Μέσα στο super-εργοστάσιο. Το μεγάλο σχέδιο της Tesla

Διαβάστηκε από 1858 αναγνώστες -

Το πολυσυζητημένο Gigafactory της Tesla θα πρέπει να οργανωθεί και να λειτουργήσει έως το 2017. Η δημιουργός EV που ανήκει στην Elon Musk ευελπιστεί να παράγει έως και 500.000 πακέτα μπαταριών ετησίως μέχρι το 2020, που ανέρχονται σε περίπου 50GWh.

 
Το αίτημα αυτό αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από την Lux Research, η οποία αμφισβήτησε την πιθανότητα ότι ακόμη και το μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά EV θα καταφέρει αυτό τον στόχο, ακόμη και αν η εταιρεία είναι επίσης σε θέση να συνεχίζει τη συμφωνία της προκειμένου να προμηθεύσει με αποθήκες τη SolarCity και τον εταίρο της στο Gigafactory, την Panasonic.

Ωστόσο, ο Dean Frankel από την Lux είπε στην PV Tech Storage ότι η εταιρεία του δεν θεωρεί ότι ο ισχυρισμός για «500.000 πακέτα έως το 2020», δεν ήταν «ζωής ή θανάτου» για την Tesla, με την εταιρία εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλή θέση για να διεκδικήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με την οικοδόμηση της Gigafactory . Η σύγχυση έχει κάπως ξεκαθαρίσει αφού στις αρχές του περασμένου μήνα ανακοινώθηκε ότι η Gigafactory θα κατασκευαστεί στη Νεβάδα, έτσι η PV Tech Storage ρώτησε τον Frankel σχετικά με ορισμένα από τα άλλα σημεία του σχεδίου.

Γιατί η Tesla χρειάζεται το Gigafactory;
Εδώ υπάρχουν τρία βασικά στοιχεία. Η μείωση του κόστους, ο εντοπισμός μιας αλυσίδας ανεφοδιασμού και η επίτευξη μεγαλύτερης οικονομικής κλίμακας διασφαλίζοντας ότι οι εταίροι τους θα αναβαθμιστούν στο πλευρό τους. Όταν μιλάμε για την EV, το κόστος είναι σημαντικός παράγοντας. Μπορείτε να πάρετε μια μπαταρία αρκετά τέτοια φτηνά ώστε οι άνθρωποι θα αγοράσουν τις μπαταρίες σας χύμα; Τελικά το κόστος δεν θα είναι η μεγάλη ανησυχία για τον καταναλωτή που πρόκειται να υιοθετήσει η EV.

Θα είναι και άλλοι παράγοντες, όπως η φόρτιση των υποδομών ή αν το αυτοκίνητο φαίνεται ωραίο, το οποίο είναι συνήθως αυτό που λαμβάνεται υπόψη από τους καταναλωτές, καθώς και οι επιδόσεις. Γνωρίζουμε, λοιπόν, η EV μπορεί να εξασφαλίσει την απόδοση και ότι η Tesla μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο που φαίνεται ωραίο.

Τι συμβαίνει με το κόστος;

Ισχυρίζονται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος έως και 30%. Με βάση τον δικό μας σχεδιασμό, πιστεύουμε ότι πραγματικά να υπάρξει μια μείωση 20% σε σχέση με τα ήδη χαμηλά στοιχεία τους για το 2020. Επιτρέψτε μου να μιλήσω με αριθμούς για αυτό. Αυτή τη στιγμή, η μέση παραγωγή στη βιομηχανία για την LG Chem Power, η οποία πουλά στη Volt ή στη Nissan Leaf μέσω της κοινής επιχείρησης, κοστολογεί πάνω από 300 δολάρια ανά kWh για μια μπαταρία. 

Η Tesla είναι ήδη χαμηλότερα από αυτό, με περίπου 275 ή 274 δολάρια δολάρια ανά κιλοβατώρα για την μπαταρία τους. Αν δεν χτίσουν το Gigafactory, αν συνεχίσουν απλά να κάνουν αυτό που κάνουν τώρα, μέσω της Panasonic, θα μειώσει το κόστος τους σε 245 ανά kWh. Αν χτίσουν το Gigafactory, θα δουν αύξηση της οικονομικής κλίμακας, θα έχουν μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού για να μειώσει τα έξοδα αποστολής, και θα βελτιώσουν τη χημεία της μπαταρίας.

Ο συνδυασμός αυτών των τριών θα οδηγήσει σε μια μόνιμη μείωση του κόστους κατά 20% έως 30% για την Tesla, αλλά τι σημαίνει στην ουσία αυτό για τον καταναλωτή; Αν μιλάμε για το Μοντέλο 3, για μια μπαταρία 48kWh, αυτό οδηγεί σε διαφορά τιμής 2.800 δολαρίων μεταξύ του μοντέλου 3 με το Gigafactory και το Μοντέλο 3, χωρίς το Gigafactory.

Η ανάλυσή μας [στην έκθεση] ήταν, ότι δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Η Elon μιλά για ζήτηση, χωρίς να είναι αναγκαστικά ένας περιοριστικός παράγοντας. Λοιπόν πόσο ανελαστική ή ελαστική είναι η ζήτηση για ένα μοντέλο 3 που μπορεί να μεταβάλει το κόστος κατά 2800 δολάρια; Ως ένα ορισμένο βαθμό είναι σημαντικό, αλλά πιθανότατα δεν είναι τόσο απαραίτητο όσο όταν μιλάμε για μείωση του κόστους.

Το πιο σημαντικό στοιχείο ως προς το γιατί χρειάζεται το Gigafactory, είναι η αλυσίδα εφοδιασμού. Πόσο γρήγορα μπορούν να βάλουν αυτές τις μπαταρίες στην αγορά, πόσο γρήγορα μπορούν να ανταποκριθούν σε μεγαλύτερες ανάγκες από την προβλεπόμενη ικανότητά τους; Και αυτό είναι κάτι για το οποίο έχουν αγωνιστεί με το παρελθόν. Πριν από λίγο καιρό η Elon έπρεπε να μεταφέρει ελαστικά με ναυλωμένο τζετ από την Ευρώπη στην Καλιφόρνια για να γίνουν στην ώρα τους οι αποστολές. Προφανώς αυτό είναι κάτι εξαιρετικά δαπανηρό και έπρεπε να συνεργαστούν ακούραστα με την αλυσίδα εφοδιασμού τους για να βεβαιωθούν ότι η δική τους αλυσίδα εφοδιασμού ταιριάζει με την παραγωγή της Tesla.

Μιλήσατε για το χτύπημα των οικονομιών κλίμακας, με το οποίο φαίνεται σαν ένα αρκετά μεγάλο εργοστάσιο να πρόκειται να βοηθήσει Τesla. Πόσο σημαντικές είναι αυτές οι συνεργασίες και έχουν τον κύριο εταίρο τους, την Panasonic, να «τζογάρει» με τη δημιουργία του Gigafactory;

Αυτό είναι λοιπόν το βασικό συστατικό για να προχωρήσει το Gigafactory. Πώς θα επιλέξετε εταίρους που θα έχουν σημαντικό ενδιαφέρον για το σχέδιο σας και που θα αναβαθμιστούν όπως και εσείς; Η αλυσίδα εφοδιασμού θα καταστήσει φθηνότερη την παραγωγή, αλλά θα εξασφαλίσει επίσης ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Ο χρόνος είναι κρίσιμος.

Η Panasonic έπρεπε οπωσδήποτε να το κάνει, προσπάθησε να κάνει ένα σκληρό παζάρι λέγοντας δημοσίως ότι ήταν κάτι που δεν ήταν απόλυτα αφοσιωμένη, αλλά το τμήμα μπαταριών της Panasonic κατέληξε από ασύμφορο να έχει 30 εκ. δολάρια κέρδη, δηλαδή το ένα τέταρτο από τον περασμένο χρόνο. Υπάρχει μόνο ένας λόγος για αυτό και η Tesla. Θα έπρεπε να είναι πραγματικά εντελώς κοντόφθαλμοι για να μην δεσμευτούν με την Tesla.
Υπήρξε μεγάλη σκέψη για το που πρέπει να κατασκευαστεί το Gigafactory, με πολλές διαφορετικές καταστάσεις όσον αφορά τη λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης και της «πατρίδας» της Tesla, της Καλιφόρνια η οποία προσχώρησε στην κούρσα στο τέλος, μόνο για να χάσει από τη Νεβάδα. Γιατί στη Νεβάδα και όχι στην Καλιφόρνια;

Δεν ήταν το κόστος - δεν ήταν ότι το κόστος εργασίας είναι πολύ υψηλό στην Καλιφόρνια ή κάτι τέτοιο. Ήταν ότι αισθάνονται πως, προκειμένου να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο με το Gigafactory πρέπει ετοιμαστεί το συντομότερο δυνατόν. Έτσι, τόσο η Νεβάδα όσο και η Καλιφόρνια θα πρέπει να τους έδωσαν τεράστια κίνητρα και είμαι σίγουρος ότι Νεβάδα πιθανόν να έβαλε 500 εκ. δολάρια, είτε σε μετοχές ή σε καθυστερημένες πληρωμές ή φόρους για το εργοστάσιο. Αλλά αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Νεβάδα έχει τη δυνατότητα να αγνοήσει κάποιους από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Καλιφόρνια. Η Καλιφόρνια έχει ένα πολύ αυστηρό συμβούλιο για την ποιότητα του αέρα, επομένως υπάρχουν πολύ περιοριστικές πολιτικές, ειδικά για εργοστάσια όπως το Gigafactory. Αυτό ήταν που υποστήριξε η Elon Musk είναι ότι δεν φταίνε τα κίνητρα, δεν φταίει το κόστος παραγωγής, είναι πραγματικά ο χρόνος για να φτάσουμε εκεί. Η Καλιφόρνια δεν επρόκειτο να εξεταστεί αρχικά ως λύση και στη συνέχεια υπήρξαν πολιτικές καθοδηγήσεις ώστε να εξεταστεί η προοπτική υπέρ της Καλιφόρνιας, ώστε να εγκατασταθεί εκεί η Tesla.

Τέλος, με τις σκευωρίες των μέσων ενημέρωσης και της βιομηχανίας για το που θα εγκατασταθεί το εργοστάσιο, σύμφωνα με πληροφορίες η Tesla αρχικά επρόκειτο να δημιουργήσει δύο Gigafactories - με στόχο να αντισταθμίσουν τα χρήματα, αν η μία εγκατάσταση έμπαινε μέσα.

Ναι, αυτή ακριβώς ήταν η λογική. Πιστεύουν ότι η χρονική συγκυρία είναι κρίσιμη και ουσιαστικά κάθε μήνα που καθυστερούν είναι σημαντική απώλεια εσόδων στο δικό τους μυαλό, να ξεκινήσει το εργοστάσιο, να πουληθούν τα αυτοκίνητα και, τελικά, να λάβουν τα οφέλη από αυτό. Αυτό απευθύνεται κατευθείαν στα σημεία μεταξύ Καλιφόρνια και Νεβάδα- πόσο γρήγορα μπορεί να δημιουργηθεί και λειτουργήσει το εργοστάσιο;

Το αρχικό τους σχέδιο ήταν πολύ ενδιαφέρον και είναι κάτι που δεν θα συμβούλευα οποιαδήποτε άλλη εταιρεία να κάνει, δηλαδή να κατασκευάσει δύο εργοστάσια, να μισθώσει γη σε δύο περιοχές και να τα οικοδομήσει ταυτόχρονα μέχρι όλα να έχουν άδεια και να είναι έτοιμα να ξεκινήσουν. Στη συνέχεια, αν υπήρχε ζήτημα της παραγωγής, όσον αφορά την κατασκευή της μονάδας, τότε θα εγκατέλειπαν το ένα και θα πήγαιναν για το άλλο. Η όλη εξήγηση για το εν λόγω σχέδιο ήταν ότι αν υπήρχαν προβλήματα παραγωγής ή αδειών θα εγκαταλείψει απλώς αυτό το εγχείρημα.

Θα ήταν σε θέση να αντέξουν το κόστος για αυτό;
Εγώ προσωπικά δεν έχω αξιολογήσει αυτή τη θέση, αλλά άκουσα αυτά που είπαν για τα κέρδη, ότι βασικό μέλημα τους ήταν να πάει το προϊόν στην αγορά το συντομότερο δυνατό και να λειτουργήσει το εργοστάσιο. Για αυτούς, ήταν πολύ φθηνότερο, στη δική τους ανάλυση, να κατασκευάσουν το εργοστάσιο και να λειτουργήσει νωρίτερα από το να το κατασκευάσουν σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες. Ήταν όμως πρόθυμοι να «καταπιούν» αυτό το κόστος.

¶ρθρο του Andy Colthorpe

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ