Ποδήλατο πιο μουράτο από μηχανή!

7.460 επισκέψεις στο άρθρο

Βρες το μοντέλο που σου ταιριάζει από μια τεράστια ποικιλλία, αγόρασε τον απαραίτητο εξοπλισμό και ετοιμάσου για τρελές, ανέξοδες βόλτες. Πλέον ξενοιάζεις από βενζίνη, πάρκινγκ και τέλη κυκλοφορίας!

Το όριο ταχύτητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ηλεκτρικά Ποδήλατα είναι 25χλμ/ώρα και τα 250 watt σε ισχύ. Αν τα τηρήσεις δεν χρειάζεσαι άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα οδήγησης ή πινακίδες για να οδηγήσεις το ηλεκτρικό σου ποδήλατο!

Η ΕΕ ρυθμίζει τα ηλεκτρικά ποδήλατα και έχει οριοθετήσει την ισχύ του κινητήρα και την ταχύτητά τους. Αυτό σημαίνει πως αν θέλετε να αποφύγετε την άδεια οδήγησης τότε πρέπει να μην ξεπεράσετε τα 250watt σε ισχύ και τα 25χλμ/ώρα σε ταχύτητα.
Μπορείτε να οδηγήσετε πιο δυνατά Ηλεκτρικά Ποδήλατα, αλλά θα χρειαστείτε άδεια οδήγησης για αυτά, όπως για τις μοτοσυκλέτες. Σε γενικές γραμμές το όριο ταχύτητας που έχει θέσει η ΕΕ είναι λογικό και τα 250watt του κινητήρα είναι αρκετά για να σας μεταφέρουν στον προορισμό σας χωρίς να χρειάζεται πολύ πετάλι.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο προσφέρει την χαρά και τη άσκηση  ενός απλού ποδηλάτου, συνδυασμένη όμως με την… βοήθεια που χρειάζεσαι για να κάνεις τη δουλειά σου,  χωρίς να στάζεις στον ιδρώτα.

Αν θέλετε να βάλετε το ποδήλατο στη ζωή σας και σας φαίνεται δύσκολο, με τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν έχετε καμία δικαιολογία πλέον. Προσφέρουν την χαρά και την οδηγική αίσθηση ενός ποδηλάτου συνδυασμένη όμως με την… βοήθεια που χρειάζεται κανείς για να κάνει τη δουλειά του χωρίς να στάζει στον ιδρώτα. Χωρίς την παραμικρή υπερβολή τα e-bikes είναι σε θέση να σας αλλάξουν τη ζωή, γλιτώνοντας άγχος, λεφτά και ταλαιπωρία. 
Βασικός κανόνας στα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πως καμία έξτρα δύναμη δεν ασκείται αν τα πετάλια δε γυρνάνε. Μην περιμένετε λοιπόν να καταφέρετε την επόμενη ανηφόρα κάνοντας τίποτα! Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε πως ο κινητήρας υποβοηθά μέχρι τα 25 χλμ./ώρα, με την ένταση της δύναμης να μειώνεται σταδιακά μέχρι αυτή την ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνουν δράση τα… ποδαράκια σας και μόνο.

Υπάρχει τεράστια ποικιλία, όπως ακριβώς και στα κανονικά ποδήλατα και μπορούν να εξοπλιστούν με τα γνωστά αξεσουάρ (καλάθια, φώτα κλπ)

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν παύουν να είναι… ποδήλατα και αυτό μεταφράζεται σε ποικιλία επιλογών για όλα τα γούστα και τις ανάγκες. Έτσι υπάρχουν κλασικά ποδήλατα, «σπαστά», γυναικεία, με τη μεσαία μπάρα χαμηλά ή ψηλά, για χώμα, για την πόλη, με τροχούς 28 ή 26 ιντσών. Μπορούν φυσικά να εξοπλιστούν με όλα τα γνωστά αξεσουάρ, όπως φτερά, κουδούνια, καθρέφτες, καλάθια, φώτα κτλ.. 
 
Μην σε αγχώνει το κόστος. Πρόκειται για επένδυση ζωής, που θα σου κάνει απόσβεση σε ένα χρόνο. Αλλωστε, μην ξεχνάς! Θα ξενοιάσεις από κόστη για άδεια οδήγησης, πινακίδες, άδεια κυκλοφορίας, service, ΚΤΕΟ και ασφάλεια… 

Το μοναδικό μειονέκτημα ίσως των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι το κόστος αγοράς, αν μιλάμε για μια αξιόλογη και αξιόπιστη επιλογή. Για μια τέτοια, λοιπόν, το κόστος αγοράς ξεκινάει από 1.200 ευρώ και μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 3.000 ευρώ. Μπορεί να φαίνονται πολλά (και είναι) με την πρώτη ματιά. Σκέψου, ωστόσο, ότι πρόκειται για μια σοβαρή επένδυση ζωής, η απόσβεση της οποία μπορεί να γίνει ακόμα και σε ένα χρόνο! Ασε που απαλλάσσεσαι μια και καλή από έξοδα για τέλη οδήγησης, ΚΤΕΟ, πινακίδες κλπ…

Από την πρίζα µέχρι το… πετάλι 

1. Φορτίζουµε την µπαταρία σε µια κοινή πρίζα 220V για 4-8 ώρες ανάλογα µε τον τύπο του συσσωρευτή. Συνήθως υπάρχει οπτική απεικόνιση για το ποσοστό ενέργειας που υπάρχει διαθέσιµο. 
2. Τοποθετούµε την µπαταρία στην ειδική υποδοχή που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του ποδηλάτου. Στις αξιόλογες κατασκευές υπάρχει κλειδαριά για ευνόητους λόγους.
3. Καβαλάµε το ποδήλατο, όπως θα κάναµε σε ένα 100% συµβατικό ποδήλατο χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Ανοίγουµε το διακόπτη και επιλέγουµε το βαθµό της υποβοήθησης που θέλουµε. 
4. Γυρνώντας τα πετάλια ο ηλεκτροκινητήρας θα κάνει τη δουλειά που πρέπει µέχρι τα 25 χλµ./ώρα γλιτώνοντάς µας από κόπο, κούραση και αρκετό ιδρώτα, ειδικά τώρα που τα θερµόµετρα έχουν ανέβει για τα καλά!

Πως σου φαίνεται η ιδέα ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου;