Στο φυσικό αέριο εστιάζουν βιομηχανία και επιχειρήσεις

Διαβάστηκε από 3322 αναγνώστες -

Η διείσδυση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα συνεχίζεται με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς, που φέρνουν μάλιστα τη χώρα, μεταξύ των κορυφαίων στη σχετική κατάταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 
Σε οικιακό επίπεδο, το δίκτυο φυσικού αερίου εξαπλώνεται διαρκώς σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία, με όλο και περισσότερα νοικοκυριά να στρέφονται σε αυτό, θέλοντας να εκμεταλλευτούν την τεράστια διαφορά στην τιμή του, έναντι του «δυσβάσταχτου» -για την Ελλάδα της κρίσης- πετρελαίου.

Τον τελευταίο καιρό όμως, ο κλάδος του φυσικού αερίου έχει κερδίσει το ενδιαφέρον και των επιχειρήσεων της χώρας, οι οποίες και ευελπιστούν να εκμεταλλευτούν το επικείμενο «άνοιγμα» της αγοράς, που αποτελεί και όρο της συμφωνίας της χώρας με τους δανειστές. Συγκεκριμένα, μεταξύ των αλλαγών που προβλέπονται στο νέο μνημόνιο της Ελλάδας, φαίνεται να υφίσταται και η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου από το 2018, με τη ΔΕΠΑ Α.Ε. και τις ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης να υποχρεούνται έως το Μάιο του επόμενου έτους, να υποβάλουν προς έγκριση, τον λογιστικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων τους στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία από την μεριά της, οφείλει να αποφασίσει εντός προθεσμίας τριών μηνών από τον χρόνο υποβολής. Εν συνεχεία, αναμένεται να ακολουθήσει η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου ως το 2018, έχοντας ως κύριο στόχο το διαχωρισμό της δραστηριότητας εμπορίας και διαχείρισης των δικτύων πόλης, ώστε να εισέλθουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι «παίκτες» στην αγορά. Σκοπός είναι να μπορούν οι καταναλωτές στο εξής να επιλέγουν ελεύθερα προμηθευτή και να μειωθεί το ενεργειακό κόστος, ως αποτέλεσμα και της εισόδου νέων επιχειρήσεων στη «μάχη» του ανταγωνισμού.

Η μείωση του ΕΦΚ «όπλο» για την ελληνική βιομηχανία
Οι βιομηχανίες της χώρας και η Ένωσή τους (σ.σ. ΕΒΙΚΕΝ), έχουν επικοινωνήσει εδώ και χρόνια και προς κάθε κατεύθυνση, τη σημασία του φυσικού αερίου για τη λειτουργία τους και δη, για την ανταγωνιστικότητά τους στο εξωτερικό, ζητώντας τη μείωση της τιμής του και των σχετικών φόρων, ως ένα μέτρο που θα έχει πλήθος ανταποδοτικών οφελών και για την «πληγείσα» οικονομία της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, ότι σύμφωνα και με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, η μείωση της φορολογίας του φυσικού αερίου στην Ελλάδα θα μπορούσε να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας και ταυτόχρονα να αυξήσει τα πολυαναμενόμενα φορολογικά έσοδα.

Ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση λοιπό, αναμένεται να πραγματοποιηθεί άμεσα, καθώς σύμφωνα με την Κομισιόν, η χώρα έχει δεσμευτεί στην αναθεώρηση της φορολόγησης της ενέργειας «που περιλαμβάνει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στο φυσικό αέριο».

Οι τιμές φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι 33% υψηλότερες από το μέσο όρο της ΕΕ. Σε σύγκριση με την γειτονική Βουλγαρία και την Τουρκία μάλιστα, η τιμή του φυσικού αερίου είναι 42% και 72% υψηλότερη αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι και οι τρεις χώρες εισάγουν φυσικό αέριο, σχεδόν στην ίδια τιμή.

Στην Ελλάδα, ο φόρος κατανάλωσης επεβλήθη στο φυσικό αέριο το 2011, χωρίς να προβλέπει καμία εξαίρεση ή εκπτώσεις, με βάση τους όγκους χρήσης ή κατανάλωσης. Στα 5,4 ¤ / MWh, αυτός ο φόρος κατανάλωσης είναι δέκα φορές το ελάχιστο επίπεδο που έχει οριστεί από την Επιτροπή για επαγγελματική χρήση, και πέντε φορές περισσότερο από ό, τι ο ελάχιστος συντελεστής που ορίστηκε για τη μη επιχειρηματική χρήση. Σύμφωνα με αναλυτές, αυτό το επίπεδο του ειδικού φόρου κατανάλωσης αντιπροσώπευε περίπου 12% προσαύξηση των τιμών για την εισαγωγή του φυσικού αερίου το 2011. Σήμερα, οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν μειωθεί δραματικά, με αποτέλεσμα ο παραπάνω κατ αποκοπή φόρος κατανάλωσης να αυξάνει τις τιμές των εισαγωγών κατά σχεδόν 27%.

Νέα ώθηση στην μετατροπή οχημάτων για CNG από τη ΔΕΠΑ
Σε μία προσπάθεια να ενισχύσει περαιτέρω τη διείσδυση του φυσικού αερίου και στην κίνηση των οχημάτων, η ΔΕΠΑ αναμένεται να προχωρήσει σε μεγάλη επέκταση του δικτύου ανεξάρτητων πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής αυτοκινήτων με συστήματα CNG, απευθύνοντας πρόσφατα σχετική πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο. Συγκεκριμένα, με την TÜV AUSTRIA HELLAS Φορέα Υλοποίησης των απαιτήσεων της εν λόγω προκήρυξης, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο – υποψήφιο να υποβάλει Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε Δίκτυο ανεξάρτητων πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής αυτοκινήτων με συστήματα CNG μετά την ολοκλήρωση παρακολούθησης εκπαιδευτικού προγράμματος στο οποίο συμμετέχει και το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικό Σόμα (ΑΕΙ Πειραιά ΣΣ) σύμφωνα με τα κατώτερο.

Πρόκειται για συνεργεία στα οποία κα μπορεί να απευθύνεται ο δυνητικός καταναλωτής, για να λαμβάνει κάθε πληροφορία σχετική με τη μετατροπή βενζινοκίνητων ή/και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο (CNG) και σε περίπτωση που επιθυμεί, να διενεργεί τις απαραίτητες εργασίες για τη μελέτη ή/ και μετατροπή του οχήματος του, την προμήθεια ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, τη ρύθμισή τους, τη συντήρησή τους κλπ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προτασεισ αγορασ: ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ