Το περιβάλλον στις προτεραιότητες

Διαβάστηκε από 1192 αναγνώστες -

Ακολουθώντας και τις ευρωπαϊκές «επιταγές», πλήθος εταιρειών και στην Ελλάδα, έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην Εταιρική τους Κοινωνική Ευθύνη, καθιερώνοντας και αυξάνοντας σε σημαντικό βαθμό τις σχετικές τους δράσεις.

 
Σύμφωνα και με τα στοιχεία του Global Reporting Initiative, το 43% των 100 μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας προχωράει πλέον στη δημιουργία και παρουσίαση Απολογισμού Αειφορίας, με το ποσοστό μάλιστα να έχει αυξηθεί κατά 10% κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας. Όπως αποδεικνύουν άλλωστε και οι έρευνες στους καταναλωτές, οι ενέργειες εταιρικής Υπευθυνότητας, είναι ικανές ακόμη και να αυξήσουν τις πωλήσεις μιας επιχείρησης, ενώ δεδομένα βοηθούν στη βελτίωση της εταιρικής εικόνας και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας.

Το περιβάλλον στο επίκεντρο

Από τις δράσεις ΕΚΕ των επιχειρήσεων λοιπόν, οι περισσότερες αφορούν παραδοσιακά το περιβάλλον, καθώς η πλειοψηφία των εταιρειών παρουσιάζει μία ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση για την προστασία του, είτε μέσω της μείωσης του προσωπικού της «αποτυπώματος», είτε μέσω ενεργειών που συχνά συμπεριλαμβάνουν και πλήθος εθελοντών και έχουν ως στόχο, την ανακύκλωση, τη φροντίδα χώρων πρασίνου και παραλιών, τη δενδροφύτευση κ.α. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, εκ του συνόλου των κατηγοριών δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που αναπτύσσουν οι εταιρείες, την πρώτη θέση καταλαμβάνει το περιβάλλον, με ένα ποσοστό της τάξης του 20%.

Δράσεις για το περιβάλλον το 2014

Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, ένα μεγάλο μέρος των εγχώριων επιχειρήσεων έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους προς δράσεις που έχουν ως στόχο την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο και από τα νέα οικονομικά δεδομένα. Παρόλα αυτά, οι ενέργειες για το περιβάλλον συνεχίζουν να καταλαμβάνουν την μερίδα του λέοντος, με πλήθος νέων περιβαλλοντικών δράσεων να έχουν καταγραφεί και εντός του 2014. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής:

Λένας Μαμιδάκη: JETOIL και Περιβάλλον

Στα πλαίσια της στρατηγικής της για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, η MAMIDOIL JETOIL έχει δεσμευτεί να λειτουργεί όσο γίνεται πιο φιλικά προς το Περιβάλλον. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η εταιρεία έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει ή υποστηρίζει σημαντικά προγράμματα και ενέργειες.

Πρώτη στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών ξεκίνησε σταδιακά το 2009 πρόγραμμα καταμέτρησης και αντιστάθμισης ρύπων για το στόλο των Ι.Χ. βυτίων και εφοδιαστικών της πλοίων σε συνεργασία με τον ελβετικό ΜΚΟ myclimate. Σήμερα η εταιρεία με υπευθυνότητα δηλώνει ότι αντισταθμίζει κάθε ρύπο που εκπέμπει ο στόλος των Ι.Χ. βυτίων και εφοδιαστικών πλοίων για τον εφοδιασμό των πελατών της σε ξηρά και θάλασσα.

Η εταιρεία μετρά το ανθρακικό αποτύπωμα των γραφείων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ορίζοντας στόχους για τη μείωση τους, ενώ παράλληλα εφαρμόζει προγράμματα ανακύκλωσης για χαρτί, μπαταρίες, λαμπτήρες, μικρές ηλεκτρικές συσκευές, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό.

Τον Ιούλιο του 2013 η JETOIL παρουσίασε το πρώτο «πράσινο» πρατήριο στην Ελλάδα που λειτουργεί πιλοτικά στον Αγιο Στέφανο Αττικής. Στο πρατήριο έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες μετατροπές ώστε να εκπέμπει λιγότερους ρύπους στο περιβάλλον. Συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά πάνελ στην ταράτσα του κτιρίου ισχύος 56.16 KW, έχει τοποθετηθεί σύστημα ανακύκλωσης και διαχείρισης υδάτινων πόρων με δυνατότητα ανακύκλωσης του 80% του νερού που χρησιμοποιείται από τον καθαρισμό των αυτοκινήτων, έχει τοποθετηθεί κάδος ανακύκλωσης, έχουν αντικατασταθεί όλοι οι λαμπτήρες (σήματος, στεγάστρου πρατηρίου) με ενεργειακούς, έχει τοποθετηθεί φορτιστής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έχει υιοθετηθεί σήμα που χαρακτηρίζει το πρατήριο πράσινο.

Η JETOIL tα τελευταία δύο χρόνια έχει υποστηρίξει εκπαιδευτικά προγράμματα για το περιβάλλον που έχουν συνδιοργανώσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η HELMEPA (της οποία η εταιρεία είναι μέλος) για παιδιά δημοτικών σχολείων της περιοχής. Παράλληλα το ίδιο διάστημα έχει υποστηρίξει την υλοποίηση βιωματικών προγραμμάτων στα δημοτικά σχολεία του Καλοχωρίου με θέμα «Την ενέργειά μου πίσω παρακαλώ!», ενώ υποστηρίζει τη λειτουργία του σκάφους καθαρισμού του Θερμαϊκού κόλπου με την παροχή καυσίμων για τη μετακίνησή του σε συνεργασία με το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Για για 9 συνεχόμενα χρόνια υπήρξε υποστηρικτής του προγράμματος Ecomobility στο οποίο συμμετέχουν μαθητές της ΓΆ Γυμνασίου από διάφορες περιοχές της Ελλάδας μελετώντας και προτείνοντας λύσεις για τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και διαβίωσης στις περιοχές που ζούνε.

Λένας Μαμιδάκη, Διευθύντρια Μάρκετινγκ, Επικοινωνίας, ΕΚΕ της Mamidoil Jetoil A.E. 

«Πακέτο» δράσεων από την Μαρινόπουλος για την Ημέρα Περιβάλλοντος

Με την υλοποίηση σειράς δράσεων σε επιλεγμένα καταστήματά της, αποφάσισε να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η εταιρεία Μαρινόπουλος. Συγκεκριμένα, στην είσοδο των καταστημάτων Carrefour Αλίμου, Γέρακα, Αμπελοκήπων, Αμαρουσίου, Π. Ράλλη και Σπάτων στο Smart Park, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, θα πραγματοποιηθούν ενέργειες ενημέρωσης μέσα από ένα κουίζ γνώσεων σχετικά με την ανακύκλωση στους μπλε κάδους, ενώ στους ειδικά διαμορφωμένους παιδότοπους των καταστημάτων, τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να παίζουν, να ζωγραφίζουν και να στείλουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το δικό τους μήνυμα για το περιβάλλον, το οποίο και θα δημοσιευθεί στη σελίδα της Μαρινόπουλος στο Facebook.

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη» από την Αύρα

Από τις πλέον δραστήριες εταιρείες στον τομέα των ΕΚΕ, Φυσικό Μεταλλικό Νερό Αύρα της Coca-Cola 3Ε, παρουσίασε φέτος για πρώτη φορά και το πρόγραμμα «Κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη», το οποίο έχει ως στόχο η αναζωογόνηση αστικών περιοχών που το έχουν ανάγκη και η έμπρακτη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη. Κατόπιν ψηφοφορίας στη σελίδα της Αύρα στο Facebook, επιλέχθηκε η υλοποίηση της δράσης «Αστικές Οάσεις», η οποία και αφορά τη μεταμόρφωση παραμελημένων ή αναξιοποίητων, ανοιχτών δημόσιων χώρων (100 – 500 m²) στην Αθήνα και την Πάτρα, σε πρότυπα πάρκα αναψυχής που θα προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης και ευεξίας στους πολίτες, αλλά ταυτόχρονα θα στηρίξουν και τη βιοποικιλότητα και την κοινωνική συνοχή.

Διαγωνισμός «Δώσε τα φώτα σου» από την Praktiker

Με σκοπό να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για τα περιβαλλοντικά οφέλη και τους τρόπους ανακύκλωσης των λαμπτήρων, καθώς και να το προτρέψει να ανακυκλώνει τις χαλασμένες του λάμπες, η Praktiker φιλοξένησε στα καταστήματά της το διαγωνισμό της Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε, με τίτλο «Δώσε τα φώτα σου». Στο διαγωνισμό συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 επισκέπτες, εκφράζοντας τις απορίες τους για την ανακύκλωση λαμπτήρων. Στο πλαίσιο αυτό δε, η Praktiker Hellas δίνει τη δυνατότητα καθΆ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, στους επισκέπτες όλων των καταστημάτων της, να ανακυκλώνουν όχι μόνο λάμπες, αλλά και όλων των ειδών ηλεκτρικές συσκευές, στους ειδικούς κάδους που διαθέτουν τα καταστήματα της αλυσίδας.

Περιβαλλοντικές εκδηλώσεις από την Alpha Bank

Σειρά εκδηλώσεων για το περιβάλλον πραγματοποίησε πρόσφατα στα πλαίσια της Εταιρικής της Υπευθυνότητας και η Alpha Bank. Συγκεκριμένα, ενήλικες και παιδιά βρέθηκαν στο «Κέντρο της Γης» και συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις, όπως στο ξεβοτάνισμα, τον καθαρισμό του ελαιώνα, τη μεταφύτευση καλλιεργήσιμων εκτάσεων και τη συλλογική κουζίνα. Παράλληλα δε, στη Θεσσαλονίκη, εθελοντές συμμετείχαν σε δραστηριότητα σχετική με τη βιολογική καλλιέργεια αρωματικών φυτών.

Η Lidl Hellas στο πλευρό της Helmepa

Την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) και συγκεκριμένα την περιβαλλοντική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών και τις δράσεις του προγράμματος «Παιδική Helmepa» σε όλη την Ελλάδα, αποφάσισε να στηρίξει φέτος η Lidl Hellas. Πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα που προσφέρει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε 4.000 - 6.000 μικρούς μαθητές που γίνονται εθελοντικά μέλη του, να ενημερωθούν και να αναλάβουν δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Ελλάδας. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ