Το Gigafactory της Tesla θα είναι σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας!

Διαβάστηκε από 1125 αναγνώστες -

Το Gigafactory αναμένεται να είναι ένα από τα μεγαλύτερα κτίρια της Γης και, όταν είναι πλήρως λειτουργικό, θα παράγει περισσότερες μπαταρίες από ό, τι παρήγαγε όλος ο κόσμος το 2013.

 
Το «Gigafactory» μπαταριών που χτίζει η Tesla στη Νεβάδα είναι το επίκεντρο ολόκληρης της στρατηγικής της για τη μαζική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Χωρίς αυτό, η εταιρεία θα έχει πρόβλημα στην εξασφάλιση αρκετών μπαταριών για τη δημιουργία των εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζει, ενώ θα αντιμετωπίσει κι άλλο πρόβλημα, αυτό της αδυναμίας μείωσης των τιμών σε βαθμό τέτοιο που να προσελκύουν τον καθένα (το Gigafactory αναμένεται να μειώσει το κόστος κατά τουλάχιστον 30%).

Πολλά έχουν γραφτεί για το πόσο μεγάλο θα είναι το Gigafactory: Αναμένεται να είναι ένα από τα μεγαλύτερα κτίρια της Γης και, όταν είναι πλήρως λειτουργικό, θα παράγει περισσότερες μπαταρίες από ό, τι παρήγαγε όλος ο κόσμος το 2013. Ωστόσο, λίγα έχουν γραφτεί για το πιο δυνατό μέρος του έργου: Θα είναι ένα κτίριο «μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας και η λειτουργία του θα έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

«Από το ξεκίνημα της ιδέας του Gigafactory, θέλαμε να κάνουμε μια εγκατάσταση σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης. Αρχικά λοιπόν κάναμε το πιο προφανές, δηλαδή να καλύψουμε ολόκληρη την οροφή του κτιρίου με ηλιακά συστήματα. Ολόκληρη η οροφή του Gigafactory σχεδιάστηκε από την αρχή έχοντας στο μυαλό την ηλιακή ενέργεια, γι αυτό και κρατήσαμε το σύνολο του μηχανολογικού εξοπλισμού μακριά από τη στέγη. Δεν προσθέσαμε στην οροφή λειτουργίες που δεν θα μας ήταν χρήσιμες, ώστε να έχουμε μια απόλυτα καθαρή επιφάνεια που θα μπορούμε να καλύψουμε πλήρως με ηλιακά. Ακόμα και αυτό όμως δεν ήταν αρκετό. Έτσι χρησιμοποιήσαμε τους τριγύρω λόφους που δεν μπορούσαν να αξιοποιηθούν αλλιώς και προσθέσαμε και εκεί ηλιακά συστήματα», αναφέρει εκπρόσωπος της Tesla και συνεχίζει:

«Ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να διαχειριστούμε είναι οι εκπομπές του Gigafactory. Η ηλιακή ενέργεια τείνει προς αυτή την κατεύθυνση, μια ριζοσπαστική κίνηση που κάναμε στην αρχή, όμως, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να κάψουμε οποιοδήποτε είδος ορυκτού καυσίμου στο εργοστάσιο ήταν εκείνη που έκανε τη διαφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εμείς χτίζουμε ένα εργοστάσιο μηδενικών εκπομπών ρύπων - όπως ακριβώς και τα αυτοκίνητά μας. Έτσι, αντί να μπούμε στη διαδικασία της αντιμετώπισης του θέματος εκ των υστέρων, απλά είπαμε ότι δεν πρόκειται να έχουμε ούτε έναν αγωγό φυσικού αερίου στο εργοστάσιο. Όταν δεν έχεις φυσικό αέριο κανένας από τους μηχανικούς δε μπορεί να πει “θα είναι πιο αποτελεσματικό, επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω λίγο”. Εμείς απλώς δεν έχουμε».

«Δεν θέλουμε να κάνουμε ό, τι όλοι οι άλλοι και στη συνέχεια να προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Ο εξαρχής σχεδιασμός με πιο συγκεκριμένη προσέγγιση μας αποτρέπει από τον πειρασμό της παραδοσιακής προσέγγισης. Αλλά σε κάθε βήμα της διαδικασίας, έχουμε τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε καινούργια πράγματα και να καταλήξουμε σε λύσεις. Υπάρχει μια τεχνολογία αντλίας θερμότητας που στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο αποτελεσματική από την καύση φυσικού αερίου για ατμό. Και έτσι έχουμε μια εγκατάσταση που έχει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές. Οι μόνες εκπομπές που υπάρχουν σχετίζονται με τα οχήματα που πάνε εκεί και δεν είναι ηλεκτρικά και διάφορα άλλα τέτοια. Αλλά προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα τη φορά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ