«Το μέλλον σου. Η επιλογή σου.»

1.440 επισκέψεις στο άρθρο

Η νέα εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεκινά την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή.

Την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή, που γιορτάζεται στις 15 Μαρτίου κάθε χρόνο εδώ και σχεδόν 40 χρόνια, επέλεξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) για να ξεκινήσει μια νέα εκπαιδευτική καμπάνια που αποτελείται από τέσσερα βίντεο, με στόχο να ενισχύσει τη δυνατότητα των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ε.Ε., τη Νορβηγία και την Ισλανδία, να λαμβάνουν καλύτερες και πιο ενημερωμένες αποφάσεις για σημαντικά θέματα που αφορούν την κατανάλωση.

Η έναρξη της καμπάνιας με τίτλο «Το μέλλον σου. Η επιλογή σου.»(Yourfuture. Yourchoice.)ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέραςγια τα Δικαιώματα του Καταναλωτή παρέχει μια σημαντική ευκαιρία για ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των καταναλωτών και για διαμαρτυρία ενάντια στις πιθανές καταχρήσεις της αγοράς και σε κοινωνικές αδικίες που υπονομεύουν αυτά τα δικαιώματα.

Η θεματολογία των τεσσάρων βίντεο καλύπτει: την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, την προστασία δεδομένων, τη γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα και τη βιώσιμη κατανάλωση. Η κρίση της πανδημίας COVID-19 κατέδειξε ότι η ψηφιοποίηση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, αλλά κρύβει και κινδύνους όπως παραπλάνηση και απάτες. Την ίδια στιγμή, η πανδημία έχει επιταχύνει και την ανάγκη προώθησης της γνώσης γύρω από χρηματοοικονομικά θέματα ως ουσιαστικό εργαλείο για να μπορούν τα άτομα να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις οικονομικές τους υποθέσεις.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι η μείωση της ρύπανσης που παρατηρήθηκε κατά τις περιόδους των lockdown, η οποία ώθησε τους καταναλωτές να σκεφτούν πώς να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τις θετικές επιπτώσεις της βιωσιμότητας μακροπρόθεσμα, στην μετά την πανδημία εποχή.

Η εκπαιδευτική εκστρατεία της E.Ε,που θα αξιοποιήσει πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, θα διαρκέσει από τις 15 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με πλήθος ευρωπαϊκών φορέων, όπως πανευρωπαϊκές οργανώσεις καταναλωτών και νέων και αντίστοιχες εθνικέςοργανώσεις. Την καμπάνιασυντονίζει η Υπηρεσία Καταναλωτών, Υγείας, Γεωργίας και Τροφίμων (Consumers, Health, AgricultureandFoodExecutiveAgency – CHAFEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη διαχειρίζεται η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών (DG JUST). Η θεματολογία των βίντεο βασίζεται σε ιδέες που υποβλήθηκαν από οργανώσεις καταναλωτών και νέων μέσω ενός ευρωπαϊκού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2020.

Τον Νοέμβριο του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές, επιδιώκοντας την αντιμετώπιση προβλημάτων και τον καθορισμό νέων τρόπων ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτήν. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών και να επιτρέψει στο κοινό να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην ενημέρωση σχετικά με τις επιλογές που μπορεί να κάνει, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στον «πράσινο» (περιβαλλοντικό) και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την καμπάνια και να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες μέσω της ιστοσελίδας:https://ec.europa.eu/info/consumer-resources.