Το Solar Impulse 2 είναι το πρώτο αεροπλάνο που μπορεί να διασχίζει ωκεανούς και ηπείρους

Το Solar Impulse 2 είναι μεγαλύτερο από τα Boeing 747-8I, αλλά ζυγίζει μόνο 2.300 kg

Το Solar Impulse 2 πρέπει πετά χωρίς καύσιμα για 5 συνεχόμενες ημέρες και νύχτες με μόνο έναν χειριστή σε πιλοτήριο χωρίς πίεση

Bertrand Piccard και André Borschberg, οι Ελβετοί συνιδρυτές και πιλότοι του Solar Impulse

Το Solar Impulse ετοιμάζεται για τον 1ο ηλιακό γύρο του κόσμου

Διαβάστηκε από 1101 αναγνώστες -

Το πρώτο ηλιακό αεροπλάνο που έχει την ικανότητα πτήσης κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας, το Solar Impulse 2 (Si2) θα περάσει 25 ημέρες στον ουρανό.

 
Ξεκίνησε η ιστορική προσπάθεια για ηλιακή πτήση που θα κάνει τον γύρο του κόσμου! Το πρώτο ηλιακό αεροπλάνο που έχει την ικανότητα πτήσης κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας, το Solar Impulse 2 (Si2) θα περάσει 25 ημέρες στον ουρανό, ταξιδεύοντας για μια περίοδο πέντε μηνών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα διασχίσει 35.000 χιλιόμετρα με στάσεις σε 12 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο.

Η ανακοίνωση της προηγούμενης Τρίτης από τον Bertrand Piccard και André Borschberg, τους Ελβετούς συνιδρυτές και πιλότους του Solar Impulse, περιείχε και το σχέδιο πτήσης του πειραματικού αεροσκάφους που επιχειρεί να περιβάλει τον πλανήτη. Το Si2 θα απογειωθεί από το Αμπού Ντάμπι στον Περσικό Κόλπο στα τέλη Φεβρουαρίου ή στις αρχές Μαρτίου και στη συνέχεια θα προχωρήσει προς το Μουσκάτ στο Ομάν, στο Ahmedabad και το Βαρανάσι της Ινδία, μετά στο Mandalay στη Μιανμάρ και τέλος στις πόλεις Chongqing και Nanjing της Κίνα. Από εκεί, το αεροπλάνο θα πετάξει πέρα από τον Ειρηνικό, σταματώντας στη Χαβάη, και έπειτα θα πραγματοποιήσει τρεις στάσεις στις ηπειρωτικές ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του Φοίνιξ και το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης. Η ομάδα του Si2 υποστηρίζει ότι η τρίτη τοποθεσία θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες. Μετά τη Νέα Υόρκη, το Si2 θα κατευθυνθεί προς τη Νότια Ευρώπη ή τη Βόρεια Αφρική πριν από την επιστροφή στο Αμπού Ντάμπι.

Με άνοιγμα φτερών που φτάνει τα 72 μέτρα, το Solar Impulse 2 είναι εγαλύτερο και από τα Boeing 747-8I, αλλά ζυγίζει μόνο 2.300 kg. Ένας λόγος για αυτό είναι ότι είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα που παρέχουν μια ελαφριά τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αγώνες ιστιοπλοΐας, καθιστώντας τις τρεις φορές ελαφρύτερες από το χαρτί. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από 17.248 ηλιακές κυψέλες πάχους 135 microns, ενσωματωμένες στο φτερό που προστατεύονται από μία πολυμερή μεμβράνη φθορίου, οι οποίες τροφοδοτούν τις υψηλής πυκνότητας πολυμερείς μπαταρίες λιθίου που ζυγίζουν 633 kg. Κατά την πτήση, το αεροπλάνο «φορτίζεται» από τον ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας και τροφοδοτείται από τις μπαταρίες τη νύχτα για "σχεδόν απεριόριστη αυτονομία" και με μέση ταχύτητα 50 έως 100 km/h.

Επί του παρόντος, το Si2 είναι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου και θα παραμείνει μέχρι την απογείωση. Κατά τη διάρκεια της αναμονής, η ομάδα λέει ότι θα διεξάγει δοκιμές ασφάλειας και πτήσης και θα μιλήσει με εκπροσώπους του κλάδου και φοιτητές εφαρμοσμένης μηχανικής σχετικά με την πτήση. Επιπλέον, οι Piccard και Borschberg θα πραγματοποιήσουν επισκέψεις ελέγχου στο αεροπλάνο ενώ θα φροντίσουν και για την προώθηση της καθαρής ενέργειας.

«Το Solar Impulse δεν είναι το πρώτο ηλιακό αεροπλάνο, ωστόσο, είναι το πρώτο που μπορεί να διασχίζει ωκεανούς και ηπείρους -που μπορεί να παραμείνει στον αέρα για αρκετές μέρες και νύχτες συνεχόμενα χωρίς να χρειάζεται να προσγειωθεί», τονίζει ο Borschberg. «Αλλά τώρα πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια του πιλότου, προκειμένου να ολοκληρώσει τη διαδρομή. Το Solar Impulse 2 πρέπει να επιτύχει ό, τι δεν έχει κάνει κανένα άλλο αεροπλάνο στην ιστορία της αεροπορίας –να πετά χωρίς καύσιμα για 5 συνεχόμενες ημέρες και νύχτες με μόνο έναν χειριστή σε πιλοτήριο χωρίς πίεση».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ