου με μετέφερε στο 2030;
Αισθητική: ιταλικό ταµπεραµέντο
Αν και θα έπρεπε να καυχιέται για την πρωτοποριακή του τεχνολογία, πουθενά δεν υπάρχει κάποιο διακριτικό που να φωνάζει «ηλεκτρισμός». Τα μοναδικά σημεία που διαφέρει από ένα συμβατικό scooter είναι η απουσία του τελικού της εξάτμισης, του βραχίονα μετάδοσης, και η ύπαρξη ενός μεγάλου τύμπανου στο κέντρο του πίσω τροχού.
Εργονοµία/άνεση: απΆ έξω µικρό από µέσα µεγάλο
Η σέλα είναι εργονομική, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς συνεπιβάτη. Το τιμόνι «πέφτει» κοντά στα χέρια, ενώ και τα πόδια αν και διπλώνουν αρκετά, δεν κουράζονται. Μοναδικό ίσως παράπονο θα προέλθει από τα φλας που βρίσκουν σχετικά εύκολα στα γόνατα του αναβάτη στρίβοντας το τιμόνι. O χώρος που υπάρχει κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα jet κράνος, ενώ στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι και ένα γαντζάκι.
Κινητήρας: το µέλλον είναι εδώ
Όπως προαναφέραμε, η κινητήριος δύναμη του Brizzato παράγεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με την απόδοσή του να είναι 3.000 Watt και… 11 kgm ροπής! Το μοτέρ δίνει κίνηση απευθείας στον πίσω τροχό, εξοικονομώντας έτσι ενέργεια. Η μέγιστη αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής -αν φέρεστε με ευλάβεια στο δεξί γκριπ- είναι 100 χλμ.. Η τελική ταχύτητα του Brizzato είναι 70 χλμ./ώρα, ενώ σε ελαφριά κατωφέρεια θα δείτε τη βελόνα του κοντέρ να ανεβαίνει άλλα 10 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας: back to the future
Αρχικά, πρέπει να αποβάλλετε από το μυαλό σας ότι όχημα που δεν παράγει κραδασμούς και ήχο, δεν λειτουργεί. Έτσι καλό θα είναι να είστε σχολαστικοί με το κλείσιμο του κεντρικού διακόπτη. Το δεύτερο σημείο που απαιτεί χρόνο προσαρμογής είναι η άμεση παροχή δύναμης. Επίσης, η αθόρυβη λειτουργία του Brizzato, σε πολλές περιπτώσεις σας κάνει αόρατο στους άλλους, γιΆ αυτό και χρειάζεται προσοχή από μέρους σας. Το scooter της Green Μotors διαθέτει στο δεξί χειριστήριο ένα κουμπάκι με ενδείξεις Hi - Low, με τις οποίες διαλέγετε τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα. Επιδόσεις ή οικονομία. Αν και με μικρής διαμέτρου τροχούς (10 ιντσών), το Brizzato αποδεικνύεται σταθερό, ενώ οι μικρές διαστάσεις του, σε συνδυασμό με τα λίγα κιλά, το κάνουν εύκολο στους χειρισμούς.
Συµπέρασµα: απάντηση στα σηµεία των καιρών
Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, και το οικολογικό αίσθημα που σε γεμίζει, σου φτιάχνουν τη μέρα. Η τιμή της έκδοσης Brizzato L με μπαταρίες λιθίου είναι 3.150 ευρώ, ενώ της έκδοσης Brizzato S με μπαταρίες σιλικόνης, 2.050 ευρώ. Σίγουρα, το κόστος κτήσης δεν είναι χαμηλό, αλλά ούτε και απλησίαστο, ενώ δικαιολογείται απόλυτα με την απόσβεση που θα έχετε στη χρήση, αφού το κόστος για κάθε φόρτιση (δηλαδή για περίπου 100 χλμ.) είναι 0,35 ευρώ!

Lucky Lion SXG 2 Τζάμπα μαν!
Το σλόγκαν γνωστής αλυσίδας καταστηµάτων παιχνιδιών, ταιριάζει κουτί στην περίπτωση του SXG 2. Μικρό κόστος απόκτησης και αµελητέα έξοδα χρήσης συνθέτουν ένα σύνολο που θα σας εκπλήξει ευχάριστα στις καθηµερινές σας µετακινήσεις στο κέντρο της πόλης.
Aλήθεια, πώς θα σας φαινόταν να διανύετε 100 χλμ. με λιγότερο από μισό ευρώ; Κόστος χρήσης που μπορεί να αγγίξει σε ετήσια βάση και το… μηδέν; Όχι και άσχημα, θα πούμε εμείς. Στη δοκιμή που ακολουθεί, σας δείχνουμε τον τρόπο, ο οποίος ακούει στο όνομα Lucky Lion SXG 2.
Αισθητική: Και δεν του φαίνεται!
Αυτά που τραβούν την προσοχή στο SXG 2 είναι η εξάτμιση, το κλασικό κάλυμμα στον κινητήρα που έχουν τα περισσότερα scooter, το κουτί του φίλτρου αέρα και η εξάτμιση που λάμπουν δια της απουσίας τους! Κατά τΆ άλλα, η εμφάνισή του είναι σύγχρονη και κινείται σε μοντέρνα πλαίσια.
Εργονοµία/¶νεση: Για µικρούς και µεγάλους
Το SXG 2 είναι μικρό. Πάνω του, όμως, δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ούτε οι μεγαλόσωμοι. Η επίπεδη ποδιά είναι ευρύχωρη, το τιμόνι, δεν ενοχλεί τα γόνατα και η σέλα είναι μεγάλη σε διαστάσεις ακόμη και για δεύτερο άτομο. Το SXG έχει αρκετό χώρο κάτω από αυτή για ένα μικρό jet κράνος ή κάποια πράγματα. Επιπλέον χώρο θα βρείτε στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ υπάρχει και μία μικρή σχάρα για τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.
Κινητήρας: Power to the people
To μοτέρ παράγει 800 Watt και κατατάσσεται στα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Έτσι μπορείτε να το οδηγήσετε ακόμη και αν είστε κάτω των 16 ετών ή/και δεν έχετε δίπλωμα οδήγησης. Επίσης, με την αγορά του γλιτώνετε τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και την ασφάλιση του οχήματος. Η ελάχιστη αυτονομία του είναι 55 χλμ., μία εφικτή τιμή και στην πράξη. Οι μπαταρίες είναι οξέος μολύβδου και για την πλήρη φόρτισή του χρειάζονται από 6 έως 8 ώρες.
Οδηγώντας: ήσυχα και ηλεκτρικά
Με το που καθίσετε στο SXG 2 έχετε και τις πρώτες ενδείξεις για το τι εστί ηλεκτρικό scooter. Το γκάζι ανοίγει, οι τροχοί κυλάνε, το scooter επιταχύνει και το κλασικό «μπρρρρ» ή «ζιγκ-ζιγκ» απλά δεν υπάρχει. Η ησυχία είναι σχεδόν απόλυτη και ο ήχος του ηλεκτρικού μοτέρ θυμίζει εκείνον των συρμών του μετρό, υπό κλίμακα… Το μοτέρ των 800 Watt δεν προσφέρει επιδόσεις αλλά μπορεί να επιταχύνει το scooter μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Κάτι παραπάνω στην πόλη μάλλον δεν χρειάζεστε, αν και πιο ζωηρές επιταχύνσεις δεν θα έβλαπταν. Στις μανούβρες, το SXG απλά δεν παίζεται και δείχνει με τον καλύτερο τρόπο γιατί τα scooter με μικρούς τροχούς και μίνιμουμ βάρος έχουν σε αυτές τις συνθήκες ξεκάθαρο πλεονέκτημα.
Συµπέρασµα: Για την πόλη, λέµε ναι
Αν οι αποστάσεις που διανύετε καθημερινά στο κέντρο της πόλης δεν υπερβαίνουν συνολικά τα 50 χλμ., τότε το XSG 2 αποτελεί ιδανικό σύντροφο. Η τιμή του συγκρίνεται με αυτή ενός scooter 50 κ.εκ., ενώ τα έξοδα για τη χρήση του φέρνουν σε δύσκολη θέση ακόμη και τα πιο «σπαρτιάτικα» παπιά, αφού μετά βίας ξεπερνούν τα 60 ευρώ ετησίως για την κατανάλωση του ρεύματος, αν διανύετε κατά μέσο όρο 12.000 χλμ.

Peugeot E-Vivacity Viva Electricity!
Το νέο Peugeot E-Vivacity αποτελεί τη δεύτερη προσπάθεια της γαλλικής εταιρίας στο χώρο των ηλεκτρικών scooter. Το E-Vivacity είναι ένας απόλυτα οικονοµικός και καθαρός τρόπος µετακίνησης και µας δίνει µία πολύ καλή γεύση από το τι θα επακολουθήσει στο µέλλον.
Αισθητική: Γνώριµη και χαριτωµένη
Σχεδιαστικά, το γαλλικό scooter ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή των υπόλοιπων Vivacity. Πέρα λοιπόν από τα αυτοκόλλητα που υποδηλώνουν διακριτικά την κίνηση με ηλεκτρισμό, δεν υπάρχει κάποιο άλλο χαρακτηριστικό που να το διαχωρίζει από αυτά. Τα κομψά αυτοκόλλητα και τα μονόχρωμα πλαστικά δίνουν μία σοβαρή εικόνα στη σύγχρονη όψη του μικροκαμωμένου scooter.
Εργονοµία/Χώροι: Αντιστρόφως ανάλογα!
Η θέση οδήγησης του E-Vivacity θα μπορούσε να ανήκει και σε μεγαλύτερο μοντέλο και στη σέλα θα χωρέσουν με άνεση ακόμη και άτομα που ξεπερνούν τα 1,85 μ. Χώρος υπάρχει και για το συνεπιβάτη και επαρκεί για μικρές αποστάσεις. Πολύ δυνατό σημείο είναι βέβαια οι αποθηκευτικοί του χώροι. Κάτω από τη σέλα ένα κράνος κλειστού τύπου και κάποια μικροπράγματα θα χωρέσουν με άνεση και υπάρχει, ενώ στο ρύγχος θα φιλοξενηθεί ένα jet κράνος ή ένα μικρό σακίδιο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα τόσο μικρό scooter;
Κινητήρας: Το µέλλον… σήµερα
Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου φέρουν εγγύηση καλής λειτουργίας 4 ετών ή 40.000 χλμ και ζυγίζουν μόλις 16 κιλά., προσφέροντας 60 χλμ. αυτονομία. Η ισχύς του μοτέρ μεταφέρεται στον τροχό με οδοντωτό ιμάντα για καλύτερη κατανομή του βάρους. ¶λλο ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η ικανότητά του συστήματος να μετατρέπεται σε φορτιστή κάθε φορά που κλείνετε το γκάζι. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 3 KW προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις με ένα αντίστοιχο 50 κ.εκ. Τέλος η φόρτιση πραγματοποιείται από μία κοινή οικιακή πρίζα και διαρκεί από 5 έως 8 ώρες ανάλογα με τον αριθμό των φορτιστών.
Στο δρόµο: Προσοχή, δεν ακούγεται!
Αυτό που κάνει εντύπωση στη σέλα του γαλλικού scooter, είναι η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα και οι ανύπαρκτοι κραδασμοί. Το χαμηλό βάρος, μοιάζει ακόμη μικρότερο, καθώς και οι compact διαστάσεις, κάνουν το μικρό scooter της Peugeot ένα πραγματικό παιχνίδι. Όταν κινείται, γίνεται προέκταση του σώματός του αναβάτη και η πιθανότητα να κολλήσει στην κίνηση μοιάζει μηδαμινή. Κινείται αεράτα και αθόρυβα με την παρουσία του να ξαφνιάζει τους πεζούς αφού το αντιλαμβάνονται όταν τους έχει προσπεράσει. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 49 χλμ., αν και στην πραγματικότητα δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 45 χλμ., που είναι και το νόμιμο όριο για την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα.

Piaggio MP3 300 LT Hybrid Το «πράσινο» MP3!
Το MP3 αποτελεί σίγουρα την πιο ριζοσπαστική πρόταση της ιταλικής εταιρείας. Πριν µερικά χρόνια ήταν το πρώτο τρίροδο παραγωγής µε το πατενταρισµένο µπροστινό σύστηµα αναρτήσεων και κάποια χρόνια µετά έγινε το πρώτο scooter που οδηγείται µε δίπλωµα αυτοκινήτου. Πλέον, µε τον κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας, ήρθε η ώρα για µια ακόµη πρωτοπορία!
Τέσσερα modes οδήγησης!
Η ύπαρξη δύο κινητήρων προσφέρει τέσσερις επιλογές στον αναβάτη του MP3, όσον αφορά στη λειτουργία του:
1. Hybrid Power: λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας, με τον ηλεκτρικό να συμβάλλει, προσφέροντάς του αυξημένες επιδόσεις.
2. Hybrid Charge: λειτουργεί αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας. Παράλληλα, χρησιμοποιείται λίγη από την ενέργεια που εκλύει, ώστε να φορτιστεί ο ηλεκτρικός.
3. Electric: αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας.
4. Electric Reverse: το όχημα κινείται ηλεκτρικά με την όπισθεν.
Κινητήρες: Δύο σε ένα
Το MP3 Hybrid διαθέτει δύο κινητήρες, έναν θερμικό κι έναν ηλεκτρικό, που λειτουργούν και σε συνεργασία, προσφέροντας αυξημένες επιδόσεις στον θερμικό και φόρτιση στον ηλεκτρικό. Ο θερμικός είναι ο γνωστός Quasar των 278 κ.εκ., μονοκύλινδρος, με ισχύ 25 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 2,8 kgm στις 3.500 σ.α.λ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, από την άλλη, έχει ισχύ 2,6 kW και ροπή 1,5 kgm. Τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται κάτω από τη σέλα και ψύχεται με αέρα.
Χώροι: Μειωµένοι στο µισό
Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στο MP3 300 LT και, κατΆ επέκταση, της μπαταρίας του, έχει ως βασικό αρνητικό αποτέλεσμα τη μείωση των αποθηκευτικών του χώρων. Ο μόνος που απέμεινε, βρίσκεται στο πίσω μέρος του scooter, σε ένα χώρο τύπου πορτ-μπαγκάζ.
Οδηγώντας: Οικονοµία και σεβασµός στο περιβάλλον
Συνηθίζοντας, λοιπόν, το επιπλέον βάρος και το διαφορετικό ζύγισμα του Hybrid, δύο στοιχεία που έρχονται ως αποτέλεσμα της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από τη σέλα, θα μπορέσετε να κινηθείτε με σχετική ευελιξία στην πόλη. Το πλάτος του scooter δεν είναι απαγορευτικό για την κίνηση ανάμεσα σε αυτοκίνητα και το κόψιμο του τιμονιού είναι μεγάλο. Και όταν ο δρόμος ανοίξει, τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο θα ανέβουν γρήγορα και το MP3 θα παραμείνει σχετικά σταθερό στην τελική του, σε πείσμα του υψηλού κέντρου βάρους και του ιδιαίτερου μπροστινού. Η ηλεκτρική κίνηση είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του Hybrid. Αλλάζοντας mode στο Electric, ο κινητήρας σβήνει και η κίνηση γίνεται αθόρυβα και ανέξοδα. Η τελική με την ηλεκτροκίνηση δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 40 χλμ./ώρα και η αυτονομία αγγίζει τα 20 χλμ./ώρα. Και, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε την όπισθεν!
Συµπέρασµα: Ένα µεγάλο στοίχηµα
Το MP3 300 LT Hybrid αποτελεί ένα επιτυχημένο πείραμα από πλευράς Piaggio, κάτι που σημαίνει ότι θα δούμε πολλά παρόμοια μοντέλα στο μέλλον, το οποίο ελπίζω ότι θα είναι πιο πράσινο και στη χώρα μας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ