Chevrolet Bolt

Mercedes plug-in

VW SUV

Η βιομηχανική τάση: Μεγαλύτερα ή ενεργειακά αποδοτικότερα αυτοκίνητα;

Η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ ανθεί μια ακόμη φορά, και εδώ στο Ντιτρόιτ, η κατήφεια και, στη συνέχεια, η εύθραυστα αισιοδοξία - που κάποτε διαπερνούσε την μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής έχει μετατραπεί σε μια πιο χαλαρή εμπιστοσύνη.

 
Οι πωλήσεις για τους λεγόμενους «Big Three» του Ντιτρόιτ - Ford, General Motors και Chrysler (σήμερα ανήκει στην ιταλική εταιρεία Fiat) - ανέκαμψαν καθώς και η αμερικανική οικονομία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται και πάλι και το 2015 φαίνεται να είναι μια ακόμα καλύτερη χρονιά.«Υπάρχει μια νέα πληθωρικότητα στη βιομηχανία – οι ευτυχισμένες μέρες είναι και πάλι εδώ», λέει ο βιομηχανικός αναλυτής Michelle Krebs, διευθυντής των επικοινωνιακών σχέσεων αυτοκινητοβιομηχανιών στο Autotrader Group.

Το γεγονός ότι οι τιμές του πετρελαίου βυθίζονται, έχει κάνει τους αμερικάνους αγοραστές αυτοκινήτων να συρρέουν για μια ακόμη φορά στην αγορά μεγάλων φορτηγών και SUV και να μένουν μακριά από υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από την General Motors μέχρι και την Toyota πουλούσαν εκτενώς τα τελευταία χρόνια ως οικονομικές εναλλακτικές λύσεις.

«Κοιτάζοντας την ιστορία, θα δείτε ότι όταν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξάνονται συμβαίνει κάτι κακό στην αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία», λέει ο καθηγητής Don Grimes του Πανεπιστημίου του Michigan. «Οι τρεις μεγάλες εταιρείες έχουν υποφέρει δυσανάλογα στις υψηλές τιμές και έχουν ωφεληθεί δυσανάλογα από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου». Έτσι, το ερώτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2015, είναι αν θα στραφούν στα εμγάλα αυτοκίνητα για ακόμα μία φορά ή θα… πάνε σπίτι τους!

¶στατοι αγοραστές
Κάποιες φορές τα κλισέ υπάρχουν για κάποιο λόγο και το ότι οι Αμερικάνοι αγαπούν τα μεγάλα αυτοκίνητα είναι ένα από τα πιο αληθινά! Σίγουρα, όταν οι τιμές της βενζίνης ήταν υψηλές, θα μπορούσαν να πειστούν έστω και χωρίς μεγάλη προθυμία ώστε να αγοράσουν μικρά ενεργειακά αποδοτικά αυτοκίνητα ή υβρίδια. Αλλά καθώς οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, οι πωλήσει φορτηγών και των SUV έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για μια ακόμη φορά.

Η μετατόπιση αυτή δημιούργησε μια παράξενη κατάσταση στο Cobo Center, όπου η Volkswagen παρουσίασε πρόσφατα το τελευταίο SUV της – το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που κατασκευάζευται στις ΗΠΑ - ακριβώς τη στιγμή που η General Motors ετοιμαζόταν να παρουσιάσει το Chevrolet Bolt, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να φτάσει τα 200 μίλια με μία μόνο φόρτιση. Αυτός ο διαχωρισμός δεν ήταν πουθενά περισσότερο εμφανής από ότι τον προηγούμενο μήνα στην λαμπερή εκδήλωση της Mercedes. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το υβριδικό C-350 plug-in, καθώς και το 2015 GLE Coupe - ένα από τα λεγόμενα "CUVs" (crossover οχήματα), τα οποία είναι βασισμένα σε μια πλατφόρμα αυτοκινήτου, αλλά συνδυάζουν στοιχεία των SUV, και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στην αγορά των ΗΠΑ. «Η χρονική στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη - η αγορά για τα SUV γίνεται όλο και ισχυρότερη», δήλωσε το αφεντικό τηςMercedes, Dieter Zetsche, κατά την είσοδο των οχημάτων.

Η Mary Barra της GM εξέφρασε καλύτερα από τον καθένα αυτό το παράδοξο, όταν τόνισε τη δέσμευση της εταιρείας για οχήματα νε αποδοτικά καύσιμα, μόνο για να αναγνωρίσει λίγα λεπτά αργότερα, απαντώντας σε ερώτηση του BBC ότι η GM ελπίζει να αυξήσει τις πωλήσεις από το πλασάρισμα μεσαίου μεγέθους pick-up φορτηγών σε νέους αγοραστές.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ