Τα δημοσιεύματα για το υδρογόνο πυκνώνουν ολοένα και περισσότερο. Συνδέονται πλέον με όλα. Από καύσιμο για το αυτοκίνητό σου, μέχρι και την εγκατάσταση λέβητα αερίου ή και αντλίας θερμότητας.
Η ενεργειακή κρίση και η συζήτηση για τις τιμές του φυσικού αερίου, φέρνουν ακόμα πιο κοντά τη λύση του υδρογόνου για φθηνή και καθαρή ενέργεια σε όλους τους τομείς!
Υδρογόνο για το αμάξι, αλλά & για τη θέρμανση; Ήλθε η ώρα ή βιαζόμαστε;
- Το μέλλον για το αμάξι σου; Συνδυασμός υδρογόνου & ηλεκτροκίνησης - Το «μαγικό» πράσινο καύσιμο θα δίνει φθηνή, προσιτή λύση για όλους; Πότε; - Λέβητες αερίου με τουλάχιστον 20% υδρογόνο ως το 2025 - Χρειάζεται χρόνος, υποδομές, παραγωγή, μελέτη για τελικές χρήσεις, λένε ειδικοί
Στα ύψη η τιμή της βενζίνης; Ήλθε η ώρα για το υδρογόνο;
Η τιμή της βενζίνης σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο (κάθε χθες και καλύτερα) και η συζήτηση για το υδρογόνο ως καύσιμο κίνησης –και όχι μόνο- φουντώνει ξανά.
Η ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου πηγαίνοντας χέρι-χέρι με τον εξηλεκτρισμό, είναι ένα κρίσιμο ζήτημα, στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, λένε οι ειδικοί, καθώς θα επιτρέψει τη σε βάθος απανθρακοποίηση παγκοσμίως, με ένα προσιτό και αποτελεσματικό τρόπο. Το υδρογόνο αναμένεται να είναι το καύσιμο του μέλλοντος (διάβασε περισσότερα εδώ) και δικαίως συγκεντρώνει επάνω του τεράστιο ενδιαφέρον, ειδικά τώρα με την ενεργειακή κρίση. Μήπως όμως βιαζόμαστε;
Στην τελευταία έκθεση του Hydrogen Council με τίτλο «Hydrogen for Net Zero», επισημαίνεται ό,τι το υδρογόνο μπορεί να παρέχει λύσεις απανθρακοποίησης με το χαμηλότερο κόστος για το 1/5 της τελικής ενεργειακής ζήτησης μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα. Η συμβολή του θα οδηγήσει σε μια συνολική μείωση κατά 80 Gt CO2, κάτι που σημαίνει ό,τι αποτελεί μία ρεαλιστική λύση για την επίτευξη του στόχου για μείωση της θερμοκρασίας του πλανήτη μας μέχρι 1,5 βαθμό κελσίου.
Όμως, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Hydrogen Council, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα για ανάληψη συγκεκριμένων ενεργειών για την ανάπτυξη του υδρογόνου, καθώς αυτό θα επιταχύνει τη διαδικασία της επίτευξης των στόχων για την κλιματική αλλαγή. Θα πρέπει οι πολιτικοί ηγέτες των χωρών του κόσμου να προχωρήσουν σε γενναία βήματα σε ό,τι αφορά τις υποδομές, την παραγωγή, αλλά και τις τελικές χρήσεις του υδρογόνου και αυτά τα βήματα θα πρέπει να γίνουν τώρα, σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος, αφήνοντας να εννοηθεί ό,τι ναι, θα είναι μία πολύ καλή λύση, αλλά πρέπει πρώτα να γίνουν κάποια πράγματα.
Λέβητες αερίου με υδρογόνο!
Οι γνωστοί μας λέβητες αερίου ή αλλιώς λέβητες οικονομίας (διάβασε περισσότερα εδώ), οι οποίοι διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούσαν σε σύντομο χρονικό διάστημα να λειτουργούν με «τουλάχιστον 20% υδρογόνο», σύμφωνα με ρεπορτάζ του euractiv.gr. Η Κομισιόν ήδη καταρτίζει νέα τεχνικά πρότυπα για τους οικιακούς λέβητες από το 2018 και βρίσκεται σε συζητήσεις με εμπειρογνώμονες σε ειδικές επιτροπές μακριά από το φως της δημοσιότητας, ως προς τις λεπτομέρειες τουλάχιστον.
Πάντως, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής γίνεται λόγος για ένα έγγραφο από τις συζητήσεις και επιβεβαιώνεται ό,τι «οι λέβητες με καύσιμο το φυσικό αέριο πρέπει να μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα με μείγμα ορυκτού αερίου και τουλάχιστον 20% υδρογόνου». Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το 2025 μπορεί να δούμε αυτούς τους λέβητες!
Υδρογόνο και για τις ηλεκτρικές αντλίες θερμότητας!
Εκτιμήσεις των ανθρώπων που βλέπουν τους λέβητες υδρογόνου να έρχονται σήμερα, κάνουν λόγο και για συμπληρωματική λειτουργία σε ηλεκτρικές λύσεις όπως οι αντλίες θερμότητας!
«Αναμένουμε ότι οι αντλίες θερμότητας θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του νέου συστήματος θέρμανσης της Ευρώπης», τονίζει χαρακτηριστικά ο Stephan Kolb, διευθυντής ρυθμιστικών υποθέσεων της Viessmann, του γερμανικού κατασκευαστή οικιακών συσκευών θέρμανσης. Την ίδια στιγμή υπογραμμίζει ό,τι ένα σύστημα θέρμανσης που θα βασίζεται αποκλειστικά στις αντλίες θερμότητας θα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες πρόσθετης ηλεκτρικής ενέργειας και ενισχύσεις του δικτύου, ιδίως για τη διαχείριση των περιόδων αιχμής καταναλωτικής ζήτησης, ειδικά το χειμώνα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι χώρες της ΕΕ θα χρειαστούν και «μόρια» για να συμπληρώσουν τις ηλεκτρικές αντλίες θερμότητας.
Έχουμε ακόμα καιρό, λένε κάποιοι!
Κάποιοι είναι ακόμα επιφυλακτικοί ως προς τη χρήση υδρογόνου για τη θέρμανση κατοικιών. «Δεν βλέπουμε θέση για το υδρογόνο στη θέρμανση κτιρίων με λέβητες ή κυψέλες καυσίμου», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Gniewomir Flis από το γερμανικό think-tank «Agora Energiewende», το οποίο συνυπογράφει έκθεση για το υδρογόνο που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Νοέμβριο.
Το «Agora Energiewende» εκτιμά ό,τι η ανάμειξη αυτή θα συμβάλει ελάχιστα στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Εκτός αυτού, η θέρμανση με υδρογόνο θα απαιτούσε τέτοιες τιμές άνθρακα που θα ήταν μη προσιτές για τα περισσότερα νοικοκυριά.
Ο Flis υπογραμμίζει ό,τι «οι αντλίες θερμότητας προσφέρουν εξοικονόμηση 20.000 ευρώ για τα νοικοκυριά μέχρι και τη δεκαετία του 2030, σε σύγκριση με τη θέρμανση με υδρογόνο, ακόμη και σε μη μονωμένες κατοικίες», για να προσθέσει ό,τι η προσθήκη μόνωσης οδηγεί σε συνολική εξοικονόμηση άνω των 30.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της ζωής τους».
Συμπέρασμα
Το υδρογόνο έχει όλα τα φόντα για να είναι το καύσιμο του μέλλοντος παντού. Όμως, όπως λένε και οι ειδικοί, έχουμε ακόμα χρόνο και δεν θα πρέπει να βιαζόμαστε. Το φυσικό αέριο θα συνεχίσει να έχει ενεργό ρόλο για πολλά χρόνια ακόμα. Τώρα το τι θα γίνει με την ενεργειακή κρίση που έχει εκτοξεύσει τις τιμές στο ίδιο το προϊόν, αλλά επηρεάζει την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος και άλλων ενεργειακών –και όχι μόνο- προϊόντων, αυτό θα πρέπει να το απαντήσουν οι «μεγάλοι» του πλανήτη; Έχουν τις απαντήσεις; Μέχρι στιγμής δεν τις έχουμε ακούσει. Εσύ τι πιστεύεις;
Δες 1 εντυπωσιακό video για το υδρογόνο & τους λέβητες θέρμανσης!