Έρχονται τα αυτοκίνητα που θα οδηγούν μόνα τους

Διαβάστηκε από 1280 αναγνώστες -

Μια ασύρματη διασύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου, διαχείρισης του γκαράζ, και των σταθμών φόρτισης μπορεί να καθορίσει πότε ένας σταθμός φόρτισης είναι διαθέσιμος ή όχι, ενώ το αυτοκίνητο θα μπορούσε να πηγαίνει μόνο του μεταξύ του σταθμού φόρτισης και των ελεύθερων σημείων στάθμευσης.

 
Μια ομάδα από μηχανικούς, μαθηματικούς και επιστήμονες υπολογιστών στο τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Αυτοματισμού IPA του Ινστιτούτου Fraunhofer αναπτύσσουν ένα ρομποτικό σύστημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το οποίο τα αυτοκίνητα θα μπορούν να βρίσκουν τον σωστό δρόμο σε άγνωστους χώρους, να πλοηγούνται γύρω από εμπόδια και να βρίσκουν τον στόχο τους. Εκφράζεται, μάλιστα, η ελπίδα ότι σύντομα θα είναι σε θέση να βρίσκουν ένα χώρο στάθμευσης ή σταθμό φόρτισης και να σταθμεύουν εκεί, με ασφάλεια, χωρίς μία γρατζουνιά.

Το έργο Afkar είναι η γερμανική συντομογραφία του όρου «αυτόνομη οδήγηση και έξυπνη ιδέα για ένα εντελώς ηλεκτρικό όχημα». Είναι σε εξέλιξη εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο και η βασική ιδέα είναι η επέκταση της αυτονομίας των αυτοκινήτων που έχουν ήδη μπει στη διαδικασία της βοήθειας από υπολογιστή για να διαχειρίζονται με ασφάλεια την κυκλοφορία, για αποφυγή συγκρούσεων, πάρκινγκ, διαχείριση τυφλών σημείων και πλευρικών ανέμων, και πολλά άλλα. Το αυτοκίνητο ήδη αναλαμβάνει τη διαδικασία οδήγησης και οι ερευνητές πιστεύουν ότι Afkar θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα.

Ο πρώτος στόχος τους είναι να «διδάξουν» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πώς να βρίσκουν χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν χωρίς μια γρατσουνιά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φορτίζονται και να επαναφορτίζονται, αλλά οι σταθμοί φόρτισης είναι περιορισμένοι σε αριθμό και ικανότητα, για αυτό θα βοηθούσε αν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να διαχειριστούν μόνα τους τη διαδικασία φόρτισης - ιδιαίτερα για τις εταιρείες ενοικίασης και άλλες καταστάσεις car-sharing.

Μια ασύρματη διασύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου, διαχείρισης του γκαράζ, και των σταθμών φόρτισης μπορεί να καθορίσει πότε ένας σταθμός φόρτισης είναι διαθέσιμος ή όχι, ενώ το αυτοκίνητο θα μπορούσε να πηγαίνει μόνο του μεταξύ του σταθμού φόρτισης και των ελεύθερων σημείων στάθμευσης.
«Η τεχνολογία που απαιτείται για αυτό το σενάριο είναι ήδη διαθέσιμη", λέει ο διευθυντής του έργου Afkar, Benjamin Maidel. Η αυτο-οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως αυτή που αναπτύχθηκε από την Google και από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων πριν τη νομιμοποίησή τους στους δημόσιους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου , ή εκείνων που βρίσκονται στο Fraunhofer Institute, έχει δημιουργήσει πολλά αυτοκίνητα που μπορούν να βρουν το δρόμο τους σε γνωστά περιβάλλοντα χωρίς κανένα πρόβλημα. Επιπλέον, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ήδη τους αισθητήρες που απαιτούνται για να εφοδιαστούν με την τεχνολογία. Αλλά το λογισμικό δεν έχει φτάσει εκεί ακόμα, ενώ πιο περίπλοκα σενάρια, όπως εκείνα που αφορούν την κυκλοφορία θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο.

Ο Maidel και η ομάδα του εξετάζουν κάμερες, υπερήχους, ραντάρ και λέιζερ με βάση αισθητήρες που μπορούν να "δουν" 200-300 μέτρα μακριά, έτσι ώστε το παρεχόμενο λογισμικό να έχει το χρόνο να διαγνώσει και να αντιδράσει σε κάτι αναπάντεχο στο γύρω περιβάλλον.

“Το αν η αυτόνομη οδήγηση θα είναι μια σημαντική ανακάλυψη θα αποφασιστεί ανάλογα με τη σωστή τιμή, με την αποδοχή από τον πελάτη και το νομικό πλαίσιο", λέει. «Η τεχνολογία θα κατακτήσει πιθανώς την αγορά βήμα-βήμα".

Θα δούμε ίσως κάτι παρόμοιο με το σενάριο φόρτισης παραπάνω, το οποίο πιθανόν να ακολουθηθεί μερικά χρόνια αργότερα από έξυπνα συστήματα ενοικίασης, με τα οποία τα αυτοκίνητα που θα κρατούνται μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone θα οδηγούνται μόνα τους στους πελάτες.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ