Ειδική
θεματολογία,
διαγωνισμοί, δώρα για τους αναγνώστες μας μα
και αλληλεπίδραση με εταιρείες και στελέχη που πρωταγωνιστούν σε διάφορους κλάδους της αγοράς Εξοικονόμησης και Ενέργειας στην Ελλάδα. Όλα
με αφορμή την επέτειο του 4green.gr το οποίο “εντός ολίγου” συμπληρώνει
10 χρόνια στην δημοσιογραφική κάλυψη μιάς σημαντικής αγοράς (τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για κάθε πολίτη που ψάχνει
λύσεις εξοικονόμησης στην καθημερινότητα του είτε στο σπίτι-είτε στο γραφείο) !
Μιλάμε (και ρωτάμε) με τον Κύριο Κίμωνα Λέφα, CCO - Εμπορικός Διευθυντής της Thermovent Hellas . Θέμα μας, οι
προκλήσεις, τα “στοιχήματα” και οι ευκαιρίες της αγοράς “μέσα από τα μάτια του”.
Η
Thermovent εξυπηρετεί κάθε επαγγελματία
σε όλη την Ελλάδα και τα προϊόντα της μπορούν να εγκατασταθούν σε πληθώρα εφαρμογών. Βασικό τους πλεονέκτημα
το νέο Β2Β website, όπου ο χρήστης μπορεί να δει απευθείας
τελικές τιμές, να
ενημερωθεί για προσφορές, για διαθεσιμότητα,
να παραγγείλει οποιαδήποτε ώρα και στιγμή. Έχουν την πληρέστερη αποθήκη θερμαντικών σωμάτων, επίσης
5 διαφορετικά συστήματα ενδοδαπέδιας.
Aς δούμε τα όσα ενδιαφέροντα μας είπε.
Ποιοι και πώς καθόρισαν το πού βρίσκεται σήμερα η εταιρεία;
Η
Thermovent ξεκίνησε
το 1978 και ιδρυτής της ήταν ο
κ. Γεώργιος Λέφας. Βασικές αξίες της εταιρίας όπως η
χονδρική πώληση, η
τεχνική εξυπηρέτηση και
διαθεσιμότητα των προϊόντων, ήταν αυτές που όρισαν άμεσα την στρατηγική για τα επόμενα χρόνια και συνεχίζονται φυσικά
έως και σήμερα. Οι σταθερές συνεργασίες με ευρωπαϊκά εργοστάσια,
PURMO, DANFOSS, ESBE, BENTONE, CTC, BIASI, EMMETI που
αντιπροσωπεύουμε αποκλειστικά είναι σημαντικός παράγοντας
εμπιστοσύνης από τους συνεργάτες μας.
Η ένταξη της δεύτερης γενιάς, της Θεοδώρας του Ηλία και εμένα, έδωσαν μεγαλύτερη ώθηση σε νέα προϊόντα και νέες στρατηγικές προώθησης των αντιπροσωπειών μας. Στόχος μας στα επόμενα χρόνια είναι η
ακόμα μεγαλύτερη παροχή λύσεων και
προϊόντων λόγω της αυξημένης απαίτησης για μεγαλύτερη
εξοικονόμηση ενέργειας και τη διατήρησή της.
Πώς εξελίχθηκε η αγορά, μα και η ζήτηση για την Θέρμανση και την Ψύξη, στις μέρες μας;
Η εξέλιξη της αγοράς βασίζεται κυρίως στην
τεχνολογία και στους
κανονισμούς που επιβάλει κάθε κράτος αλλά και στις
τιμές του καυσίμου ή του ρεύματος.
Μέσα στην κρίση έγινε μια πολύ απότομη και ανεξέλεγκτη στροφή θα έλεγα, σε
προϊόντα βιομάζας (λέβητες και σόμπες πέλλετ/ξύλου) λόγω του διπλασιασμού της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, ταυτόχρονα σχεδόν, άρχισε μετά το 2011 και η αύξηση των
αντλιών θερμότητας. Το πρώτο πρόγραμμα Εξοικονομώ έκανε τον κόσμο να αναλογιστεί τι συμφέρει περισσότερο και να
«επενδύσει» στην καλύτερη τεχνολογία και να έχει
σημαντική απόσβεση σε σχετικά μικρό διάστημα.
Μέσα σε μια δεκαετία υπάρχει σημαντική εξέλιξη στην
εκμάθηση νέων επαγγελματιών και
ιδιωτών στην επιλογή συστημάτων θέρμανσης/ψύξης και όχι απλώς ενός προϊόντος. Ο επενδυτής χρειάζεται πλέον
λύση στην θέρμανση, στην ψύξη, στα ζεστά νερά χρήσης.
Ποιο (ή ποια) είναι τα κοινά στα οποία απευθύνονται οι υπηρεσίες σας (Β2C ή Β2Β);
Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε
Β2Β πελάτες από τη στιγμή που είμαστε αντιπρόσωποι Ευρωπαϊκών εργοστασίων, η εμπορική πολιτική μας είναι βασισμένη σε Β2Β, όπως και το site μας, η γνώση όμως για τις απαιτήσεις και τις
απόψεις του ιδιώτη είναι επίσης σημαντικές και πρέπει να λαμβάνονται στα υπόψιν.
Πόσο καλά «διαβασμένο» είναι το κοινό-πελάτης στις μέρες μας;
Καλό θα είναι να γίνει ένας διαχωρισμός της έννοια του κοινού-πελάτη. Αν ο πελάτης είναι ιδιώτης που θέλει προϊόντα για το σπίτι του θεωρώ πως είναι λιγότερο διαβασμένος και θα επηρεαστεί περισσότερο από τις εταιρίες που στοχεύουν περισσότερο στην Β2C επικοινωνία χωρίς να κοιτάξει αν υπάρχει συνέπεια από την εταιρία που το αντιπροσωπεύει ή από το κατάστημα που το προμηθεύτηκε. Αντίθετα ένας μηχανολόγος ή ένας επενδυτής σε κάποιο έργο θα κοιτάξει αρκετά τις τεχνικές λεπτομέρειες, την μηχανολογική υποστήριξη και το after sales service. Σε γενικές γραμμές σε σχέση με μια δεκαετία πριν πολύ κόσμος είναι
περισσότερο ενημερωμένος και αν κάτι δεν γνωρίζει μπορεί να μάθει μέσω internet με άρθρα και videos πολύ πιο γρήγορα κάτι που το ενδιαφέρει.
Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σας όσον αφορά “sales” και “after sales” υπηρεσίες σας ;
Βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι
το νέο μας Β2Β website,
www.thermovent.gr . Ο επαγγελματίας χρήστης που θα συνδεθεί μπορεί να δει απευθείας δικές του
τελικές τιμές, να
ενημερωθεί για προσφορές, για διαθεσιμότητα,
να παραγγείλει οποιαδήποτε ώρα και στιγμή. Ο ρυθμός της δουλείας στον καθένα μας έχει αλλάξει και η υπηρεσία αυτή ήρθε για να διευκολύνει τον επαγγελματία αλλά και να ενημερώσει τον ιδιώτη.
Θα ήθελα να τονίζω και κάποιες βασικές αρχές «sales» μιας εισαγωγικής εταιρίας που αρκετοί θεωρούν αυτονόητο αλλά στις μέρες μας και ειδικά στην εποχή του Covid δεν είναι.
Ετοιμοπαράδοτα προϊόντα. Χρειάζεται εμπειρία ώστε να προβλέπεις καταστάσεις και να επενδύεις ώστε να έχεις
πληρότητα στις αποθήκες σου. Έχουμε αποδεδειγμένα την πληρέστερη αποθήκη θερμαντικών σωμάτων, επίσης
5 διαφορετικά συστήματα ενδοδαπέδιας.
Ταχύτατοι χρόνοι παράδοσης. Ακόμα και μέσα στην πανδημία δεν υπήρχαν καθυστερήσεις από μέρους μας. Σε όλα μας τα ετοιμοπαράδοτα προϊόντα οι παραδόσεις γίνονταν την επόμενη μέρα της παραγγελία ή ακόμα και την ίδια μέρα! Σε αυτό οφείλεται όμως και η
εμπειρία του τμήματος εισαγωγών για να μην υπάρχουν ελλείψεις.
Η έννοια της τεχνογνωσίας δεν είναι μόνο να γνωρίζεις πολύ καλά ένα προϊόν, π.χ. μια αντλία θερμότητας πως δουλεύει και ποιες οι δυνατότητές της αλλά είναι οι
ενεργειακές λύσεις που θα προτείνουμε σύμφωνα με τις
ανάγκες και την
οικονομική δυνατότητα του κάθε έργου.
Η
Thermovent εξυπηρετεί κάθε επαγγελματία
σε όλη την Ελλάδα και τα προϊόντα της μπορούν να εγκατασταθούν σε
πληθώρα εφαρμογών, όπως για παράδειγμα
αντιπαγετικές λύσεις DANFOSS στην Φλώρινα και
σταθερές θερμοκρασίες νερού ESBE σε βιομηχανία στην Κρήτη. Αυτό που κάνουμε είναι η
συνεχόμενη ενημέρωση στους επαγγελματίες με
κατά τόπους επισκέψεις, με
σεμινάρια στην εταιρία μας, με
εκπαιδευτικές επισκέψεις σε συνεργαζόμενα εργοστάσια στην Ευρώπη,
μεταφράσεις οδηγιών και φυσικά όπου και αν χρειαστεί
εξυπηρέτηση στο έργο.
Τεχνικές και προϊόντα-υλικά που χρησιμοποιείτε και δημιουργούν Ικανοποίηση πελάτη (και word of mouth συστάσεις σας);
Οι
εγγυήσεις των προϊόντων μας σίγουρα μεταφέρουν μια αίσθηση ασφάλειας στον τελικό καταναλωτή, όπως τα
6 χρόνια εγγύηση στα επίτοιχα αερίου BIASI ή τα
30 χρόνια στην ενδοδαπέδια θέρμανση PURMO. Τα προϊόντα μας είναι όλα
πιστοποιημένα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, όπως οι νέοι καυστήρες χαμηλών ρύπων της BENTONE αλλά και ιδικές προδιαγραφές σε προϊόντα της ESBE που αφορούν το πόσιμο νερό.
Ύστερα από
40 χρόνια στον κλάδο της θέρμανσης η
Thermovent και τα προϊόντα της είναι συνυφασμένα με την
ποιότητα και την
αξιοπιστία.
Ποια είναι τα «στοιχήματα της χρονιάς» (που πρέπει να κερδηθούν)
- για τον κλάδο
Το βασικότερο στοίχημα της χρονιάς που αφορά όλους μας είναι η
υγεία. Η παγκόσμια πανδημία έχει αλλάξει το εμπορικό και κοινωνικό επίπεδο σε όλες της χώρες. Ελπίζω και εύχομαι πραγματικά μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχουμε αφήσει πίσω μας τις δυσκολίες και τις στεναχώριες.
Αναφορικά με τον κλάδο μας να έχουμε τα
κατάλληλα επενδυτικά προγράμματα για να βοηθηθούν όσο το δυνατό περισσότερα νοικοκυριά αλλά παράλληλα πρέπει να ενταχθούν και τα κτίρια εταιριών και δημοσίου τομέα που εκεί ακόμα βλέπουμε δυστυχώς προδιαγραφές του `80.
- και για την Thermovent;
Για την
Thermovent το στοίχημα είναι η
παράλληλη και
σταθερή ανάπτυξη όλων των τμημάτων μας, που έχει προοδεύσει αρκετά μέσα σε ένα χρόνο και συνεχίζουμε με ανθρώπους
άξιους και
δυναμικούς με αποτέλεσμα την
ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση (παραδόσεις, τεχνική υποστήριξη, μηχανολογική υποστήριξη)
Με αφορμή τα 10 χρόνια Πράσινο Σπίτι & Κτίριο και 4green.gr.
Εύχομαι το
Πράσινο Σπίτι & Κτίριο και το site
4green.gr να
συνεχίσει δυναμικά την παρουσία του, έντυπα και διαδικτυακά,
να πρωτοπορεί με άρθρα και
ενημέρωση που αφορούν τόσο τον επαγγελματία αλλά και τον ιδιώτη για πολλά χρόνια ακόμα!