ΗΠΑ: επιστήμονες εξερευνούν το καταναλωτικό ενδιαφέρον σε φωτοβολταϊκά

Διαβάστηκε από 1259 αναγνώστες -

Ερευνητές στα Εθνικά Εργαστήρια Sandia, υποστηρίζουν ότι το πρότζεκτ θα βοηθήσει στην αύξηση του μεριδίου της ηλιακής ενέργειας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Ερευνητές από τα Εθνικά Εργαστήρια Sandia στην Αλμπουκέρκη στο Νέο Μεξικό, εξετάζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών στον τομέα της ηλιακής ενέργειας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τι θα πείσει τους ανθρώπους να αγοράσουν φωτοβολταϊκά συστήματα για τα σπίτια τους.

Το ερευνητικό πρόγραμμα των τριών ετών, τώρα στο δεύτερο έτος του, συλλέγει στοιχεία σχετικά με τα κίνητρα των καταναλωτών τα οποία πρόκειται να τροφοδοτήσουν υπολογιστικά μοντέλα και τελικά να υποστηρίξουν τη μεγαλύτερη χρήση της ηλιακής ενέργειας.

Πράγματι, η Sandia λέει ότι ο κύριος στόχος του έργου είναι να βοηθήσει να αυξήσει το μερίδιο ηλιακής ενέργειας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών, από το σημερινό μερίδιο των 0.05%, σε τουλάχιστον 14%, έως το 2030.

«Αν μπορέσουμε να αναπτύξουμε αποτελεσματικά και ακριβή μοντέλα πρόβλεψης, θα μπορούμε να βοηθήσουμε στον εντοπισμό των μεταβλητών της πολιτικής που θα μπορούσε να αυξήσει τις αγορές οικιακών φωτοβολταϊκών συστημάτων και, τελικά, να βοηθήσει στην προώθηση της πρωτοβουλίας SunShot», δήλωσε ο Kiran Lakkaraju, επικεφαλής του πρότζεκτ στη Sandia.

Η Πρωτοβουλία SunShot του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, επιδιώκει να καταστήσει την ηλιακή ενέργεια οικονομικά ανταγωνιστική με τις άλλες μορφές ηλεκτρικής ενέργειας, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, μέσω, προώθησης της έρευνας, λύσεων κατασκευαστικών και αγοράς, ώστε να κάνουν την ηλιακή πιο οικονομικά προσιτή και προσβάσιμη, για τους ανθρώπους στις Ηνωμένες Πολιτείες.

ΟΛ Lakkaraju πρόσθεσε ότι ένα αποτελεσματικό μοντέλο δυναμικής της ηλιακής αγοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προβλέψει και να επηρεάσει τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών.

Το έργο μοντελοποίησης, μέρος του Προγράμματος Solar Energy Evolution και Diffusion Studies (SEEDS) του Υπουργείου Ενέργειας, είναι μία από τις πολλές δραστηριότητες της Πρωτοβουλίας SunShot, που επιδιώκουν να κάνουν την ηλιακή ενέργεια οικονομικά ανταγωνιστική. Τα έργα SEEDS, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη διερεύνηση μεθόδων για τη μετατροπή των εργασιών των ηλιακών ερευνητών, κατασκευαστών, σχεδιαστών, εγκαταστατών και των πολιτικών υπευθύνων.

Η συλλογή και ανάλυση μεγάλων όγκων δεδομένων της Sandia, οδήγησαν σε δύο διαφορετικά μοντέλα: ένα που να προβλέπει πόσο πιθανό ένα άτομο είναι να αγοράσει ένα φωτοβολταϊκό σύστημα και ένα που να προβλέπει πόσο χρόνο θα πάρει ώστε να κάνει την επένδυση.

Σε συνεργασία με τους εταίρους του έργου στο Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (NREL) και το Κέντρο για τη Βιώσιμη Ενέργεια της Καλιφόρνια (CCSE), οι ερευνητές ρωτούν καταναλωτές στην πόλη του Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, συμπεριλαμβανομένων 1.000 ερωτηθέντων που έχουν αγοράσει κάποιο φωτοβολταϊκό σύστημα και ακόμη 1.000 που δεν έχουν. Τα δεδομένα από τις έρευνες θα μελετηθούν από ποσοτικούς εμπειρογνώμονες μοντελοποίησης των Sandia και Vanderbilt University και θα τροφοδοτηθούν σε εργαλεία μοντελοποίησης.

Η συνεργάτης του έργου Πρωτοβουλία Vote Solar, συλλέγει πρόσθετα δεδομένα για το πρόγραμμα Sandia, ως μέρος ενός πειράματος που θα αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε οικονομικά κίνητρα, εκπτώσεις, ακόμη και επηρεασμό από ομότιμους φίλους, οικογένεια ή και συναδέλφους, όσον αφορά την αγορά φωτοβολταϊκών συστημάτων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ