Παράλληλα,
καλούμε την Υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, να πάρει δημόσια θέση ενάντια στις εξορύξεις πετρελαίου και να προστατεύσει το θαλάσσιο περιβάλλον, τον τουρισμό και τις τοπικές κοινωνίες. Οι πολίτες μπορούν να συμμετέχουν στο κάλεσμα προς την Υπουργό, μέσα από
αυτή τη σελίδα.
Για περισσότερες πληροφορίες
Τάκης Γρηγορίου: 6984 617 027, 210 38 06 374 & 375
Σημαντικές Παρατηρήσεις: - Πρόκειται γα το τρίτο πλοίο Rainbow Warrior που ρυμουλκήθηκε το 2011 αντικαθιστώντας το δεύτερο. Το πλοίο κατασκευάστηκε εξαρχής για τις ανάγκες της Greenpeace και πρόκειται για το πιο οικολογικό πλοίο στον κόσμο, αφού λόγω του πρωτοποριακού σχεδιασμού και της κατασκευής του είναι εξαιρετικά αποδοτικό, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου. Δείτε περισσότερα για το RainbowWarriorIII, εδώ. Δείτε εδώ μία ξενάγηση στο πλοίο
- Οι θαλάσσιες εξορύξεις κρύβουν σημαντικούς κινδύνους ακόμα και σε «φυσιολογικές» συνθήκες λειτουργίας και σε ρηχά νερά. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι μόνο στον Κόλπο του Μεξικού, το διάστημα 2001-2010 αναφέρθηκαν επισήμως 858 περιστατικά πυρκαγιών ή εκρήξεων, 1349 τραυματισμοί και 69 θάνατοι. Από τη στιγμή που υπάρξει διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, είναι πρακτικά αδύνατη η ανάκτησή του σε ποσοστό που ξεπερνάει το 90%.
- Οι θαλάσσιες εξορύξεις σε βάθη μεγαλύτερα των 150μ. έχουν ακόμα υψηλότερο κίνδυνο ατυχήματος εξαιτίας των μεγάλων πιέσεων που επικρατούν στον πυθμένα της θάλασσας. Το ατύχημα στο πηγάδι της BP Μακόντο στον Κόλπο του Μεξικό είναι χαρακτηριστική περίπτωση των ατυχημάτων που μπορούν να προκληθούν σε μεγάλα ή και πολύ μεγάλα βάθη καθώς και των δυσκολιών για την άμεση αντιμετώπισή τους. Όπως αναφέρθηκε και στο Πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικό προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ: «η εξόρυξη σε μεγάλα βάθη εγκυμονεί νέους κινδύνους, οι οποίοι δεν είναι απαντώνται ικανοποιητικά από τις εκθέσεις για το που είναι ασφαλές να γίνει γεώτρηση, τι μπορεί να πάει λάθος και πώς να αντιμετωπιστεί αυτό».
www.greenpeace.org