Εξοικονομώ: Τι αλλάζει στα επόμενα προγράμματα - Η επιδότηση για την αντλία θερμότητας

Σχολιάστε
1.265 επισκέψεις στο άρθρο (13/11/2024)
Εξοικονομώ: Τι αλλάζει στα επόμενα προγράμματα - Η επιδότηση για την αντλία θερμότητας
2 Φωτογραφίες »
Εξοικονομώ: Τι αλλάζει στα επόμενα προγράμματα - Η επιδότηση για την αντλία θερμότητας
2 Φωτογραφίες »

- Το νέο Εξοικονομώ θα αφορά σε κάθε είδους ενεργειακή παρέμβαση
- Θα επικεντρώνεται στην αντλία θερμότητας
- Το ποσοστό της επιδότησης αναμένεται να κινηθεί μεταξύ 50% και 60% του κόστους της αντλίας
- Οι αλλαγές που θα δούμε

ΘΕΡΜΟΓΚΑΖ
ARISTON

Τα πάντα αλλάζουν στα επόμενα προγράμματα Εξοικονομώ και πριν προχωρήσουν οι νέες προκηρύξεις εξετάζεται τα ποια δικαιολογητικά θα ζητηθούν από τους ενδιαφερόμενους 
ενώ έχει τεθεί επί τάπητος το ενδεχόμενο ανάθεσης της διαχείρισης των προγραμμάτων (συγκέντρωση και υποβολή των δικαιολογητικών, πιστοποιήσεις, υλοποίηση των παρεμβάσεων) σε εταιρείες ή κοινοπραξίες εκτός Δημοσίου. Έτσι, είναι πολύ πιθανόν η νέα φιλοσοφία που επιχειρεί να υιοθετήσει το αρμόδιο Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος να βρει την εφαρμογή της στο Εξοικονομώ για την επιδότηση αγοράς αντλιών θερμότητας.

Το νέο Εξοικονομώ θα αφορά σε κάθε είδους ενεργειακή παρέμβαση, αλλά θα επικεντρώνεται στην αντλία θερμότητας, με το ποσοστό της επιδότησης να αναμένεται να κινηθεί μεταξύ 50% και 60% του κόστους της αντλίας, το οποίο θα αυξομειώνεται σύμφωνα με το σύστημα των βαθμοημερών. Να σημειώσουμε πως σήμερα το κόστος μιας αντλίας θερμότητας κυμαίνεται από 4.000 έως 8.000 ευρώ και έτσι ο δικαιούχος του νέου προγράμματος «Εξοικονομώ», θα δει το τελικό κόστος μετά την επιδότηση να διαμορφώνεται ανάμεσα στα 1.600 ευρώ και τα 3.200 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Αντλία θερμότητας: Όσα πρέπει να ξέρετε - Τα οφέλη, το κόστος και τι να προσέξετε

Η πολιτεία ενθαρρύνει την αγορά αντλιών θερμότητας μέσω του Εξοικονομώ καθώς όπως επισημαίνει στέλεχος του αρμόδιου υπουργείου, «η Ευρωπαϊκή Ένωση μας αναγκάζει σταδιακά να μηδενίσουμε τις επιδοτήσεις στην θέρμανση με ορυκτά καύσιμα. Αυτό έχει και μια δεύτερη πτυχή ότι από ένα σημείο και πέρα δεν μπορεί να βάζει κανείς καινούργιους καυστήρες πετρελαίου. Αυτό απαγορεύεται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία».

Αναφορικά με την «αρχιτεκτονική» των νέων προγραμμάτων, η κατεύθυνση που εξετάζει το ΥΠΕΝ είναι η ανάθεση της διαχείρισής τους (συγκέντρωση και υποβολή των δικαιολογητικών, πιστοποιήσεις, υλοποίηση των παρεμβάσεων) σε εταιρίες ή κοινοπραξίες που θα επιλεγούν κατόπιν διαγωνισμού ή εναλλακτικά θα εγγραφούν σε σχετικό μητρώο εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις επάρκειας που θα τεθούν. Με το «μοντέλο» που εφαρμόζεται ως τώρα κάθε ιδιοκτήτης ξεχωριστά απευθύνεται σε μηχανικό, συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά, υποβάλει αίτηση, αγοράζει εξοπλισμό – υλικά, κλπ. Παράλληλα, επανεξετάζονται πριν προχωρήσουν οι νέες προκηρύξεις τα δικαιολογητικά που ζητούνται από τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να απλουστευθεί η διαδικασία. Δείγμα της πολυπλοκότητας είναι πως υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες με την προκήρυξη του 2021.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »
CALORIA
GHP HELLAS
THERMOVENT HELLAS A.E.
CLIMATISM