Ειδική
θεματολογία,
διαγωνισμοί, δώρα για τους αναγνώστες μας μα
και αλληλεπίδραση με εταιρείες και στελέχη που πρωταγωνιστούν σε διάφορους κλάδους της αγοράς Εξοικονόμησης και Ενέργειας στην Ελλάδα. Όλα
με αφορμή την επέτειο του 4green.gr το οποίο “εντός ολίγου” συμπληρώνει 10 χρόνια στην δημοσιογραφική κάλυψη μιάς σημαντικής αγοράς (τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για κάθε πολίτη που ψάχνει
λύσεις εξοικονόμησης στην καθημερινότητα του είτε στο σπίτι-είτε στο γραφείο)!
Μιλάμε (και ρωτάμε) με
Κύριο Κώστα Ζ. Οικονόμου, Μ.Sc.Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ & CEO της ECOFER. Θέμα μας, οι
προκλήσεις, τα “στοιχήματα” και οι ευκαιρίες της αγοράς “μέσα από τα μάτια του”.
Η
Ecofer κατασκευάζει, εισάγει, αντιπροσωπεύει και διαθέτει στην Ελληνική αγορά μέσα από δίκτυο εξειδικευμένων καταστημάτων και εγκαταστατών μια
ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων στους τομείς: Θέρμανση, Κλιματισμός, VRV, Φυσικό Αέριο, Ηλιακά Συστήματα και Συστήματα Εξοικονόμησης Ενέργειας & ενεργειακής Διαχείρισης.
Τα προϊόντα τους καινοτόμα, με γνώμονα την
υψηλή τεχνολογία και την
ποιοτική υπεροχή. Αντιμετωπίζουν ως στοίχημα την διαρκή βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων & των υπηρεσιών τους.
Aς δούμε τα όσα ενδιαφέροντα μας είπε.
Ποιοι και πώς καθόρισαν το πού βρίσκεται σήμερα η εταιρεία;
Η πορεία μιας εταιρείας είναι η συνισταμένη των
αποφάσεων, κινήσεων, επιχειρηματικών ελιγμών που θα πραγματοποιηθούν ανάλογα με τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται. Η πορεία της
ECOFER από το 1989 έχει δοκιμαστεί σε ποικίλες εξωτερικές συνθήκες, με ορόσημο την έντονη οικονομική κρίση που έπληξε τον κλάδο την προηγούμενη δεκαετία. Καταφέραμε να αξιοποιήσουμε την ύφεση και την κατ` επέκταση οικοδομική κρίση, ως μία
ευκαιρία για παραιτέρω έρευνα και
ανάπτυξη, επενδύσαμε στο κομμάτι της
εξαγωγικής δραστηριότητας, αλλά και της
παραγωγικής ικανότητάς μας. Αυτό το επιχειρηματικό πλάνο αντιστάθμισε τις δυσμενείς εξωτερικές συνθήκες και καθόρισε τη σημερινή μας
ισχυρή θέση στις αγορές
εσωτερικού και εξωτερικού.
Ποιες κινήσεις σάς βοήθησαν να ξεπεράσετε τυχόν δυσμενείς εξωτερικές συνθήκες;
Η πορεία της
ECOFER από την ίδρυσή της μέχρι το 2007 ήταν
κατακόρυφα ανοδική. Η οικονομική κρίση που ξεκίνησε την ίδια χρονιά, ήταν το κυριότερο εμπόδιο αναφορικά με τις εξωτερικές συνθήκες, που έπρεπε να ξεπεραστεί. Πραγματοποιήσαμε κάποιους άμεσους ελιγμούς με σκοπό την ανάκαμψη. Στραφήκαμε προς
εναλλακτικές πηγές θέρμανσης, πέραν των συμβατικών, όπως είναι το
πέλλετ, το
ξύλο, η
ηλεκτρική θέρμανση και οι
αντλίες θερμότητος. Επενδύσαμε σε νέες συνεργασίες και προσθέσαμε στο διάστημα από το 2008 μέχρι και το 2012 αρκετές αντιπροσωπείες στο χαρτοφυλάκιό μας. Επίσης μια στρατηγική μας κίνηση ήταν η στροφή το 2013 στον τομέα της
θέρμανσης και αφύγρανσης πισίνας, με αποτέλεσμα τις χρονιές 2008 μέχρι 2014, λόγω των επιτυχημένων αυτών κινήσεων, να σημειώσουμε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών. Από το 2016 σταδιακά ξεκινάμε τη συμμετοχή μας σε
διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού και την εξαγωγική μας δραστηριότητα σε
χώρες της Ευρώπης, της
Μέσης Ανατολής, τις
Αραβικές χώρες και χώρες της
Βόρειας Αφρικής, με εξειδικευμένα
ηλιακά και
ηλιοθερμικά συστήματα.
Ποια είναι τα «στοιχήματα της χρονιάς» που πρέπει να κερδηθούν για την Ecofer;
Από πέρσι που ο Covid-19 δημιούργησε ένα παγκόσμιο σοκ, το οποίο ακόμα δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει, δεν τραβήξαμε χειρόφρενο αλλά ακολουθήσαμε μια διαφορετική προσέγγιση δημιουργώντας
νέα καινοτόμα προϊόντα, με γνώμονα την
υψηλή τεχνολογία και την
ποιοτική υπεροχή. Ήδη είχαμε ξεκινήσει τέλος του 2018 την παραγωγή φορητών κλιματιστικών και αφυγραντών και δεν σταματήσαμε λόγω της πανδημίας, γιατί είχαν ήδη ορισθεί οι στόχοι για ανάπτυξη. Τον Απρίλιο του 2020 ξεκινήσαμε την παραγωγή του
ECOFER UVC που αποτέλεσε το
πρώτο κλιματιστικό στην Ευρώπη που έχει ενσωματωμένη
τεχνολογία UVC, φίλτρο antivirus και
αυτοκαθαρισμό στους 58οC, που αδρανοποιεί
βακτήρια, ιούς, παθογόνα, μικρόβια, γύρη, μούχλα. Παράλληλα τον Απρίλιο του 2020 προσθέσαμε ακόμα ένα γερό χαρτί στο χαρτοφυλάκιό μας, υπογράφοντας ένα πολύ σημαντικό συμφωνητικό για αντιπροσώπευση σε Ελλάδα, Κύπρο, Βαλκάνια ενός κορυφαίου εργοστασίου παραγωγής αντλιών θερμότητας. Θεωρούμε ότι με αυτές τις κινήσεις η ECOFER έχει θέσει τις βάσεις για να κερδίσει το στοίχημα της χρόνιας το οποίο βέβαια εξαρτάται και από την πορεία της πανδημίας.
Ποιο (ή ποια) είναι τα κοινά στα οποία απευθύνονται οι υπηρεσίες σας (Β2C ή Β2Β);
Τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις υπηρεσίες μας είναι οι
νέες ιδέες, η
καινοτομία και η
εδραίωση νέων τεχνολογιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Λόγω αυτών των παραγόντων λοιπόν, απευθυνόμαστε στο κοινό που αναζητά την καλύτερη ποιότητα με το μικρότερο λειτουργικό κόστος και οι υπηρεσίες μας είναι
Business to Business και
Business to Customer.
Πόσο καλά «διαβασμένο» είναι το κοινό-πελάτης στις μέρες μας;
Το ευρύ κοινό είναι αρκετά διαβασμένο στις μέρες μας, εν αντιθέσει με το παρελθόν που εξιδεικευμένοι τεχνικοί μόνο γνώριζαν νέες τεχνολογίες. Στη σημερινή κοινωνία η τεχνολογία των πληροφοριών έχει εξέχουσα θέση, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν όλοι τις
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα
ενεργειακά και
οικονομικά οφέλη χρήσης τους, και τις περιβαλλοντικές συνέπειες. Το καλά «διαβασμένο» κοινό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ECOFER. Γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι γιατί απευθυνόμαστε σε πελάτες που αποζητούν την
καινοτομία και την
υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων
προϊόντων και υπηρεσιών.
Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σας όσον αφορά “sales” και “after sales” υπηρεσίες σας ;
Το βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι ότι είμαστε
δίπλα στον
συνεργάτη, τον
εγκαταστάτη - τεχνικό, τον
τελικό χρήστη καθ` όλη τη διάρκεια πώλησης οποιουδήποτε προϊόντος της ευρείας γκάμας μας. Ακολουθούμε τη σύχρονη θεώρηση μάρκετινγκ:
για εμάς η πώληση δεν σταματά όταν το προϊόν πωληθεί, αλλά ξεκινά πολύ πριν την πώληση και συνεχίζεται κατόπιν. Στόχος μας είναι οι
ικανοποιημένοι πελάτες, και η επίτευξη αυτού, αποτελεί και το κύριο πλεονέκτημά μας. Η γνώση, η κατάρτιση, η ποιότητα, η συνεχής εκπαίδευση, η έρευνα και ανάπτυξη, οι οργανωτικές αλλαγές, ο εκσυγχρονισμός εξοπλισμού, και η πελατοκεντρική αντίληψη, είναι τα βασικά συστατικά που μας κάνουν να υπερέχουμε.
Τεχνικές και προϊόντα-υλικά που χρησιμοποιείτε και δημιουργούν Ικανοποίηση πελάτη (και word of mouth συστάσεις σας);
Σαφώς και το Word of Mouth (WOM) Marketing είναι ο καλύτερος τρόπος προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών μας, αλλά και η ανταμοιβή για την πολύχρονη προσπάθειά μας. Κατόπιν έρευνας σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιλέγουμε τα τελευταίας τεχνολογίας υλικά -προϊόντα, στοχεύοντας στην
αποδοτικότητα, καινοτομία, και
μακροβιότητα. Το τρίπτυχο αυτό, σε συνδυασμό με την σύναψη
ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες μας, οδηγεί σε ικανοποιημένους πελάτες, που μας εμπιστεύονται και μιλούν θετικά για εμάς.
Τι πιστοποιείται, τι καλύπτεται από εγγύηση;
Όλα μας τα προϊόντα καλύπτονται από
εγγύηση και
είναι πιστοποιημένα βάσει
Ευρωπαϊκών Οδηγιών, κανονισμών και προδιαγραφών, προτύπων ασφαλείας και ποιότητας και έχουν προηγουμένως υποβληθεί σε
εργαστηριακές δοκιμές (test reports) που αποδεικνύουν αναλυτικά τα χαρακτηριστικά και την ποιότητά τους. Πέραν των εγγράφων που συνοδεύουν τα προϊόντα μας, είμαστε εδώ για να παρέχουμε όλες τις πληροφορίες που κάθε πελάτης μας χρειάζεται.
Με αφορμή τα 10 χρόνια Πράσινο Σπίτι & Κτίριο και 4green.gr.
Η πράσινη ενέργεια είναι η τεχνολογία του μέλλοντος που ήδη εφαρμόζεται και στο παρόν! Το ελληνικό κοινό, που ανέκαθεν αποτελούσε ένα «απαιτητικό» κοινό, έχει την τάση να αναζητά νέες τεχνολογίες, να ενημερώνεται, να εξελίσσεται και να στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την πράσινη ενέργεια. Μέσω του μηνιαίου
e-περιοδικού Πράσινο Σπίτι & Κτίριο και του site
4green.gr έχει την ευκαιρία να μαθαίνει τα
τελευταία τεχνολογικά νέα, τις
εξελίξεις στον κλάδο της ενέργειας, αλλά και τις
εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του.