Λειτουργούν όλα σωστά στη σχέση παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος - καταναλωτών; Ποια παράπονα υπάρχουν; Πώς μπορούν να διορθωθούν τα λάθη;

Λειτουργούν όλα σωστά στη σχέση παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος - καταναλωτών; Ποια παράπονα υπάρχουν; Πώς μπορούν να διορθωθούν τα λάθη;

Κρίση, παρόχοι ενέργειας & καταναλωτές! Όλα καλά;

Σχολιάστε
3.497 επισκέψεις στο άρθρο

Ο ρόλος των παρόχων ενέργειας στην αγορά την ώρα της ενεργειακής κρίσης. Η αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς των πολιτών και οι πάροχοι. Το Top-5 παραπόνων των καταναλωτών. Πώς βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές.

Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν ξεφύγει από τη σταθερή επιλογή των ελληνικών νοικοκυριών από το 1950 και μετά, σχετικά με τον πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος – γενικότερα της ενέργειας. Η επιλογή αυτή, όπως όλοι γνωρίζουν, δεν ήταν άλλη από τη ΔΕΗ.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Εδώ και αρκετά χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίοι προσπαθούν να δελεάσουν τους καταναλωτές με πληθώρα προσφορών για όλα τα προϊόντα ενέργειας. Λειτουργούν όμως όλα όπως πρέπει σε μία υγιή-ανταγωνιστική αγορά ή υπάρχουν κάποια θεματάκια-στρεβλώσεις, τα οποία πρέπει να επιλυθούν;

Πάροχοι ενέργειας & καταναλωτές στην εποχή της κρίσης!
  • Η αγορά ενέργειας στην εποχή της ενεργειακής κρίσης
  • Το Top-5 παραπόνων των καταναλωτών
  • Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
  • Ο ρόλος των παρόχων σε μία σύγχρονη, ανταγωνιστική, δίκαιη αγορά
Οι πολίτες άλλαξαν καταναλωτική συμπεριφορά – Οι προμηθευτές;

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πολιτών

Η εναλλαγή στους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος που επιλέγουμε είναι πλέον συχνό φαινόμενο στις μέρες μας και αυτό, θα έλεγε κάποιος, πως είναι απόλυτα φυσιολογικό, καθώς ψάχνουμε να βρούμε ένα από τα πιο βασικά αγαθά στη πιο οικονομική τιμή.

Με λίγα λόγια, ως καταναλωτές, προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα της ελεύθερης αγοράς, δηλαδή τις ευκαιρίες, τις προσφορές, τα πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια. Αυτό όμως δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο δείχνει, καθώς συναρτάται από μία δέσμη διαφόρων παραμέτρων και κυρίως αναγκών μας.

Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως μία αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών, ανάλογη με το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

Οι προσφορές της αγοράς είναι πολλές – Ποια με συμφέρει;

Ως καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από φήμες ή μία διαφήμιση ή οτιδήποτε άλλο. Θα χρειαστεί μελέτη για την επιλογή του παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά το πιο σημαντικό είναι να ξέρουμε ποιες είναι οι πραγματικές μας ανάγκες και ποια είναι η κατανάλωση που συνήθως έχουμε σε ετήσια βάση. Από εκεί και πέρα πρέπει να ενημερωνόμαστε τακτικά για τις εξελίξεις στο χώρο της ενέργειας και για όλα τα πακέτα που προσφέρουν οι προμηθευτές, τα οποία δεν μένουν σταθερά.

Γίνεται δουλειά, αλλά υπάρχουν και πολλά παράπονα για τους παρόχους!

Αναμφίβολα, η ύπαρξη πολλών παρόχων ενέργειας είναι κάτι θετικό για την ελληνική αγορά, καθώς ο ανταγωνισμός –αν λειτουργεί σωστά- προσφέρει πολλά πράγματα σε όλους. Και στους καταναλωτές και στις εταιρείες και στην εθνική οικονομία. Ξαναλέμε όμως. Όλα θα πρέπει να λειτουργούν σωστά και αρμονικά. Εδώ όμως έρχονται στη συζήτηση πολλά παράπονα από τους καταναλωτές. Πάμε να δούμε κάποια.
  1. Αφού γίνω πελάτης και θέλω να ρωτήσω κάτι, καλώ στο τηλεφωνικό κέντρο και περιμένω παρά πολύ ώρα για να μου απαντήσουν: Οι νέοι αυτό το φαινόμενο το αποκαλούν, χαριτολογώντας, ως «σύνδεση με Κάϊρο». Σημαίνει ό,τι καλείς για οποιονδήποτε λόγο, όπως για ένα τεχνικό πρόβλημα ή για μία επεξήγηση λογαριασμού ή για ό,τι άλλο αφορά στη σχέση σου με το πάροχο και περιμένεις αρκετή ώρα ή ακόμα και αν απαντηθεί η κλήση, τότε δεν επιλύεται το πρόβλημα (τουλάχιστον άμεσα). Αυτό είναι αν μη τι άλλο προβληματικό.
  2. Θέλω να πληρώσω με δόσεις γιατί ο λογαριασμός είναι μεγάλος και δεν μπορώ να τον καλύψω εφάπαξ: Οι εποχές που ζούμε δεν είναι και αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως εποχές μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης και πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας την ίδια στιγμή. Δεν είναι ό,τι δεν θέλουμε να πληρώσουμε το λογαριασμό, αλλά όταν ακούμε παντού γύρω μας τον όρο «ευελιξία», καλό θα ήταν να τον ακούν και οι πάροχοι και να προχωρούν σε διευκόλυνση των πελατών τους.
  3. Με «βομβαρδίζουν» με προσφορές και εκπτώσεις όλη την ώρα και μετά με ξεχνούν: Όταν μία εταιρεία προχωρά σε μία προωθητική καμπάνια, είτε αυτή είναι διαφήμιση στα μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά κλπ) ή τηλεφωνική καμπάνια είναι κατανοητό ό,τι θα τα παρουσιάσει όλα τέλεια. Αυτή είναι η δουλειά της διαφήμισης. Καλό θα ήταν ο καταναλωτής να έχει τη προσφορά γραπτή στα χέρια του για να τη μελετήσει με την ησυχία του, να βάλει κάτω όλα τα δεδομένα και να αποφασίσει χωρίς τη πίεση της στιγμής και εν θερμώ.
  4. ' Αργησα να πληρώσω το λογαριασμό και με κάλεσαν από εισπρακτική: Συνήθως οι εταιρείες δίνουν το «έργο» της πληρωμής ανεξόφλητων λογαριασμών σε κάποιες εταιρείες που λέγονται εισπρακτικές. Οι τελευταίες ναι μεν εκπροσωπούν το πάροχο, αλλά το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η είσπραξη του ανεξόφλητου λογαριασμού για να πληρωθούν και οι ίδιες. Μερικές φορές δεν γίνεται με το καλύτερο δυνατό τρόπο και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να εξετάσουν οι πάροχοι, σχετικά με το πως εκπροσωπούνται.
  5. Έλαβα πολύ μεγάλο λογαριασμό και οι «ρυθμιζόμενες χρεώσεις» είναι μεγαλύτερες από το ρεύμα και δεν καταλαβαίνω τι γίνεται: Αυτό είναι κάτι που ακούγεται συχνά, καθώς ο καταναλωτής δεν καταλαβαίνει και πολλά, σχετικά με τις «ρυθμιζόμενες χρεώσεις». Σε αυτό βέβαια δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι πάροχοι, καθώς μέσα στο λογαριασμό είναι κάποιες χρεώσεις όπως Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, ΕΡΤ και άλλες, τις οποίες εισπράττουν οι πάροχοι για να τις αποδώσουν στο Κράτος. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να επιλυθεί.
Τα παραπάνω παράπονα καταναλωτών για τους παρόχους ενέργειας είναι ενδεικτικά και τέτοια λαμβάνει η ΕΚΠΟΙΖΩ ή ο Συνήγορος του Καταναλωτή και προσπαθούν να τα αναδείξουν για να επιλυθούν.

Ο ρόλος των παρόχων ενέργειας σε μία σύγχρονη, δίκαιη, ανταγωνιστική αγορά την ώρα της κρίσης!

Οι πάροχοι από τη μεριά τους οφείλουν να κατανοήσουν πως ναι μεν πρόκειται για αγορά, άρα είναι εύλογη η απαίτησή τους για κέρδη, αλλά από την άλλη πρέπει να συνυπολογίσουν ό,τι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ενεργειακές κρίσεις των τελευταίων ετών, η οποία έχει εκτοξεύσει τις τιμές στα ύψη, όχι μόνο στα ενεργειακά προϊόντα.

Με απλά λόγια, αυτό που χρειάζεται να κάνουν οι πάροχοι είναι να προχωρήσουν άμεσα σε πρωτοβουλίες, όπως η πρόσφατη με 19 ευρωπαϊκές εταιρείες ηλεκτρισμού (ανάμεσά τους και η ΔΕΗ) για μείωση των φόρων στη χονδρική τιμή ρεύματος. Να μη μείνουν όμως εκεί. Χρειάζονται και άλλες πρωτοβουλίες.

Συμπέρασμα - Εκτίμηση

Η σχέση παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος και γενικότερα ενεργειακών προϊόντων με τους καταναλωτές είναι αμφίδρομη. Ο ένας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον άλλο. Οι πάροχοι από τη πλευρά τους οφείλουν να συνυπολογίσουν την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια σε μία χώρα, η οποία πέρασε πολλά τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια.

Αυτό που μετρά στο τέλος είναι η σχέση εμπιστοσύνης και αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας των δύο μερών (πάροχος – καταναλωτής). Έτσι βγαίνουν κερδισμένοι – και μάλιστα μακροχρόνια- και οι δύο.

Αυτό είναι κάτι που το ξέρουν και οι πάροχοι και είμαστε σίγουροι πως στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κάνουν ό,τι χρειαστεί (whatever it takes που λέμε και στο χωριό) ώστε να υπερασπιστούν και τους καταναλωτές, αλλά και το προϊόν τους, άρα και την απρόσκοπτη κερδοφορία τους! Αυτή είναι η εκτίμησή μας.

Εσύ τι σκέφτεσαι για όλα αυτά; Τι πάροχο έχεις επιλέξει; Πόσο ικανοποιημένος είσαι;
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »