Σενάρια Χρεώσεων

Διαβάστηκε από 14647 αναγνώστες -

Με γνώμονα ότι θα πρέπει να δοθεί ένα επαρκές κίνητρο για την ανάπτυξη συστημάτων αυτοπαραγωγής με ενεργειακό συμψηφισμό, εντός του πλαισίου που ορίζει η υφιστάμενη νομοθεσία, με την ελάχιστη δυνατή επίπτωση στο ενεργειακό κόστος των τελικών καταναλωτών, προσδιορίστηκαν και μελετήθηκαν (ώστε να υπάρχει και δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών επιλογών αλλά και τυχόν αλλαγών στο ρυθμιστικό πλαίσιο) τα ακόλουθα σενάρια χρεώσεων για τους αυτοπαραγωγούς με ενεργειακό συμψηφισμό:

O HΛΙΟΣ λέει…
Π1. Πως καθορίζεται το επαρκές κίνητρο; 
Δεν πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένος προσδιορισμός, π.χ. ελάχιστη αποδεκτή τιμή Ελάχιστου Βαθμού Απόδοσης-IRR;

1. Οι χρεώσεις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας -ΥΚΩ και Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων -ΕΤΜΕΑΡ υπολογίζονται για όλη την κατανάλωση ενώ οι υπόλοιπες ρυθμιζόμενες χρεώσεις (Συστήματος Μεταφοράς, Δικτύου Διανομής και Λοιπές) μόνο για την απορροφούμενη από το Δίκτυο Διανομής ενέργεια. 
2. Οι χρεώσεις ΥΚΩ υπολογίζονται για όλη την κατανάλωση και οι υπόλοιπες ρυθμιζόμενες χρεώσεις μόνο για την απορροφούμενη από το Δίκτυο Διανομής ενέργεια. 
3. Το σύνολο των ρυθμιζόμενων χρεώσεων υπολογίζεται σε όλη την κατανάλωση (απορροφούμενη από το Δίκτυο Διανομής ενέργεια και αυτοκαταναλισκόμενη).
O HΛΙΟΣ λέει…
Π2. Δεν είναι λογικό ο αυτοπαραγωγός να χρεώνεται με ΕΤΜΕΑΡ για ποσότητα που έχει ήδη παράγει με ΑΠE. Σύμφωνα με τη ΡΑΕ Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η χρέωση ΕΤΜΕΑΡ στους αυτοπαραγωγούς αναιρεί την αρχή της ανταποδοτικότητας.
Π3. Τα συστήματα αυτοπαραγωγής που θα εγκατασταθούν στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά-ΜΔΝ θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων και άρα και το κόστος των ΥΚΩ. Δεν είναι λογικό, τουλάχιστον για τους αυτοπαραγωγούς των ΜΔΝ, να επιβαρύνονται με χρέωση ΥΚΩ. Οι αυτοπαραγωγοί των ΜΔΝ πρακτικά εκτελούν έργο ανάλογο με αυτό των Παρόχων ΥΚΩ και συνεπώς θα ήταν λογικό να αποζημιώνονται με κάποιο αντίτιμο για το σύνολο της παραγόμενης ενέργειας. Ο καθορισμός ενός αντίτιμου χαμηλότερου από αυτό που λαμβάνουν οι Πάροχοι ΥΚΩ, θα λειτουργούσε ως κίνητρο για την ταχύτερη μείωση του κόστους των ΥΚΩ.
Π4. Η χρέωση των αυτοπαραγωγών με Τέλη Δικτύου Μεταφοράς και Διανομής για την απορροφούμενη ενέργεια δημιουργεί διπλοχρεώσεις, αφού για το σύνολο της Εγχεόμενης ενέργειας, οι Διαχειριστές Δικτύων εισπράττουν τέλη Δικτύου Μεταφοράς και Διανομής από τους γειτονι-κούς καταναλωτές, χωρίς να εκτελούν έργο. 

4. Το σύνολο των ρυθμιζόμενων χρεώσεων υπολογίζεται μόνο στην απορροφούμενη από το Δίκτυο Διανομής ενέργεια. Στο σενάριο αυτό θεωρείται ένα πρόσθετο τέλος προς αντιστάθμιση των απωλειών εσόδων των Ειδικών Λογαριασμών που αφορούν ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ. Το τέλος αυτό (Τέλος Αποθήκευσης - ΚατΆ αντιστοιχία της διεθνούς πρακτικής, βάσει της οποίας, σε αυτοπαραγωγούς με ενεργειακό συμψηφισμό επιβάλλεται τέλος αποθήκευσης επί της ενέργειας που παράγεται-καταναλώνεται ετεροχρονισμένα και συμψηφίζεται) κλιμακώνεται βάσει της συμψηφιζόμενης ενέργειας. 
O HΛΙΟΣ λέει…
Π5. Δεν τεκμηριώνεται η διεθνής πρακτική για την επιβολή τέλους αποθήκευσης (ποιες χώρες,για ποια μεγέθη, κοκ.). Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή της διεθνούς πρακτικής θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα Ελληνικά δεδομένα.

Η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, του Ειδικού Τέλους 5‰ και του ΦΠΑ υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
O HΛΙΟΣ λέει…
Π6. Δεν αναφέρεται συγκεκριμένα ο τρόπος εφαρμογής, όπως ορίζεται στο άρθρο 78 του ν.2960/2001 (όπως τροποποιήθηκε από την παρ.4 του άρθρου 15 του 3833/2010) και στην παράγραφο 5, άρθρου 9, ν.2093/ 1992. Συνεπώς ο ΕΦΚ εφαρμόζεται στην τελική καθαρή κατανάλωση, δηλαδή στην ποσότητα που αντιστοιχεί στην Απορρο-φούμενη μείον την Εγχεόμενη (Net Metered), δεδομένου ότι η υπόλοιπη ποσότητα ενέργειας αντιστοιχεί σε ιδιοκατανάλωση. Αντίστοιχα, σε αυτή την ποσότητα ενέργειας εφαρμόζεται και το Ειδικό Τέλος. 

Επισημαίνεται ότι εξετάσθηκαν και άλλα σενάρια που διαμορφώθηκαν από την ομάδα ή ετέθησαν υπόψη της, τα οποία αποκλείστηκαν και δεν παρουσιάζονται, καθώς από την εξέταση και ποσοτική ανάλυση που διενεργήθηκε διαπιστώθηκε ότι επιφέρουν στρεβλώσεις στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και έχουν σημαντική επίπτωση στο ενεργειακό κόστος του τελικού καταναλωτή 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προτασεισ αγορασ: ΑΥΤΟ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ