«Κλειδί» οι έξυπνες υποδομές φόρτισης για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Πολύ σημαντικός ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ.
«Κλειδί» οι έξυπνες υποδομές φόρτισης για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Πολύ σημαντικός ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ. Αυτά και πολλά ακόμα χρήσιμα στοιχεία προέκυψαν στην ημερίδα για την ηλεκτροκίνηση, στην οποία μεταξύ άλλων ειπώθηκε ότι το δίκτυο διανομής ηλεκτρισμού μπορεί να αντέξει έως και 350.000 ηλεκτρικά οχήματα.Kοινοποίησέ το »
Μπορεί το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας να υποστηρίξει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης που προβλέπει ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (1 στα 3 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο); Το ερώτημα αυτό απασχόλησε την ημερίδα που διοργάνωσαν από κοινού το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) στα κεντρικά γραφεία του δεύτερου, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου κ. Ηρακλής Μενεγάτος, αναφέρθηκε στις υπάρχουσες υποδομές του δικτύου διανομής, τονίζοντας την επάρκειά τους για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, στη βάση των στόχων που έχουν τεθεί μέσω της εθνικής ενεργειακής και κλιματικής στρατηγικής έως το 2030, δηλαδή την κυκλοφορία περίπου 350.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη ενθάρρυνσης της αργής έξυπνης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης.
«Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά πράσινες μετακινήσεις, η φόρτιση των οχημάτων πρέπει να γίνεται έξυπνα, ώστε να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα όταν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τον ήλιο, τον άνεμο ή άλλες καθαρές πηγές» υπογράμμισε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση) κ. Αλεξάνδρα Σδούκου. Βέβαια, το ότι το ηλεκτρικό δίκτυο φαίνεται να είναι επαρκές, δεν σημαίνει όμως ότι μπορεί κανείς ανεξέλεγκτα να εγκαθιστά υποδομές φόρτισης χωρίς επιπτώσεις στο δίκτυο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα τα 350.000 ηλεκτρικά οχήματα θα προκαλέσουν μία αύξηση της κατανάλωσης κατά 4% στο σύνολο της χώρας, ενώ οι βασικές υποδομές του δικτύου επαρκούν για να καλύψουν τους στόχους για την ηλεκτροκίνηση ακόμη και αν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι στην Αττική, ακόμη και χωρίς έξυπνη φόρτιση και χωρίς να λάβουμε υπόψη τους ήδη προγραμματισμένους για κατασκευή νέους σταθμούς.
Καταλήγοντας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αναστάσιος Μάνος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις μελέτες για τις υποδομές που πρόκειται να γίνουν και περιλαμβάνουν 1.448 σταθμούς ημι-ταχείας φόρτισης με 443 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 846 σε άλλους μεγάλους Δήμους. Επιπλέον, στα σχέδια υπάρχουν 338 ταχυφορτιστές στους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας καθώς επίσης και στα κύρια λιμάνια, αεροδρόμια, πορθμεία κ.λπ..